Ervaringen en tips gezocht voor rondreis Zuid-Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Ervaringen en tips gezocht voor rondreis Zuid-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 17:03

Hoi bokt-reizigers

Een vriendin (Yvonne) en ik zijn plannen aan het maken om komende zomer (eind juli-half augustus) 3 a 4 weken in Zuid-Amerika te gaan rondreizen. In principe willen we in ieder geval een deel van de reis met een groepsreis mee en eventueel nog een deel zelf (bijvoorbeeld 1 land). Die groepsreis willen we doen i.v.m. onze slechte kennis van het Spaans, de gezondheid van die vriendin en het feit dat het onze eerste grote reis alleen is (op mijn reis naar Afrika na dan). Backpacken is natuurlijk fantastisch, maar dat zit er (denk ik) niet in. Tenzij mensen ons echt kunnen geruststellen. Maar die vriendin is ziek geweest en nog (conditioneel) herstellende. Daarnaast is ze bekend met epilepsie

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die goede tips hebben voor ons bij het uitzoeken van een land/landen een reis(schema) en reisorganisatie. Zijn er landen die je afraadt of juist aanraadt.
En zijn er misschien landen die vanwege het klimaat in die periode minder aantrekkelijk zijn. En heb je nog bepaalde natuurgebieden, steden of plekken waar we als het even kan zeker heen moeten?

Yvonne is een tijdje terug ziek geweest en doet hard haar best om weer volledig te herstellen. Toch kijken we wel een beetje uit dat we een niet té intensieve reis boeken wat betreft grote bergwandelingen bijvoorbeeld. Hoewel we dat beide graag willen, lijkt dat niet helemaal realistisch in haar situatie. Maar we willen zeker wel de natuur in trekken en een wandeling (iets aangepast) moet wel lukken

Ik hoor heel graag tips en ervaringen.
Zelf was ik vooral rondom boliva en peru aan het kijken en geinteresseerd. Groepsreizen zijn er echter meer in en rondom midden-Amerika zoals Honduras, Nicaragua, Costa Rica en Panama.
Van de eerste twee weet ik vrijwel niks. Ze hebben niet mijn eerste interesse, maar ik moet nog uitzoeken wat het precies is en wat je er kunt doen etc. Misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen.

Ik hoor graag van jullie bokkers!

Anoniem

Re: Ervaringen en tips gezocht voor rondreis Zuid-Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:23

Mijn vader heeft jarenlang rondgereisd in Zuid-Amerika, vandaar dat ik het ook altijd heb willen doen. Hij heeft me alleen één advies meegegeven: als je naar landen gaat waar toeristen minder op prijs gesteld worden en waar vrouwen lager staan dan mannen (volgens hem praktisch alle landen behalve Suriname) neem dan een man mee. Twee Nederlandse meiden/vrouwen die de taal niet spreken zijn een ontzettend makkelijk doelwit.

Verder, Bolivia en Peru hebben prachtige zoutvlaktes! Zou daar zeker naar kijken. Heb je al gekeken of je via Djoser een reis kan boeken? Vaak hebben zij wel hele mooie reizen naar dat soort gebieden

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 20:17

Nee dat is inderdaad ook een extra reden om met een groepsreis te gaan: veiligheid.
Dank voor de tip van Djoser. Die staat nog niet in ons lijstje.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 21:19

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:21

Ik ben afgelopen jaar naar argentinië geweest <3
Ik raad je Mendoza, Iguazu en Buenos Aires heeeeeel erg aan.
Ah heimwee haha.
Als je foto's o.i.d. wilt. Let me know

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 21:28

Hoe ben jij daar heen geweest en hoe lang?

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:38

2 maanden, met travel active. Later nog doorgereisd naar costa rica.
Vanaf buenos aires naar mendoza en iguazu geweest. Dit was niet via travel active. Heb ta gebruikt voor spaanse les en vrijwilligerswerk

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 23:02

Nou we zijn uiteindelijk voor één land gegaan en het is Peru geworden. We gingen liever voor kwaliteit dan kwantiteit. We gaan 24 dagen en waarschijnlijk met de organisatie Vamonos. We hebben een heel gaaf reisschema opgesteld (denken we)
Ervaringen met Peru hoor ik graag natuurlijk