Nacht doorbrengen op Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Nacht doorbrengen op Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 01:15

Hallo,

Eind mei vlieg ik naar de USA om 9u15, echter kom ik van Belgie en heb ik geen auto dus zal ik een avond eerder al naar Schiphol moeten. Is er iets te doen om een paar uur door te brengen midden in de nacht?
Of is Amsterdam zelf ook een mogelijkheid? Wie heeft er hier al ervaring mee?

Sjors

Re: Nacht doorbrengen op Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:20

Je hebt daar wifi :D Maar meestal vermaak ik me met mensen kijken, lezen, eten, praten en natuurlijk vliegtuigen kijken :D

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:23

Ik heb t wel eens gedaan maar vond het geen succes.. een beetje mensen kijken enzo, veel meer is er niet te doen.. de volgende keer pakken wij liever een hotel vlak bij schiphol..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:24

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 01:28

Naar hotels had ik ook al gekeken (iets van Ibis Budget) maar hoe ik daar ga raken zonder auto is mij nog vaag. En ik kan wel online inchecken maar mijn ruimbagage mag ik toch niet meenemen naar de vertrekhal, pfoe ik ben echt zo een leek in van die dingen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:30

Er zijn OV mogelijkheden en speciale taxitarieven volgens mij ook van en naar die hotels. Bellen/googlen dus.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:32

's Nachts tot een uur of zes meen ik zijn alle winkels dicht. Als ik jou was zou ik inderdaad goedkoop een hotelletje pakken in Nederland (hoeft niet eens per sé op Schiphol, kan ook gewoon in de omringende plaatsen (Leiden, Amsterdam, Hoofddorp etc). Is een stuk relaxter dan op Schiphol blijven. Ik woonde vroeger met de auto zo'n 20 minuten van Schiphol af en zelfs ik verveelde me al als ik een uurtje daar moest wachten 's nachts (leuk man die chartervluchten... ;) ).

Overigens, de wifi is bij mijn weten maar max 60 minuten gratis voor zover ik weet.

Een hotel in Leiden op loopafstand van het station (zijn er zat) zal denk ik het goedkoopst zijn en is ook goed te bereiken vanuit Antwerpen (je kan o.a. overstappen in Breda, Rotterdam en Den Haag). Vanaf Leiden gaat een directe intercity naar Schiphol in ik meen 18 minuten.

Één voordeel heb je in ieder geval als Vlaming, je begrijpt de taal die ze in ons land spreken tenminste dus je kan alles zonder barriere uitzoeken ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:34

Ik zou ook kijken voor een hotel, 8 uur lang wachten op een vliegveld is echt lang, geloof mij. De meeste winkels gaan pas rond 8 uur open.

Je kunt inderdaad online inchecken 24 uur van tevoren. Als je dat doet hoef je alleen maar bij een automaat (die overal staan) je boarding pass uit te printen, of je haalt het op bij de bagage drop off (waar je dus ook je koffer inlevert op de bagageband). Daarna kan je zonder koffer verder door de security en beveiliging.
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 16-03-14 01:35, in het totaal 2 keer bewerkt

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:35

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:39

Klopt Choiix, je kunt 2x 30minuten gratis wifi'en per dag :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 07:54

Ik heb door een vertraging van vlucht eens 6u doorgebracht op Schiphol.
Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!
Winkels dicht, geen fiets te doen.

Ook in Italië overnacht op vliegveld (met bagage) en daar hebben we ons bedje uitgerold en hebben we in n hoekje van vliegveld geslapen met ons groepje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:39

Op Schiphol zijn ze in de regel vrij lastig als je daar echt gaat slapen tenzij je net mazzel hebt dat er veel vluchten met vertraging zijn. Maar ik betwijfel of je al voorbij de paspoortcontrole komt zo lang vooraf dus zit je vast op Schiphol Plaza en daar mag je echt niet slapen.
Ik zou zonder twijfel een hotel in de buurt van de luchthaven boeken. Als ze een shuttle service hebben dan brengen ze je de volgende ochtend naar de luchthaven maar ze kunnen je ook ophalen als je daar met OV aankomt. Vaak beginnen de shuttles om 6 uur maar dat is voor jouw vertrektijd prima.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:50

Het Ibis hotel op Schiphol is €45 voor een nacht en zit naast het station. Ik zou eens op de website kijken.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:50

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:02

Yotel is niet handig als je de volgende dag vliegt. Je moet dan weer terug door de paspoortcontrole om je bagage af te geven en dan weer erdoorheen.
Er zitten diverse hotels op loopafstand van de vertrekhal, ik denk dat CitizenM het goedkoopste is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:16

Och hou op schei uit! Mijn broer sleurde mij eens mee om 12 uur s'-nachts naar schiphol (hij wilde op tijd zijn)... bleek het pas dat we om 7 uur in de OCHTEND bij die rood/witte kubus moesten verzamelen.

Way to go, BROER! :roll: De hele nacht slapeloos rondgebanjerd op een leeg Schiphol (en ja, alle winkels potjedicht!) -:(-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:06

De winkeltjes na de douane/paspoortcontrole zijn wel gewoon open 's nachts.
Ik heb er heel vaak nachten doorgebracht (lees: laatste trein gaat rond 12:00 uur en dan wachten tot vlucht om 6:30). Tja het is saai...... maar goed, de tijd gaat vanzelf voorbij.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:10

Ibis heeft een shuttleservice tussen de hotels en Schiphol. Denk dat gewoon daar een kamer boeken het lekkerst is :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:11

Als het qua budget enigszins kan zou ik echt een hotel boeken, daarvan zijn er zat met prima verbindingen van/naar Schiphol. Als je eerst een slapeloze nacht doorbrengt met rondhangen op Schiphol en daarna nog naar de USA gaat vliegen dan denk ik dat je je moet voorbereiden op een volledig van de kaart geslagen biologische klok met bijbehorende jetlag...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:12

Wij zaten laatst ook in hotel bij schiphol, zijn met de trein naar schiphol gegaan en met de hotelshuttle naar hotel. Daar overnacht en de volgende dag gevolgen. Ideaal

Dus boek een hotel en ga met de hotelshuttle naar het hotel vanaf schiphol

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:15

manzano schreef:
Ik heb er heel vaak nachten doorgebracht (lees: laatste trein gaat rond 12:00 uur en dan wachten tot vlucht om 6:30). Tja het is saai...... maar goed, de tijd gaat vanzelf voorbij.

Ja, maar ik en mijn broer gingen gezamelijk met een groep mee die pas om 7 uur kwam aandraven! :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:32

HorseyDude schreef:
manzano schreef:

Ja, maar ik en mijn broer gingen gezamelijk met een groep mee die pas om 7 uur kwam aandraven! :o

Daar heeft TS zo te zien geen last van.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:34

Izabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:35

Mijn moeder werkt daar :) Je kunt gewoon in het hotel slapen mocht je dat niet willen kun je ook prima een luchtbedje oppompen en daar slapen hoor :')

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:33

Misschien kan je hier kijken?
Ik heb niet naar de prijzen gekeken, maar zie wel dat er een gratis shuttle bijzit!
http://www.hotelschiphol.nl/nl/

Edit: Ik gok dat het wel prijzig zal zijn, maar je hebt wel een goede nachtrust! :)