Leuk MB!
Hoelang ga je? Ik ben net drie dagen terug van mijn backpackreis door Azië.
In totaal ben ik een maandje in Thailand geweest.
Bangkok, daaromheen heb je nog wel leuke steden waar wij niet aan zijn toegekomen (Kanchanaburi/Sukhothai/Ayutthaya). In Bangkok is de fietstocht van Co van Kessel leuk, zie je een hele andere kant van Bangkok, en die is toch al authentieker dan het alom bekende Khao San Road waar alle toeristen te vinden zijn. Wij zijn na Bangkok meteen doorgereisd per nachttrein naar Chiang Mai, en hebben daar ongeveer een weekje gezeten omdat er veel te doen is (kookcursus/dagje naar de olifanten/leuk uitgaan/mooie tempels/massages/saturdaywalkingstreet!). En daarna naar Pai gegaan. Als je van een relaxte hippiesfeer houdt, waar je gewoon een hele fijne tijd kunt hebben, lekker kunt eten, scootertje kunt huren, naar de hotsprings etc., moet je zeker daarheen gaan! Vanuit het noorden kun je per vliegtuig naar het zuiden (veel mensen vliegen van Chiang Mai naar Phuket), je kunt natuurlijk ook de trein of bus pakken, duurt alleen wat langer en zal bij elkaar niet veel in de prijs schelen.
In het zuiden van Thailand vonden wij Koh Tao erg gaaf. Koh Phi Phi en Koh Phangang vonden wij niet zoveel aan, erg toeristisch en het strand en de sfeer op Tao beviel ons beter. Het schijnt dat Koh Lanta en Koh Lipe hele fijne eilanden zijn, hadden wij helaas geen tijd meer voor. Die staan op nummer 1 voor de volgende keer! 
Have fun! Als je vragen hebt, kun je me altijd contacten.