Milaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammiesam

Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 11:07

Hoi,

Naast Parijs( waar ik ook al een topic voor heb geopend) ga ik dit jaar ook naar Milaan.
Over Parijs was veel te vinden, genoeg keus qua hotels en vervoer dus daar is het programma van rond :)

Milaan vind ik een stuk lastiger, naar mijn idee maar weinig hotels en lees veel minder ervaringen..
Ik ga 2 nachten samen met mijn moeder, we gaan met het vliegtuig en komen s'morgens aan en gaan rond 6 uur weer terug. We gaan doordeweeks en waarschijnlijk in oktober.

We gaan dus kort en voornamelijk om te shoppen en terrasjes te pakken, natuurlijk ook even naar bezienswaardigheden als de Dom en de gouden driehoek. Musea hoeft voor ons niet!

Graag hoor ik tips en ervaringen!
Waar shoppen? (Enkele outlets in de stad, welke? Of andere dichtbij)
Hotels (hoeft geen luxe, hotel Ritter sprak ons aan, dus soortgelijke, eigen badkamer en incl ontbijt)
Eten ( gratis tapas bij alleen drankje, overal?)
Vervoer in milaan, gewoon onbeperkt metrokaart nemen net als Parijs?

En andere belangrijke dingen die ik vergeet.

Oktober duurt nog wel even, maar we willen hotel en vlucht binnenkort al boeken. En wie weet gaan er al andere bokkers de komende tijd!

_Kellyy

Re: Milaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:23

Wij (ik en een vriendin) willen ook een citytrip gaan doen. Milaan is ookal ter sprake gekomen. Ik lees dus even mee! :)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:28

Helaas willen de tips nog niet komen.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:31

Metro kaart indd gewoon voor de heledag nemen! Metro werkt erg makkelijk!

Evt leuk is het voetbal stadion San Siro! Galleria Vittorio Emanuel is ook leuk om te bezoeken, erg dure winkels maar geweldig om te zien! Het ligt naast de dom!

Ga ook zeker de dom op! Onwijs mooi uitzicht!

Wij zijn voor het winkelen gewoon een straat ingelopen die grenst aan pizza del Duomo, erg leuke winkels :D

Ik heb er voor school de hele dag moeten rondleiden en presenteren! (:

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:29

Ik ga aan het einde van de maand naar Milaan, dus daarna kan ik je vast wel wat tips geven. Qua hotels: booking.com had een aantal hele leuke aanbiedingen, voor 45 euro met z'n tweeën in een 4-sterrenhotel *D Wel een beetje uit 't centrum, maar we kunnen onze auto toch niet meenemen in de binnenstad, dus wat mij betreft is 't ideaal :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 10:48

Adi Hotel Poliziano Fiera

Via A. Poliziano 11, Milan, 20154 IT
Telefoonnr.: 39-0267-411-175 | Fax: 39 023191931

Value Inbegrepen maaltijd(en): Buffet, Ontbijt
◦Buffet
◦Ontbijt

Betaalden in 2011 €184,08 voor 2 nachten incl ontbijt. Alles was op loop afstand.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:00

Ik ben afgelopen zaterdag naar milaan geweest en daar ook vooral geshopt. Naast de galleria vittorio emanuel is ook de straat van vittorio emanuel de moeite waard (weet de precieze naam niet meer). Deze straat eindigt op een groot plein en als je schuin oversteekt kom je in de dure winkelstraten (jurken van 4000 euro etc) waar je niet heen hoeft te gaan voor het shoppen maar wel leuk is om door heen te lopen. De straat ligt aan de andere kant aan het plein waar de dom ook staat. Vergeet voor de dom niet dat je schouders bedekt moeten zijn en je bovenbenen moeten bedekt zijn. Hier wordt ook streng op gecontroleerd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:03

In de straatjes rondom het plein van de Dom kun je inderdaad leuk winkelen.

Neem eens een kijkje op het hoofdstation van Milaan, gigantisch groot het oude gedeelte vind ik zelf prachtig.

Castello Sforzesco
Santa Maria delle Grazie
En natuurlijk Galleria Vittorio Emanuele

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 16:40

Bedankt voor de reacties!

@Narya, ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen volgende maand. Als je met de auto gaat is midden in de stad niet echt handig nee, gelukkig hebben wij geen last van de auto!

@Nicje87, wauw wat een mooi hotel. Had even gekeken, op onze data is het €174,- totaal (2 personen 2 nachten) dus dat is opzich geen geld! Maar wat noem jij op loopafstand? want zoals ik op de kaart zie lijkt het best uit de richting te liggen (noord-west en geen metro halte in de buurt)

@Poek, wat leuk dat je er zaterdag bent geweest! Even windowshoppen vinden wij zeker leuk, om vervolgens kleren te halen bij de betaalbare winkels!

Vandaag staat de ticketprijs laag volgens mij en heb ik nu voor onze data een retourvlucht voor nog geen 65,- pp.

Ons oog is nu gevallen op hotel CRISTALLO MILAN***, ligt op 150 meter van het hoofdstation, dus Winged dan kunnen we deze uitgebreid bekijken! Doordat ik een hotelpas heb (korting abbo), kunnen we er voor 52€ pp heen, voor 2 nachten incl ontbijt, geen geld volgens mij.

Hoe zit het precies met de trams in Milaan? lijkt mij namelijk leuker dan telkens ondergronds met de metro.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:56

sammiesam schreef:
Hoe zit het precies met de trams in Milaan? lijkt mij namelijk leuker dan telkens ondergronds met de metro.

Ik heb geen idee hoe het precies zit qua tijden enz (wij zijn gewoon met de auto milaan in gereden), wat ik wel weet is dat er wel degelijk trams rijden en dat je ook met de tram het centrum in kan.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:02

Centrum was een kwartier a 20 minuten lopen. We moesten via een leuk park en het kasteel dus dat was helemaal niet erg ;)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:43

Ik ben twee weken geleden een weekendje naar Milaan geweest. Het weer viel een beetje tegen, maar prima naar m'n zin gehad.

Aperitifs zijn aan te raden - drankje bestellen en koud buffet (met ook paar warme hapjes) gratis erbij.

Winkelen in de straatjes rondom Duomo.

Verder ben ik nog naar een overheerlijke spa geweest; bubbelbaden buiten, sauna in een oude tram, ondergronds meerdere warm water (bubbel)baden, verschillende typen sauna, relax bedden (bijv infra rood), gratis champagne en hapjes. Heerlijk vermaakt :D

Trams zijn prima te doen, alleen tickets halen kan soms lastig zijn.

We bleven logeren bij vrienden, dus ik kan je geen tips geven over hotels etc.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:41

Ik kreeg een reminder dat ik nog moest reageren op dit topic. Ik ben inderdaad eind augustus in Milaan geweest en het was veel mooier dan ik had verwacht. Vooral de Duomo is echt schitterend! Een absolute aanrader is wat mij betreft naar het dak gaan, echt supergaaf om op dat terras te staan! Je kunt kiezen tussen de lift of de trap, scheelt 5 euro. De trap is prima te doen, niet extreem veel klimmen oid, dus tenzij je heel slecht ter been bent gewoon de trap nemen. Voor de kerk waar het laatste avondmaal hangt (Chiesa di Santa Maria delle Grazie) moet je op tijd reserveren, echt maanden vantevoren. Wisten wij niet, dus die helaas gemist -O- Er zijn een aantal kleine kerkjes die ook de moeite waard zijn. Van deze vond ik Chiesa di San Maurizio al Monastero Maggiore het mooist, echt schitterende wandschilderingen! We hebben nog een aantal kloosters in de omgeving bezocht, maar die zou ik niet in het bijzonder aanraden. De musea zijn wij helaas niet geweest ivm tijdgebrek. Mocht je into oorlogsmonumenten zijn (zoals ik), dan is Milaan's war memorial ook erg indrukwekkend :j

Wat betreft het openbaar vervoer: je kunt gewoon kaartjes kopen die 24 uur geldig zijn, kosten iets van 4 euro oid geloof ik. Kun je gebruiken in de metro en de bus, trein hebben we niet geprobeerd.

Verdere aanraders: Italiaanse pizza's en Italiaans ijs eten natuurlijk :D :D

Heel veel plezier!!

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:36

Ik ben 2 weken geleden voor ons bedrijf naar de wasserijbeurs geweest in Milaan.
Aangekomen op Malpenso en daar een taxi genomen naar ons hotel in het Fiere gebied.
Kosten €95. Vliegveld ligt een eind van Milaan centrum af.
Het openbaar vervoer is een stuk goedkoper. En ook goed.

Ik had een hotel geboekt bij booking.com. Daar konden we tot 1 dag van te voren gratis annuleren.
De kamerprijs was eerst € 200. Wel geboekt, omdat er weinig kamers vrij waren.
Twee weken later weer gekeken en was de prijs € 150.
De boeking geannuleerd en nu geboekt voor € 150.
Deze boeking 2 weken later weer geannuleerd en nu de kamer voor € 100 geboekt.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 23:41

Weet niet wat je budget is, er zijn vele hostels in Milaan, wel vooraf boeken dan ben je zeker van een plekje. Dagkaartjes idd iets van 4 of 6 euro per 24 uur. Ideaal! Er is een of andere shoppingmall. Firenza (?) even uit m'n hoofd. Gaat 1x per dag een dure bus heen rond 10 uur in de ochtend. Met openbaar vervoer nog duurder! Ligt buiten de stad.

Verder vond ik Milaan de 'minste' stad van mijn trip naar Italie afgelopen zomer. Wat daar wel goed kan........... SHOPPEN *\o/*

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 13:58

Narya bedankt voor je reactie, vooral de kleine kerkjes vinden wij altijd wel leuk!

Psydoxy: gelukkig gaan wij ook echt voor het shoppen :) In Parijs en Rome gingen we langer zodat we ook rustig naar de bezienswaardigheden konden, dat is in Milaan niet echt van toepassing.

Hotel wat wij geboekt hebben is Ibis Milano Centro, omdat ik een kortingpas van hotelpas.com heb hebben we hem nog voordeliger kunnen boeken :)

A.s donderdag is het zo ver, hebben er zin in! Ben nu aan kijken welke leuke winkelstraatjes/winkels allemaal dicht bij elkaar zitten. Ik heb geen zin om kris kras door Milaan te vliegen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:13

Ik ga toevallig dinsdag naar Milaan, tot en met vrijdagavond. We hebben niet echt een plan, af en toe wat moois bekijken zoals de Duomo, naar wat parkjes, lekker eten, goede wijn en wat shoppen. :D

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:22

Inmiddels weer terug, ik vond het echt een hele leuke stad!

Lekker tussen de Italianen borrelen en eten in de wijken Brera en Naviglio, ook nog eens heel goedkoop. Heeerlijke mozzarella, pasta en gorgonzola op. Het park met het kasteel, waar in de buurt nog een mooi kerkje zit. We zijn ook nog naar een ander park (Public park?) geweest, die vonden we wat minder. Verder natuurlijk de Duomo met op het dak een mooi uitzicht, de vele dure winkels in de mooie straatjes (zoals Via della Spiga), Galleria Vittorio Emanuele.