Artis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Artis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 23:07

De eerste en laatste x dat ik in Artis ben geweest was in 92... En toen heb ik me voorgenomen er nooit meer heen te gaan vanwege de té kleine verblijven. (3 lamantijnen in een betonnen bak van 2x2)
Nu lees ik van alles over verbetering, wat ik ook wel geloof aangezien ze met hun tijd mee moeten.
Op internet vind ik zat foto's, maar eigenlijk niet echt van de verblijven.
Hoe is dat tegenwoordig?

(Dit topic is niet bedoelt voor de discussie pro/tegen dierentuinen)

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:08

Hetzelfde.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:11

Ik ben vorig jaar geweest en dierentuin zelf ziet er super goed uit.
Ze waren toen de tijd ook geld aan het inzamelen om een groter verblijf te maken voor de olifanten, die komen dan op de parkeerplaats. Vond ik een heel goed idee!

Vond dat sommige dieren inderdaad wel meer ruimte nodig hadden ( in mijn ogen dan ) Maar vond het zeker niet slecht.
Er waren ook zat verblijven waar ze genoeg/ alle ruimte hadden.

Dit jaar gaan we nog eens!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:12

Sommige hokken zijn vernieuwd en mooi aan de maat, anderen zijn nog steeds niet veel soeps.. Ben er afgelopen jaar of het jaar daarvoor er geweest met mijn vriend.. De leeuwen zaten nog steeds klein..

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:12

Toen ik in Artis was, ca. 2 jaar geleden, vond ik de hokken ook heel klein.. Ik heb me ook voorgenomen om er maar niet meer heen te gaan, ik zie de dieren liever in ruimere hokken. Dit was wel 2 jaar geleden, dus misschien is er de afgelopen tijd iets veranderd?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:13

Zoals TS al in de opening aangeeft, er zijn misschien dingen verandert en ze zijn nog steeds bezig maar ik vind het nog te klein. Ik vind die hele locatie daar te klein. In Rhenen of Amersfoort hebben de olifanten nog ruimte om te rennen of zich van elkaar af te zonderen, daar staan ze met z'n alleen met een paar takken. De verblijven zijn saai, sommige dieren hebben geeneens iets van een boompje in hun verblijf.

Equisync

Re: Artis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:15

Artis is zeker niet een van de beste qua leefomgevingen..
Wil je echt een fijne dierentuin waar de beesten ruimte hebben etc, ga dan naar het Gaiapark(of Gaiazoo zoals het tegenwoordig heet) :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:15

Verblijven zijn nog steeds te klein. Sommige zijn wel iets groter, maar dan vaak met veel meer dieren.

Er zijn betere dierentuinen in nederland dan de oude stadsdierentuinen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:21

Artis heeft nog steeds klijns hokken in vergelijking met andere dierentuinen in nl, maar wat moet je dan verwachten van een dierentuin in een stad, dat t heel ruim is en alle foliëren zat de ruimte hebben? Is geen plaats voor in Amsterdam.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:25

Misschien zou je dan ook geen dierentuin in de stad moeten toelaten.

Hoewel in het buitenland het wel kan. Ik heb met name in Tsjechië wel echt mooie en diervriendelijkere dierentuinen gezien. Ook midden in de stad.

In Duitsland heb je meer kleine dierentuinen bij of in de stad. De kwaliteit is heel wisselend, maar er zitten zeker mooie tussen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:26

Of gewoon minder dieren in de hokken

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:03

SuperAssie schreef:
Artis is zeker niet een van de beste qua leefomgevingen..
Wil je echt een fijne dierentuin waar de beesten ruimte hebben etc, ga dan naar het Gaiapark(of Gaiazoo zoals het tegenwoordig heet) :)

Ja, daar wil ik graag nog eens heen!
Ik volg dit topic even, vind het wel interessant. Ben nog nooit in Artis geweest dus kan me er ook geen voorstelling van maken.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:04

Artis vind ik ook niet zo geweldig. Ze zouden er beter aan doen om sommige diersoorten gewoon weg te doen en zo meer ruimte te creëren voor andere soorten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 00:18

De reden dat ik Artis overweeg is dat de historie enzo me wel ontzettend aan spreekt. In Blijdorp kan ik ook echt genieten van de oude (inmiddels veelal aangepaste) verblijven.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:21

In Duitsland ben ik laatst in de zoo van Duisburg geweest. Dat vond ik wel een tegenvaller :o
1 ding was wel een feit, je,kom de dieren goed zien :x

artis ben,ik al jaren,niet meer geweest.
Blijdorp kan ik wel aanraden wat verblijven en ruimte betreft. Nadeel is wel dat blijdorp ontzettend groot is geworden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 00:24

Ben ik vandaag nog geweest ;), groot vind ik ook geen nadeel, heb graag de ruimte ;)

Over Artis ben ik er ba de berichten tot nu toe nog niet uit...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 00:42

Mri, ja maar dat is ook wel 1 van de tegenvallers ja.

Van de dierentuinen in duitsland (vlakbij nederland) vind ik rheine toch wel echt een aanrader. Nordhorn is ook mooi (meer gericht op kinderen, weet niet of ik alle verblijven daardoor fijn vind).

In nederland was ik altijd wel fan van dierenrijk europa, behalve de ijsberen vond ik de meeste hokken mooi. Gaia is al een paar keer genoemd.
Hoenderdall in anna palowna doet goeie dingen, maar de roofvogels weer wat minder.
Mooiste vind ik nog altijd natuurpark lelystad. Maar dat is geen echte dierentuin.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:22

ik ben zelf een amsterdammer maar absoluut geen fan van Artis :n
Vooral de leeuwen vind ik erg sneu -O-

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:22

Het blijft een dierentuin midden in Amsterdam dus daar gaan geen hectares bijkomen. Leeuwen en katachtigen blijven erg sneu. Ik ga echt liever naar andere dierentuinen zoals Gaiapark, beekse bergen ( vond ik gisteren wel de tijgers zielig) Blijdorp en burgers zoo.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:42

Ben heel benieuwd wat mensen van Apenheul vinden? :D

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:49

Pas nog in artis geweest, en het is wel beter dan wat het was. Maar er zijn nog steeds te kleine verblijven. Ze willen echt wel maar het kan idd niet allemaal zo makkelijk en snel.
Gaiazoo ben ik nog nooit geweest, maar blijdorp is erg verbeterd en heeft mooie verblijven en ik ben laatst naar emmen geweest en die vond erg leuk! was een eindje rijden(amsterdam) maar ik vond het een leuke opzet van de dieren tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:41

Emmen vond ik ook wel groot, vooral de Savanne, dat was echt immens.

Er was toen wij er waren wel een aapje vandoor gegaan, die kon naar een andere boom buiten het verblijf springen en ging de tuin van de buren in :') Maar scheen vaker te gebeuren en hij kwam ook netjes terug :P Gingen z wel wat ana doen overigens.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:17

LZP -> BEU