Leuke budget motorvakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Leuke budget motorvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 15:43

Mijn vriend en ik willen aankomend zomer low budget op vakantie en dan het liefst op de motor. We zijn beide in bezit van een motor, maar mega veel bagage kan er niet op. Het liefst was ik gewoon met een tentje op pad gegaan, maar voor mijn gevoel krijgen we dat nooit mee op onze motoren (hij heeft een bobber en ik een tour/naked zonder koffers).
Komen we dus bij het feit dat we zullen moeten overnachten in hostels oid, moet je deze van te voren reserveren of is er doorgaans wel een plekje te vinden?
En welke richting op is mooi? We wonen in twente, willen 2 weken weg en maximaal een uur of 4 rijden op een dag en dat op binnenwegen.

countrygirl

Re: Leuke budget motorvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:05

Hoi Liselot, vind je de zuid/westkust van Portugal te ver? Via België, Frankrijk, Spanje en dan b.v. langs de kust afzakken richting het zuiden is heel mooi om te doen. Wel veel km maar jullie zullen niet de eerste zijn.
Behalve SonhoCabana, het houten chalet, hebben we eventueel ook nog een mooi appartement.
Incl. een ontbijtje kun je hier overnachten. Van hieruit kun je ook nog veel touren als je wilt.
Kortom: er is hier altijd wel een plekje en een grote garage om de motoren in te parkeren!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:12

Via ardennen / eifel / zwarte woud richting zwitserland en via Jura / Franse ardennen weer terug?

Of reserveren noodzakelijk is is sterk afhankelijk van de periode waarin je reist en het gebied.

Liselot

Re: Leuke budget motorvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 10:50

Portugal is wel echt te ver voor 2 weken; we rijden beide niet mega comfortabele motoren, dus met 200 a 250 km per dag hebben we het écht wel gezien :o
Wel een ontzettend leuk aanbod!!

Eiffel en ardennen lijkt me inderdaad wel wat, we houden beide van bochtjes :D
Periode zal eind augustus zijn. Het liefste ga ik gewoon met een tentje, maar een tent, slaapzakken, maatjes, kookgerei én gewone bagage wordt wel een heeeeele grote uitdaging om op onze motoren mee te nemen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:52

trekkershutjes oid op campings dan geen optie?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 12:02

Dat is wel een goeie! Ga ik wat meer informatie over opzoeken :-)

[EDIT] Wat een geld durven ze daarvoor te vragen zeg! Overnachting in een trekkershut is vanaf 40 euro per nacht :oo

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:13

Poe! Dan is een gasthaus nog goedkoper waarschijnlijk! Ik kan me herinneren dat we daar vroeger tussen de 20 en 30 euro voor kwijt waren.