Stedentrip praag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Stedentrip praag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 22:12

Aankomende mei gaan we met mijn ouders een lang weekend (4dgn) naar praag. Dus ik ben een beetje aan het zoeken wat ik wil zien. De standaard toeristische attracties komen wel aan bod, ben ik niet bang voor, maar ik ben ook wel op zoek naar de insiders informatie eigenlijk.
Dingen als het concentratiekamp gaat hem niet worden, ik geloof niet dat we de stad uit zullen gaan, dus eigenlijk alleen dingen in de stad. Mijn huidige lijstje (van mij en mijn man ;) ) heb al wat dingen gevonden hier via de zoekfunctie, dus die heb ik er al in gezet.

- New prague tours voor rondleidingen
- Het "beste" bier (paar jaar op rij verkozen tot beste bier van Tsjechië) is te vinden op den berg (petrinheuvel) in't klooster (Strahov). Van daaruit heb je ook echt een heel mooi uitzicht op Praag, dus het is wel de moeite om eens naar boven te gaan. Of u fleku, een toeristisch biercafe <--- las ik als tip hier op bokt
- pivovarsky dum, bier in vreemde smaken <--- mij. Man :o
- joodse wijk en begraafplaats
- De burcht
- Oude Plein
- Karlsbrug
- Oude Joodse begraafplaats
- Gouden straatje (Zlatá Ulicka)
- hard rock cafe praag

Zijn er nog dingen die ik mis?

LoveBodin

Re: Stedentrip praag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:27

McGhee's ghost tours! Zit achteraf , vlakbij het grote plein. Ze hebben hele leuke tours :D . Vooral over het donkerdere gedeelte van de stad, ze lopen momenteel in de Joodse wijk :) . Daar geven ze je ook nog veel tips over dingen die je kan doen. De ghost tours zelf zijn overigens niet eng.
Verder denk ik aan het Techniek Museum? Daar ben je wel een dag mee beizg, als het je interesseert ;).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 22:47

Hmm, die tours klinken leuk! Techniek museum is niet echt mijn ding, hihi :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 09:49

Ik zou de New Prague Tours inruilen voor de Free tours. Betalen op basis van fooi en dus wat jij zelf de tour waard vind.

Mocht je toch de stad uitgaan ga dan naar Kútna Hora.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 10:05

Techniek museum kon ik echt een dag rondhangen, maar ook de leden van mijn familie die zo a-technisch zijn als maar kan, vonden het erg leuk. Het is zeg maar o.a. de geschiedenis van huishoudelijke techniek, vervoer, klokken (behoorlijk nationalistisch hihi), maar ook beveiliging op vliegtuigen :) . Daarom zeg ik: als je het heel leuk vind, ben je een dag kwijt. De meeste mensen maar een halve :P

Het blacklight theatre wordt overigens veel reclame voor gemaakt, maar die vond ik niet zo heel veel soeps. Geen verhaal, en een beetje slaapverwekkend.

Edit: ik heb ff de foldertjes erbij gehaald :)
De Praagse "Fernsehturm" (Duits foldertje hihi)
Concerten in de Spaanse synagoge (heel er gmooi!)
De toren in het oude kasteel gedeelte, volgens mij is het de westertoren. Vanaf daar heb je echt een supermooi uitzicht.
Chocolade museum (vooral voor de goedkope chocola)
Kafka museum