Ik zoek een goedkoop vliegticket...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Ik zoek een goedkoop vliegticket...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:52

Hallo,

Na 8 jaar heb ik eens besloten om nog een keer naar mijn familie te gaan in de USA en ben nu dus op zoek naar een ticket. *\o/*
Maar omdat ik een leek ben in dit vroeg ik mij af of jullie goede tips hadden zoals welke dagen het goedkoopste zijn ed.
Ik wil gaan in mei, 2 of 3 weken en de luchthaven is Savannah. Vertrekken kan ik van Schiphol of Zaventem, zoveel maakt dat niet uit.

Anoniem

Re: Ik zoek een goedkoop vliegticket...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:53

Ik weet dat mijn vriend en zijn beste vriend voor 500 euro naar LA zijn gevlogen, zij moeten alleen overstappen in Londen. Misschien dat je daar eens naar moet kijken, of het goedkoper wordt met overstappen! Voor de rest gewoon invullen op Cheaptickets en kijken wat het makkelijkst is :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:53

Oh en als iemand nog tips heeft over visums oid, graag!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:53

Op maandag en dinsdag vlieg je het voordeligst en ook als je van een ander vliegveld buiten schiphol vertrekt. Ook vooral niet tijdens de vakanties vliegen, daar maken ze gebruik van, dat is namelijk veel duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:55

Visums kan je gewoon aanvragen via de ambassade. Amerika heeft er een handje naar moeilijk te doen over visums maar als je een reisvisum hebt (mag je geloof ik 2 maanden mij in USA verblijven?) is er verder geen probleem.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:55

Lang vantevoren boeken! Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je uit bent.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:58

Vertrekken van Zaventem is goedkoper, dus ik zou zoeken naar Brussel - Savannah.
Ik kijk zelf op vliegwinkel.nl of Expedia.nl. Die werken voor mij wel goed. Je hebt ook nog Vliegtickets.nl en nog veel meer. Gewoon diverse sites kijken en dan prijzen vergelijken. Vaak heb je dezelfde vlucht met dezelfde klasse en dan een prijsverschil van ongeveer € 100,- per reisbureau.

Prijzen zijn op het moment niet laag, overigens en je moet rekening houden met overstappen. Als je met meerderen gaat, houd dan rekening met ongeveer 2 uur overstaptijd.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:58

Tenzij er sinds vorig jaar iets veranderd is hoef je geen visum aan te vragen van te voren. Je krijgt je visum gewoon bij binnenkomst :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:59

purny schreef:
Lang vantevoren boeken! Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper je uit bent.

Dit is overigens niet altijd waar. Je moet het in de gaten houden en dan gokken.
Ik heb veel ervaring met boeken van vliegreizen (voor mijn baas) en vaak was lang van te voren boeken, niet altijd het goedkoopst! Verre van zelfs.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:01

Visum heb je niet nodig zolang je aan de eisen van het Visa Waiver Program voldoet. Je kunt online een ESTA aanvragen om toestemming te krijgen of af te reizen naar de VS.

In welke periode wil je reizen? Donderdag is vaak de goedkoopste dag om te vertrekken.
Je kunt op Skyscanner en Ticketspy een alert instellen zodat je bericht krijgt als de prijzen dalen. Verder is dit een goede site om goedkope data op te sporen. http://matrix.itasoftware.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:04

ESTA, dat was het! Gelukkig zijn er mensen met een beter geheugen dan ik :')

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:07

Ik kreeg ook mee van iemand om je cookies uit te schakelen/te wissen als je op vliegsites met van die vergelijkende prijzen enzo zit, zodat ze niet kunnen zien of je al vaker op de site geweest bent en dan de prijzen op kunnen gooien. Baadt het niet, dan schaadt het niet ;)
Een visum voor de usa vraag je aan over internet. Je moet dan een esta aanvragen, die ongeveer veertien dollar kost (als ik het goed heb onthouden) en uitprinten! (die van mij had een nummer wat niet werd herkent, terwijl werd aangegeven dat er op mijn paspoort wel wat was aangevraagd. Kon ik het nog een keer kopen). Veel plezier alvast :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:11

Voor vliegtickets kijk ik altijd op momondo.com of chaser.nl. Chaser zoekt (geloof ik) op alle luchthavens in NL en omgeving, maar dit kun je uitzetten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:15

Skyscanner.nl is ook ideaal!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:13

Meerdere vergelijkingssites gebruiken en meerdere data bekijken, de dag van de week kan verschil maken. Soms is het ook voordeliger om naar een grote luchthaven te vliegen, omdat je dan meer keus hebt, en vanaf daar met een lokale maatschappij naar je eindbestemming te reizen. Dan zou je moeten zoeken op Amerikaanse sites om tickets te boeken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:54

Wil je mei van dit jaar gaan? Dan vrees ik dat je geen goedkope tickets meer gaat vinden. Vluchten naar Amerika op korte termijn boeken is gewoon heel duur, denk dat je voor mei 2014 zeker op €800-900 kan rekenen. Heb snel even gekeken op Cheaptickets.be en Expedia en dat zijn de goedkoopste prijzen die ik daar vind. Dus dat wordt betalen of nog een paar maanden wachten en in het najaar gaan, want de zomermaanden (juli-augustus) zijn hoogseizoen en dan betaal je je ook blauw.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:58

Ik was in 2009 naar amerika.ik vloog ook in mei (eind mei) en betaalde rond de 500,-. Vloog toen met us airways en inderdaad vanaf zaventum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 01:19

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:19

paperflies.com...... heeft steeds wisselende aanbiedingen. Moet dus net wat bij zitten, maar wel leuke deals!