Mallorca, wat is daar te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:23

iirrssjjee schreef:
We hebben besloten om een auto te gaan huren!!!

Hebben er nog mensen ideeën?
Suggesties?


Kijk even goed naar de prijzen, wij hebben bij Goldcar gereserveerd, alleen heb je dan de kans dat je heeeel lang moet wachten in de rij op het vliegveld.
Kijk verder heel goed uit met de verzekeringen, vaak als je via een site boekt zit er een verzekering bij maar bij het ophalen van de sleutel willen ze je nog een dure verzekering aansmeren onder verplichting maar dat hoeft dus niet! Verdiep je hier even in!

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:55

iirrssjjee schreef:
We hebben besloten om een auto te gaan huren!!!

Hebben er nog mensen ideeën?
Suggesties?

Wij hebben vorige week 3 dagen gehuurd via Europcar, dat heeft m'n vader daar geregeld.
M'n vader werd bij het hotel opgehaald en daarheen gebracht.
De auto is de derde dag weer netjes bij het hotel opgehaald.

hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:45

Hey!
Wij gaan ook naar Mallorca dit jaar, dus tips zijn helemaal welkom. Vandaar dat ik dit topic even omhoog haal :D

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:57

Ik ga de eerste week van juli, nog maar anderhalve week werken :) ga samen met mijn vader en hebben een auto :) en als alles gaat zoals gepland overnachten we op een 17meter lang zeilschip :) (nix all inclusief :+ slapen op de deining van de zee, als we willen stukje zeilen en mallorca bekijken vanaf het water :o )

Iemand een tip om te paardrijden op mallorca wil dit ontzettend graag :o
Maakt niet uit waar op het eiland dit is.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:02

Punta Negra vind ik echt een aanrader! Prachtige plek :j . Verder zijn er meer mooie stranden en bergen (of zijn dat heuvels) waar ook een heel oud treintje doorheen rijdt.

J_Onne
Berichten: 255
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:02

Vanuit C'an Picafort is ook heel veel prima met de bus te doen! Dat is namelijk heel goedkoop in Mallorca!

Wij hebben een appartement in Puerto Alcudia, dus kom er al járen.

C'an Picafort zelf is best een leuk plaatsje! Leuke winkeltjes, lekkere restaurants. Monaco is een aanrader! En ze hebben daar een ober die een beetje Nederlands spreekt, heeft in Nederland gestudeerd of zo :)
Zitten wel veel Duitsers en Engelsen in C'an Picafort..

Puerto Alcudia is ook leuk, en vlakbij. De boulevard is leuk om te zien! Tussen C'an Picafort en Puerto Alcudia ligt nog een natuurgebied, een moeras. Dat is ook mooi!

Acudia zelf is ook leuk om te bekijken, daar staan nog oude stadsmuren en een stierenvechtersstadion. Iedere zondag- en dinsdagochtend is er markt.

Stukje verder heb je nog Pollenca, dat is een baai verder. Zijn veel kitesurfers :)

En als je de andere kant op gaat vanaf C'an Picafort is Arta leuk! Dat ligt wat hoger, en heb je leuke kerkjes en zo.

Aan de andere kant van het eiland, Manacor, is de Majorica fabriek. De parels. Dat is ook zeker een aanrader!

Verder zijn er ook nog van die grote huizen als bezienswaardigheid. Oude, grote huizen van welgestelde families, met bijbehorende tuinen erbij. Die hebben we ook al vaak bekeken! Je hebt La Granja en nog een, maar daar kan ik even niet opkomen..

En Palma is ook leuk! Daar gaan we ieder jaar weer een dagje shoppen! Je bent in ongeveer een uur in Palma vanuit C'an Picafort, en dat kost iets van 5 euro nog wat of zo. Dus valt alles mee!

Als jullie nog meer willen weten laat maar horen! Ik ben ongeveer overal geweest, behalve in El Arenal :P

J_Onne
Berichten: 255
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:04

EliseXJoelle schreef:
Ik ga de eerste week van juli, nog maar anderhalve week werken :) ga samen met mijn vader en hebben een auto :) en als alles gaat zoals gepland overnachten we op een 17meter lang zeilschip :) (nix all inclusief :+ slapen op de deining van de zee, als we willen stukje zeilen en mallorca bekijken vanaf het water :o )

Iemand een tip om te paardrijden op mallorca wil dit ontzettend graag :o
Maakt niet uit waar op het eiland dit is.



Ik denk dat je op meerdere plaatsen kunt paardenrijden, maar in ieder geval in Puerto Alcudia en ergens op de weg tussen C'an Picafort en Arta.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:10

Bedankt voor de tip :) ga van de week eens kijken of ik online iets kan vinden bij een van deze plaatsen en anders op mallorca zelf informeren uiteraard :+

Ben best wel benieuwd hoe het daar is. Kreta vorig jaar verliep anders dan gepland ( 4e dag van de 8 in de zee tegen een rots aan gekomen net beide boven benen. Bleek een plantje op te zitten en hele been opgezwollen. 30min later lag ik in het ziekenhuis en de rest van de week goed ziek geweest + niet kunnen lopen ivm zwelling tot over me bilrand)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 06:32

Ik ben net een week terug uit El Arenal. Was erg leuk. Wij vonden de markt in Manacor erg leuk! En de mooie haven in Poeto Cristo.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 06:40

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar op Mallorca zijn ze vrij streng j autoverhuur (min 23jaar of zoveel jaar je rijbewijs). Voorkomt teleurstellingen.

y12345
Berichten: 364
Geregistreerd: 27-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:00

het waterpark is heel leuk!
en er is een plek met heel veel zacht zand daar is het ook heel mooi!

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 07:54

Mijn man en ik zijn net terug van 2 weken Mallorca. Wij zaten net aan de grens tussen Ca'n Picafort en Playa de Muro.
Er zitten daar inderdaad veel Duitsers en Engelsen, maar dat is op het hele eiland zo. Mallorca is een van de topbestemmingen van het Duitse toerisme. Ik las ergens dat het eiland per jaar door 4 miljoen Duitse toeristen bezocht wordt.
Jullie hotel ligt tegen de doorgaande weg aan. Als je geen last van verkeersdrukte wilt hebben vraag dan een kamer aan de zij-of achterkant, al weet ik niet hoe het uitzicht aan de achterkant is.
Het strand van Ca'n Picafort zelf is best druk, daar moet je van houden. Als je dat niet leuk vindt dan loop je richting Playa de Muro en sla je vóór het Blue Bay Resort af en volg je het pad door de duinen. Er zit tegenwoordig ook een klein strandtentje. Bij het Blue Bay Resort heb je ook een bushalte. Het strand en de kleuren van de zee vonden we prachtig.
Aan de andere kant van CP kun je idd. paardrijden, maar ik vond de paarden er niet goed bijstaan. De hele dag opgezadeld vaststaan. Een paar km verder op richting Arta aan de linker kant zit ook nog iets, waarvan ik hoorde dat het beter zou zijn.
Als je van wandelen houdt: je kunt hele stukken langs de kust lopen, beide kanten op.
Het eerstvolgende dorp richting Arta, San Serra de Marina vonden we niet zo interessant. Veel 2e huizen van Spanjaarden en dus in juni erg rustig.
Wat meer Spaans authentiek met leuke terrasjes is Colonia San Pere, rustig plaatsje om even iets te drinken.
Veel drukker zijn dan weer Cala Ratjada en Cala d'Or. Cala d'Or is leuk om te zien, veel kleine baaien, net als in Cala Ratjada, maar naar onze smaak iets te druk.
Een mooi strand heb je verder nog bij Cala Esquida, een plaatsje met alleen hotels en appartementen. Je kunt van daaruit een mooie wandeling naar Cala Ratjada maken, maar dat hebben we niet gedaan.
De kustplaatsen Porto Cristo en Porto Colon vonden we wel aardig, ook wat meer Spaanse sfeer en leuk om een terrasje te pikken.
In het zuiden heb je nog Es Trenc, ook een erg mooi strand, maar erg duur (parkeren €6, voor een keer ligbedden gehuurd:€18 met parasol tegen €10-12 elders).
Aan de noordkust zijn we in Port de Soller geweest, waar je idd. met een tram naartoe kunt vanuit Soller zelf. Enkele reis a €5,-, we hebben de huurauto gebruikt en ergens geparkeerd. Leuk plaatsje, niet zo verpest als andere plaatsen die we hebben gezien.
De kustweg in het Noorden was mooi, zal in augustus wel erg druk zijn. Prachtige uitzichten. Valdemossa is een mooi dorp. Deia blijkbaar ook, maar bijna geen parkeerplek. De noordwestelijke hoek is naar mijn idee erg mooi om te zien, al helemaal als je wat kleine weggetjes neemt. Hebben we gedaan in de aanloop naar Valdemossa. Prachtige slingerweggetjes. Je moet er tijd voor hebben en het leuk vinden.
Dichter bij huis: natuurgebied S'Albufeira. Hebben we te voet gedaan, leuk, maar met de fiets zou fijner zijn geweest omdat je lange stukken niet veel ziet.
Alcudia is al genoemd.
We kwamen een beetje tijd tekort...voor Palma, Soller, het bezoeken van markten etc. etc.

Mallorca biedt naar ons idee voor ieder wat wils, van indidueel tot massatoerisme, voor rustzoekers tot feestvierders, voor jong en oud.

Succes en plezier met de voorverkenning ;-).

Edit: ik zie dat je pas 21 bent, een stuk jonger dan wij, dus aan mijn tips heb je misschien niet zoveel.
Komt vast wel goed.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:27

Ik ben 2 x naar Alcudia geweest. Inderdaad erg leuk en gezellig. Mooie baai, leuke boulevard.
Ik zou zeker een boottocht maken, er zijn er meerdere.

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 11:45

Mijn vriend is 24, dus met autohuur moet dit geen probleem zijn.
Iemand nog een idee waar je een auto kan huren?
Via internet word ik niet vele wijzer en we zijn niet echt van plan om 300,- neer te tellen voor een auto ;).
Bedankt voor de tips zo ver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:50

iirrssjjee schreef:
Mijn vriend is 24, dus met autohuur moet dit geen probleem zijn.
Iemand nog een idee waar je een auto kan huren?
Via internet word ik niet vele wijzer en we zijn niet echt van plan om 300,- neer te tellen voor een auto ;).
Bedankt voor de tips zo ver!


Easycar is het goedkoopst :P http://www.easycar.nl/ssl/PriceComparison.aspx?lang=NED

Edit: let wel goed op de voorwaarden, je kunt het beste de verzekering meteen nemen bij het aflsuiten, maar op het hfhaalpunt zullen ze je een nieuwe dure verzekering willen aansmeren, nniet doen want dan betaal je dus dubbel. Maar kijk goed naar de lettertjes bij het afsluiten van de verzekering.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:52

iirrssjjee schreef:
Mijn vriend is 24, dus met autohuur moet dit geen probleem zijn.
Iemand nog een idee waar je een auto kan huren?
Via internet word ik niet vele wijzer en we zijn niet echt van plan om 300,- neer te tellen voor een auto ;).
Bedankt voor de tips zo ver!


Voordat je met de auto wegrijd samen net de verhuurder alle krassen en beschadigingen noteren. Ieder klein banketstaaf dingetje. Anders gaan ze dat op jou kosten laten maken achteraf :+

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:02

Nogmaals bedankt voor jullie tips. Helaas door problemen met de boot was de afstand te ver en zijn we wat in de buurt gaan kijken.

in magaluf zit een manege waar alleen in de bak gereden wordt, even als de ponyclub in calvia. In La Romana is een Ranch, morgen ochtend op Rancho La Romana een 2uur durende rit maken :)
Alle paarden (behalve die in het centrum met de karren lopen) zien er goed gevoed en verzorgd uit viel mij tot nu toe op op mallorca.

hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:04

Ik zit nu in mallorca. Absoluut aan te raden! Geweldig!

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:08

Waar zit je? Fijne vakantie!

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:17

Ik zit er nu ook. Morgen alweer terug vliegen..

Ik zit in Palma in de haven :)

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 18:01

Zijn er misschien nog Last Minute tips? :)

Connie

Berichten: 1828
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Mallorca, wat is daar te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:11

Ik ben vorige week 10 dagen naar el Arenal geweest. Wat voor jullie leuk is denk ik, is de trein naar Soller. Die gaat vanaf Palma en de treinreis duurt ongeveer een uur. Je zit dan in een heel ouderwets treintje en hebt veel mooie uitzichten onderweg. Vanuit Soller kun je via een oud trammetje naar de haven, wat hartstikke mooi is!
Ook zijn wij met een boot mee geweest die onderweg langs de kliffen het anker uitgooide zodat we konden snorkelen.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:29

Mag ik een oud topic omhoog halen?

Afgelopen oud&nieuw voor het eerst naar Mallorca geweest.. Wauw!!! Wat een prachtig eiland en daarom willen we er dit jaar nog een keer heen.

Waarschijnlijk gaan wij pas in oktober weer naar Mallorca. Heeft iemand Mallorca al eens bezocht in oktober? Wij zullen waarschijnlijk de tweede week van oktober vertrekken (week voor de herfstvakantie) Zijn er dan nog wel wat mensen? En zijn de meeste tentjes dan nog wel open? En hoe is de temperatuur? Kun je avonds ook nog in je korte broek?

Daantjuh88

Berichten: 1735
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:33

Ik ben 3 jaar terug in oktober geweest. Overdag lekkere temperatuur, 's avonds koelt het nogal snel af, dus vestje en lange broek wel meenemen. Ik zat toen in Playa de palma en gaandeweg de week gingen steeds meer restaurants en barren dicht. Zo hadden wij 1 leuke, maar iets duurder restaurant gezien, 2 dagen erna wij erheen in de nette kleren, zat die dicht.... :')

Het was toen wel gewoon gezellig druk, vooral veel Duitsers. Maar in het hoofdseizoen wil je volgens mij ook niet meer in El Arenal etc. komen.