Extra bagage inchecken Airfrance, waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Extra bagage inchecken Airfrance, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 13:28

Morgenochtend vroeg vlieg ik van Amsterdam naar Vigo (met tussenstop op Parijs) en we hebben daarvoor een koffer en handbagage. Maar op internet krijg ik echt geen info over waar ik dat in kan checken. Hij zegt dat dat niet online kan voor die vlucht, maar dat je online wel korting krijgt op de bagage en dat het op Schiphol duurder is.
Dat vind ik echt heel erg raar. De klantenservice helpt ons niet verder en weten het zelf allemaal ook niet zo goed. Moeten we dat dan ergens op Schiphol gaan regelen? Zoja, waar?
We hebben al ingecheckt online en daar staat ook niets over de bagage inchecken voor ons. Nu staat alleen de handbagage nog geregistreerd omdat dat standaard was.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, zodat we dalijk niet voor verrassingen komen te staan.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:35

Op de site van AirFrance word ik ook niet veel wijzer inderdaad.

Maar als ik het goed begrijp mag je maar 1 bagagestuk meenemen, tot maximaal 23 kg. Het is mij alleen niet duidelijk of je dan ook nog handbagage mee mag nemen.

Ik denk dat je wel gewoon handbagage mag meenemen en daarnaast 1 'ruim'bagage tot max 23 kg.

Je hoeft je bagage trouwens niet online in te checken. Je geeft je koffer morgen af bij de incheck balie (of zo'n automatisch dinges).
Laatst bijgewerkt door RelarDevi op 28-02-14 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:39

Bij KLM kan je wel online bagage regelen bij Mijn reis.
KLM en Air france is toch 1 geworden?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 17:42

Ik zie juist overal staan dat je 1 handbagagestuk +accessoire (handtas bijv.) mee mag nemen van 12 kg.
Ruimbagage (23 kg) zit er niet standaard bij zoals ik het lees. Maar ik vind die site ook super onduidelijk.

Afbeelding

Normaal kan je die bagage ook bij AirFrance regelen. Maar nu dus niet. Maar ik snap er niets van.

Ook bij KLM krijg ik dit:
Afbeelding
En voor de terugreis staat er 1 kg ruimbagage en 1 stuks handbagage +accessoire :')

Maar ik vraag me dus ook af waar op schiphol we die bagage dan moeten regelen. En is dat niet veel duurder dan vooraf online? Dat vind ik anders best naaiend zegmaar.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 28-02-14 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Carrotcake

Re: Extra bagage inchecken Airfrance, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:48

Dan heb je een waarschijnlijk een een goedkoop ticket. Bij dit ticket moet je apart betalen voor je bagage......

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:48

Kan je misschien geen bagage meer online bijboeken, omdat het zo kort dag is? Ik zet ook maar wat hoor.

Ik ga even meekijken en zoeken voor je.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:49

Carrotcake schreef:
Dan heb je een waarschijnlijk een een goedkoop ticket. Bij dit ticket moet je apart betalen voor je bagage......

En de vraag is dus waar dit kan

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 17:50

Nee bij het boeken van het ticket (al maaanden terug) zochten we al naar iets over bagage maar kon toen ook al niet. Of nouja er stond geen woord beschreven over Bagage.. En normaal kun je nog kort van tevoren ook nog bijboeken wat ik begreep. Nu dachten we van, misschien kan het bij het online inchecken, maar niet dus....

Ik heb niet een mega goedkoop ticket geboekt.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 28-02-14 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:52

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:53

Ik ben laatst ook met AirFrance gevlogen, je mag 12 kg handbagage en 20 of 21 kilo koffer (doen ze niet zo moeilijk over, 25 mocht bij mij zelfs mee :p )
Ik hoop dat dit je vraag was anders sorry..

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:54

De klantenservice kan hier dus geen oplossend antwoord voor geven?
ik zou nog een keer proberen te bellen, zij moeten het echt weten?

Als ik het goed begrijp heb je nu dus je vlucht wel ingecheckt,
maar je ruimbagage niet?
Ik denk dat je dat dan gewoon kan regelen bij de plek waar je normaal
je koffer af moet geven.
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 28-02-14 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 17:55

Dat is bizar want op de website van Airfrance, en zelfs bij het inchecken enzo staat 23 kilo koffer ;)
Mag toch hopen van wel.

Ik zal ff die link bekijken.

Maar de 2e vlucht wordt blijkbaar gevlogen door HOP regional. En die probeerde ik te bereiken maar lukte niet. (was sowieso ook bellen naar Frankrijk dus niet ideaal)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:55

En hier zie ook een link. En hier noemen ze dat je op Schiphol het dubbele betaal 8)7

http://www.goedkopevliegtuigtickets.be/bagage/

Heb je hier iets aan?

[edit] ik zou nogmaals de klantenservice bellen en gewoon zeggen dat je bagage wilt bijboeken. Kunnen zij toch ook voor je doen?

[edit] in de link hierboven hebben ze het ook over HOP. Is blijkbaar hetzelfde als Air France?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 18:00

Bij die eerste link (van KLM) kom ik op hetzelfde resultaat als die print screen hierboven van KLM. Die heb ik al eerder geprobeerd.
Ik zal de laatste link ff bekijken. Is wel een belgische site :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:02

Ik heb net even gekeken of je bij moet betalen voor de bagage. Maar de 1 st. bagage tot 23 kg zit gewoon in de prijs.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 18:05

De laatste link heb ik ook al eerder gehad hahah daar kom ik ook niets verder.
Maar er staat overal '0 stuks ruimbagage.' en 'Baggage allowance : none'
Dan lijkt me niet dat dat er al bij zit toch.
Ik probeer nog wel een keer te bellen en anders op Schiphol naar de bagage aflevering.

Blijf het raar/irritant vinden xD Als het al geregeld kon worden was het weer een zorg minder.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 28-02-14 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:06

MoonChloe schreef:
Ik heb net even gekeken of je bij moet betalen voor de bagage. Maar de 1 st. bagage tot 23 kg zit gewoon in de prijs.

Waar zie je dat dan? Want ik lees dus overal dat je moet bijbetalen voor ruimbagage. Alleen handbagage zit bij de prijs in :j

@1234 erg vervelend ja. Ik zou inderdaad nog een keer de klantenservice bellen! Zij moeten dat kunnen regelen. Alleen is het wel erg kortdag. Zorg dat je mogen in ieder geval op tijd bent op Schiphol zodat je daar tijd hebt. Ik zou dan eerst naar de balie van de maatschappij gaan voor informatie (zitten vaak naast de incheck/dropoff).

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 18:14

Ja we hadden maandag al gebeld naar KLM en vliegtickets maar die wisten het dus niet zo goed. Omdat de tweede vlucht gevlogen wordt door HOP. Misschien hadden we net de verkeerde medewerkers aan de telefoon hahah.

Wel super bedankt voor het meedenken/kijken allemaal!!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 01:40

zap schreef:
MoonChloe schreef:

Waar zie je dat dan? Want ik lees dus overal dat je moet bijbetalen voor ruimbagage. Alleen handbagage zit bij de prijs in :j

@1234 erg vervelend ja. Ik zou inderdaad nog een keer de klantenservice bellen! Zij moeten dat kunnen regelen. Alleen is het wel erg kortdag. Zorg dat je mogen in ieder geval op tijd bent op Schiphol zodat je daar tijd hebt. Ik zou dan eerst naar de balie van de maatschappij gaan voor informatie (zitten vaak naast de incheck/dropoff).

Door een ticket te kopen :p

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 05:07

Voor de zekerheid het alleen met handbagage doen?

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:30

zap schreef:
Carrotcake schreef:

En de vraag is dus waar dit kan

Volgens mij kan je die optie kopen als je online incheckt of je kan op de luchthaven betalen.
Met een geodkoop ticket bedoel ik het laagste tarief. Die tickets worden aangeboden waarbij je ze zelf kan uitbreiden met opties.
Laatst bijgewerkt door Carrotcake op 01-03-14 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:31

Maar waarom bel je niet gewoon even met Customer Service? Dan weet je het meteen ;)

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:37

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 11:40

Carrotcake schreef:
Volgens mij kan je die optie kopen als je online inchecked of je kan op de luchthaven betalen.
Met een geodkoop ticket bedoel ik het laagste tarief. Die tickets worden aangeboden waarbij je ze zelf kan uitbreiden met opties.
Bij mijn beste weten heeft het ermee te maken of je Flying Blue-member bent en of je intercontinentaal vliegt, of niet. Want ik koop ook altijd de goedkoopste tickets, maar omdat ik een Flying Blue-kaart heb, hoef ik niet bij te betalen voor ruimbagage.

Volgens mij kun je op Schiphol gewoon een (extra) koffer inchecken; er zitten pinautomaten in de self-service check-in terminals en als je bij een balie incheckt, moet je bij een apart loket betalen. Althans, dat was drie jaar geleden zo. (Hoewel je hier nu niet zoveel meer aan hebt. :')

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:09

_Summerly_ schreef:
Carrotcake schreef:
Volgens mij kan je die optie kopen als je online inchecked of je kan op de luchthaven betalen.
Bij mijn beste weten heeft het ermee te maken of je Flying Blue-member bent en of je intercontinentaal vliegt, of niet. Want ik koop ook altijd de goedkoopste tickets, maar omdat ik een Flying Blue-kaart heb, hoef ik niet bij te betalen voor ruimbagage.

Volgens mij kun je op Schiphol gewoon een (extra) koffer inchecken; er zitten pinautomaten in de self-service check-in terminals en als je bij een balie incheckt, moet je bij een apart loket betalen. Althans, dat was drie jaar geleden zo. (Hoewel je hier nu niet zoveel meer aan hebt. :')

Klopt, als je lid wordt van de Flying Blue hoef je niet te betalen voor je bagage als je het laagste tarief ticket koopt.