Ervaringen met boeken bij hostels.com of hostelworld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Ervaringen met boeken bij hostels.com of hostelworld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 14:47

Hallo,

Ik ben nog niet zo thuis in het vakanties boeken en weten welke sites betrouwbaar zijn, dus heeft er iemand ervaring met het boeken van een hostel bij hostels.com of hostelworld?
Op google vind ik bij beide positieve en negatieve ervaringen, bijv. dat mensen daar bij het hostel waren en er niet geboekt bleek te zijn terwijl ze wel betaald hadden, maar ook hele positieve ervaringen...
Alvast bedankt voor de reacties :)

SSmonamiSS

Re: Ervaringen met boeken bij hostels.com of hostelworld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:50

Wij zaten bij di sites maar als mensen dan boekte kregen wij daar geen bericht van dus wisten we helemaal niet dat er gasten zouden komen.. Niet echt makkelijk zo krijg je dubbel boekingen.. Wij hebben gezet dat ze ons eraf moesten halen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:52

Hostels.com, hostelbookers.com en hostelworld.com zijn alle drie van dezelfde eigenaar. Hostels zelf krijgen van het bedrag wat je aanbetaald helemaal niks. Heb ik mij aflopen jaar in Italië laten vertellen. Maar: Je kan prima via 1 van deze drie sites boeken. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad en toch rond de 40 hostels via hen geboekt.

Volgens mij was hostels.com het goedkoopste van de drie.
Laatst bijgewerkt door Winged op 26-02-14 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

misshester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:07

Ik heb ervaringen met beide sites, meerdere keren geboekt via zowel hostels.com als hostelworld.com. Goede ervaringen met beide sites, de boekingen waren altijd keurig in orde. Alleen twee keer een hostel getroffen dat niet precies voldeed aan de beschrijving op de site, in negatieve zin. Weet zo niet meer bij welke van de twee dit was maar dit kan ook liggen aan de beschrijving die het hostel aan de site heeft doorgegeven.

Verder hadden we met boeken het probleem dat je bij één van de twee alleen met creditcard kon betalen, aangezien we die niet bezitten was het boeken wat meer rompslomp omdat het via iemand anders moest.

Verder prima tevreden dus over beide sites. Het is alleen wel alweer een paar jaar geleden dat ik er geboekt hebt dus het zou kunnen zijn dat ze nu iets anders werken natuurlijk.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:41

Ik boek ook altijd via Hostelworld en ik zou nergens anders boeken. Boekingen waren altijd netjes in orde, hostels kwamen ook altijd helemaal overeen met hoe het voorgesteld werd. Vooral het feit dat je maar 10% betaalt bij het boeken en de rest bij aankomst vind ik ideaal, en cancellen van ook heel gemakkelijk.

Het grootste voordeel vind ik toch wel de reviews die zo gedetailleerd zijn. Hostels worden altijd op verschillende criteria gereviewd (location, security, cleanliness, atmosphere enz) en zo zie je als je op zoek bent naar een hostel altijd heel snel of het bv. op een goede locatie ligt :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:31

Ik heb ook prima ervaringen met Hostelworld. Wat Yasmine aangeeft vind ik ook een groot voordeel: je weet echt waar je heengaat. :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 00:21

Ik heb net geboekt bij hostelworld :)
Vervelend vond ik alleen dat je moet zeggen hoelaat je aankomt, en dat je alleen met credit card kan betalen, die heb ik namelijk niet :+
Bedankt voor de reacties :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:28

Het zeggen rond hoe laat je aankomt is voor de hostels vaak een indicatie hoe laat je er ongeveer bent. Je hoeft er meestal niet precies rond die tijd te zijn.