Dagjes uit onder de 10,-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Dagjes uit onder de 10,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 11:41

Hallo allemaal,

ik vroeg me af of mensen tips hebben voor een dagje uit onder de 10,- we hebben een hond dus wandelen in het bos/aan het strand of picknicken doen we min of meer elke week :D

de bioscoop is bijvoorbeeld onder de 10,-, maar nou draaien er net geen leuke films. Ik wou graag naar de dierentuin, maar met parkeergeld erbij ben je met zijn 2en al gauw rond de 40,- euro kwijt.

Als aanrader voor andere vond ik Naturalis erg leuk en zwembad Sportiom.

Dungen

Re: Dagjes uit onder de 10,-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:47

Een concert van een onbekende zanger/band? Kaartjes zijn dan vaak €10. Of in sommige gevallen zelfs gratis :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:53

Kleinere musea zijn vaak niet zo duur. Ook heb je soms stadswandelingen voor heel weinig, vind ik ook erg leuk. Hier in Groningen kun je ook bij de VVV een kaart kopen waarop vrijwel alle hofjes staan, die wil ik ook nog een keer doen. Verder houd ik zelf heel erg van fietsen, doe het niet vaak genoeg maar daar heb je niet eens een kaart voor nodig. Waar ik zelf ook heel erg van kan genieten is lekker lang uit lunchen, kan meestal ook wel voor rond de 10 euro (of minder!). En houd Dagpas/Groupon etc. in de gaten, daar komt ook erg veel voorbij!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:05

Ik weet niet waar je woont maar als je goed ziekt zijn er genoeg gratis concerten te vinden.

Vanavond staat in Zwolle, Hedon, bijvoorbeeld gratis een singer-songwriter. :)

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:06

Op dagjeweg.nl staan soms leuke ideeën!
Ikzelf vind het leuk om kastelen te bezoeken.. Meestal vallen die kosten ook heel erg mee.

En inderdaad hou vakantieveilingen, Groupon en dat soort aanbiedingen site in de gaten, daar komen met enige regelmaat leuke aanbiedingen voorbij!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:13

aanbiedingen zoeken via;

vakantieveilingen
Groupon
aktievandedag
social deal

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:24

Eenmalig iets meer uitgeven en een museumkaart kopen. Klinkt wel een beetje suf, maar je loopt sneller een (onbekend) museum in met een leuke tentoonstelling. Voor je gevoel gratis, maar je haalt het er in een jaar wel eruit!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:52

Helemaal gratis: bezoek RWE in Garzweiler (bruinkoolmijnen). Je kunt je via hun website opgeven. Je gaat dan gratis met een bus het gebied in en je krijgt een rondleiding.
Daarna ga je ook gratis het nabijgelegen kasteel bezoeken. Met een prachtig park erbij waar je ook zou kunnen wandelen.
En daarna nog naar het uitkijkpunt, ook alweer gratis.

Je bent dus de hele dag onder de pannen. Het kost je alleen de benzine er naartoe maar het parkeren daar kost dus ook niks.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:53

Marktplaats! :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:58

Scum schreef:
Helemaal gratis: bezoek RWE in Garzweiler (bruinkoolmijnen). Je kunt je via hun website opgeven. Je gaat dan gratis met een bus het gebied in en je krijgt een rondleiding.
Daarna ga je ook gratis het nabijgelegen kasteel bezoeken. Met een prachtig park erbij waar je ook zou kunnen wandelen.
En daarna nog naar het uitkijkpunt, ook alweer gratis.

Je bent dus de hele dag onder de pannen. Het kost je alleen de benzine er naartoe maar het parkeren daar kost dus ook niks.

Ohh wat jammer dat het vanuit Groningen zo ver is -O- Lijkt me ontzettend interessant, misschien toch een keer mensen regelen en die kant op rijden. 2,5 uur valt ook wel mee natuurlijk.. Ik kan alleen op de website van RWE geen opgave-iets vinden, heb jij toevallig een link?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:44

Ik heb even voor je gekeken. Ze doen het volgens mij 4x per jaar. Je moet heel snel opgeven want het zit heel snel vol. Wij hebben het zelf 2x geprobeerd maar het zat steeds vol. Toen ons op de wachtlijst laten zetten en een weekje later belden ze ons keurig netjes op dat er plek was. Je kunt er op die dagen ook op de bonnefooi heen rijden, en kaartjes aan de kassa verkopen. Die zijn er meestal wel maar dan krijg je een tijdstip later op de dag toegewezen.

http://www.rwe.com/web/cms/de/614900/be ... nebuchung/

http://www.rwe.com/web/cms/de/713736/garzweiler/

http://www.rwe.com/web/cms/de/721822/inden/

Er zijn ook tentoonstellingen, je kunt er echt de hele dag vullen.

Het kasteel
http://www.rwe.com/web/cms/de/614906/da ... affendorf/