hotel of b&b in utrecht, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

hotel of b&b in utrecht, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 15:13

Aankomend weekend ga ik met een vriendin naar de motorbeurs in utrecht. Nu leek het ons wel leuk om dan daarna een avondje te gaan stappen in utrecht. Dus op zoek naar een niet te gek duur hotelletje of b&b. We hadden wat gevonden en geboekt, zelfs al betaald en nu is dat opeens geannuleerd omdat ze niet voor 1 nacht doen??? Maarja nu moeten we dus snel op zoek naar iets anders. Hoeft niet heel luxe, als we een bed en douche hebben is het prima. Wel in het centrum zodat we lopend de stad in kunnen, en we moeten de auto er kunnen parkeren. Heeft iemand de gouden tip voor ons? Gaat om de nacht van 22/23e komende zaterdag dus.

madeliefw

Re: hotel of b&b in utrecht, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:35

Wij zaten voor 100 euro totaal in een bed and breakfast aan de oude gracht. Werfkelder ofzo heette het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:36

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:41

Er zijn zat hotels in de buurt van de jaarbeurs, maar allicht is het slimmer om ook net buiten het centrum te kijken, voor €2,10 heb je een winkelkaartje in de bus en rij je de halve stad door, parkeren in het centrum is namelijk ERG duur ;)

Prijstechnisch kan ik je niet helpen, maar bij de jaarbeurs zelf zitten al 2 hotels (NH en Carlton volgens mij) die zullen wel schreeuwend duur zijn.
Net buiten het centrum in Oog in Al zit ook een hotel (Ibis) dat is goed bereikbaar met de bus en in geval van nood een half uurtje wandelen (1 rechte weg) naar het centrum.

In het centrum zelf zit ook wel wat, maar nogmaals, de parkeerkosten reizen de pan uit, misschien kun je dan nog beter je auto buitenaf parkeren en met de bus verder richting hotel zodat je die kosten al niet hebt (want de hotels zelf vragen er ook flink geld voor is mijn ervaring)
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 17-02-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:44

Auto zet je in Houten Castellum op de P+R, dan heb je alleen een treinkaartje van 3 euro geloof ik. Ik zou echt op AirBNB kijken :j heb je voor 30 euro pp al een kamer ongeveer.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 22:08

Overdag is niet zon probleem. Gaat er om dat we eens uit willen in utrecht. Dus s nachts terug naar het hotel word wat lastiger als het buiten het centrum is. En omdat we er toch bijna niet zullen zijn hoeft het ook niet zo luxe en dus ook niet zo duur

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:10

Wanneer je dicht bij het centrum wilt is dat denk ik inherent aan duur ;)
En een taxi heb je al voor een paar euries, wat overigens niet nodig is want er rijden ook nachtbussen naar de streek om Utrecht heen en dat kost je ook maar een paar euro. Wanneer je 20 euro uitspaart op je kamer kun je al een heel eind reizen.
Maar goed, vooral goed zoeken :D
Nachtjeweg, weekendjeweg, airbnb, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:36

Taxi voor een paar euries valt nog tegen.. hier was van de rand van Houten naar ons huis, dat is 5!!! minuten, al 20 euro :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:44

Hier heb ik ooit een nachtje gelogeerd toen het net open was, een paar jaar geleden. Was toen iig een prima plek. :)

http://www.stonehotel.nl/

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 01:08

Nou we zijn er wel achter dat het inderdaad best lastig is. Idd ook problemen met parkeerplek. En hebben ook wat dingen verder uit de stad bekeken maar veel toch slecht bereikbaar met ov 's nachts en taxi zit je zomaar ook op 30/40 euro. Ook gekeken voor iets in Amersfoort om eventueel met de trein naar Utrecht te gaan dan. Maar het is toch best lastig, omdat we ook willen shoppen op de motorbeurs en dan voor we verder de stad in gaan toch wel van onze spullen af willen. Ik zoek nog even verder. Gelukkig hebben we wel iets om op terug te vallen, we kunnen altijd nog in Barneveld slapen in het chaletje van mn ouders maarja daar is in de buurt verder natuurlijk niet zoveel te doen.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:17

Badhu.nl is volgens mij leuk, geen idee van de prijs... Gratis parkeren op 10 minuten lopen, overdag stopt er een bus voor de deur en 's nachts ben je volgens mij echt niet meer dan 15 euro kwijt vanuit de stad met een taxi (beetje afhankelijk van waar je bent natuurlijk, maar vanaf de Neude kostte het mij de laatste keer een tientje).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:31

wat is het budget voor de nacht? De eerste link van mij kost nog geen 40pp en is in hartje centrum.

Parkeren bij houten castellum op de P+R. Sta je gratis. En binnen 8 min op Utrecht Centraal..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:53

Karin schreef:

Mijn link zit op de Biltstraat. Nét buiten het centrum (lees: over de gracht), nog geen tien minuten lopen naar de Oudegracht. Tweepersoonskamer tussen de 60 en 70 euro.

Parkeerkaart van Utrecht: http://www.utrecht.nl/parkeren/parkeren ... d-utrecht/

Zo te zien kun je bij station Lunetten ook nog steeds gratis parkeren. Kun je daar evt. de auto laten staan, gaan met grote regelmaat treinen en bussen naar CS.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:57

Als je op b&b Utrecht kijkt zie je hele leuke staan voor ongeveer €60 voor tweepersoons kamer, bij de Dom. Auto bij transferium zetten en met de bus of tram naar het centrum.

Edit; je hebt ook een hostel voor €19,50 per nacht, zit je midden in het centrum.
http://www.hostelutrecht.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:14

Bij Lunetten is er wel veel werkzaamheden :j daar gaan ook niet alle treinen meer, rijden er tegenwoordig veel dat station voorbij :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:30

Bussen gaan er nog wel neem ik aan?

Ik probeer alleen aan te geven dat Utrecht écht niet zo hopeloos is als het gaat om parkeren en overnachten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:37

Bussen wel ja :j :D

Je kan ook bij Overvecht bij het station parkeren :j is gratis. Bij Leidsche Rijn kan je ook goed parkeren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:41

Bij station Overvecht gratis? Waar dan? Toen ik jaren geleden vlak bij dat station woonde kon dat nog wel. Toen ik er laatst parkeerde (bij de winkels waar ook die mobiele frietkraam staat) was het parkeerschijfzone geworden. Maar misschien tot een bepaalde tijd? Er zijn ook een paar straten in Tuindorp aan de andere kant van het station waar je nog gratis kunt parkeren, maar dat is me tot nu toe maar één keer gelukt, die staan meestal vol.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:43

Utrecht is helemaal niet hopeloos met parkeren, mits je uit het centrum blijft :)
Zou dan ook eerder richting Lunetten parkeren, daar staat je auto nog een béétje veilig (itt kanaleneiland en deels Overvecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:44

Het P+R terrein langs het spoor :j daar parkeerde ik eerder altijd toen ik vanaf overvecht naar hilversum ging met de trein voor werk. :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:48

Ah zo, ik wist niet dat er een P+R zat. Handig, ga ik daar ook eens kijken! :)

Als ik tegenwoordig in het centrum van Utrecht moet zijn parkeer ik gratis bij het winkelcentrum in Tuindorp-Oost. Dan is het met de bus nog 7 minuten naar de Voorstraat. Die bussen gaan tig keer per uur en nog tot een aardig tijdstip. Maar dat moet je net weten, als je niet zo bekend bent in Utrecht doe je dat niet zo snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:48

Ik raad mensen ook altijd parkeren in Houten Castellum aan. dan sta je ook binnen 8 minuten in hartje centrum :j (is parkeren achter mijn huis, ik hoef tegenwoordig niet meer met de auto naar de stad :D )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:50

Ik in principe ook niet, maar als ik nu met het OV naar Utrecht wil, dan ben ik met de bus naar welk station in de buurt dan ook al net zo veel tijd kwijt als met de auto naar Tuindorp-Oost. :D

Houten is idd ook handig, net van welke kant je komt natuurlijk. :j

Ik zie dat TS vanaf Texel komt, dan kom je al vanaf een andere kant Utrecht binnen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-02-14 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:51

Dan zou ik inderdaad niet voor Houten gaan nee :D Dan kan je beter nog bij Maarssen eventueel parkeren?

Kijk, dit is het parkeerterrein bij Overvecht :j
Afbeelding

Je moet in ieder geval als je langer dan 24 uur gaat niet op de P+R's met dagtarief parkeren.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:54

Bij Hilversum Sportpark kun je ook gratis parkeren.

Maar handig zeg, die P+R Toen ik jaren geleden uit Utrecht vertrok waren ze net de hele stationsomgeving bij Overvecht opnieuw aan het inrichten. Ik ga daar binnenkort eens kijken, thanks! :)

Voor mij gaat het vooral om een avondje muziek in Utrecht of als ik er eens op zaterdagmiddag moet zijn. Dan is zo'n parkeerplaats en verder met bus of trein handiger en voordeliger dan met je auto de binnenstad in.