Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt
DieL_Zor
Geplaatst: 17-02-14 23:43
Medestanders
Zo herkenbaar, al ligt het bij mij nog vrij vers...ik ben net een maandje terug na een half jaar studeren in Finland. Het plan was eerst om in Zweden te gaan studeren, omdat ik daar altijd op de 1 of andere manier al een zwak voor had (ook al was ik er nog nooit geweest). Helaas lukte dat niet maar we zijn daar wel in totaal een maand wezen roadtrippen (heen- en terugreis van en naar Nederland) en tussendoor zijn we ook nog 2x heen en weer geweest en het voelt echt als thuis...
Nu mis ik momenteel Finland ook wel heel erg, al is dat meer om alle nieuwe vrienden daar, alle herinneringen, de vrijheid en het doen wat je niet laten kunt. Maar Zweden...de mensen, de taal, de rust en ruimte, natuur, winter, alles! Zit in een emotionele rollercoaster wat alles betreft. Zelfs de tv-reclame van Volvo maakt het me al moeilijk..
Helaas ook hier eerst nog studie. Stage nu weer gelijk in het buitenland werd wat lastig ivm paardlief, maar als alles straks klaar is hoop ik ook m'n spullen te kunnen pakken
Ik heb dit soort heimwee altijd vrij snel en er valt altijd zo weinig aan te doen Maar we zullen vast niet de enige 2 zijn! Dus als iemand tips heeft, graag ^^
Oh heimwee, zo vreselijk! Ik ken het.. Heb het ook enorm snel, en nee vrijwel nooit naar huis. Ben nu bijna een half jaar t huis uit en begin nu toch wel af en toe te denken, zo slecht was t nog niet Maar vooral na vakanties of andere periodes dat ik het ergens zo naar mijn zin heb gehad.. Afgelopen jaar heb ik daarom maar nog een week vakantie geboekt en dit jaar ga ik daar werken Verder ga ik straks in maart een paar dagen mijn pony bezoeken in Frankrijk, weet bijna zeker dat ik dat ook ga missen want als ik de foto's zie, pfoe
Heb helaas geen tips, zo af en toe een jankavondje houden in je bed, dat helpt bij mij en daarna weer leuke dingen doen met vriendinnen
Yasmine
Geplaatst: 18-02-14 17:13
Oh ja, ik had er ook veel last van toen ik 2 jaar geleden terugkwam van mijn semester in Canada. Ik had 5 maanden in Vancouver gestudeerd en geweldige vrienden gemaakt, daarna 7 weken in Amerika rondgereisd en toen kwam ik terug in saai België met slecht weer en saaie vrienden Daarbij kwam ook nog eens dat Vancouver zo'n 12u vliegen weg is en al mijn goede vrienden kwamen uit Australië en Amerika, dus ik kon helaas niet snel even teruggaan of snel even vrienden bezoeken
Maar het wordt beter! Afgelopen zomer, 2 jaar later, ben ik 6 weken naar Australië geweest waar ik al mijn beste vrienden en veel ontzettend lieve mensen van uitwisseling heb teruggezien Het was geweldig om te zien hoe hecht onze vriendengroep na 2 jaar en ondanks alle afstanden nog steeds is. Veel lol gehad, veel gelachen en herinneringen opgehaald aan die mooie tijd én veel nieuwe mooie herinneringen gemaakt. Op zo'n momenten waarop je terugkijkt zie je eigenlijk pas hoe mooi en waardevol uitwisseling was
Vancouver mis ik nog steeds, maar niet even erg. De omgeving daar was prachtig en het uitzicht van mijn appartement was onbetaalbaar (zicht op oceaan en bergen: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8925_n.jpg ), de mensen waren zo lief. Ik wil nog wel eens terug, misschien voor een langere tijd er gaan wonen, maar uiteindelijk heb ik er vrede mee moeten nemen dat dat pas over een hele poos zal zijn. Als ik een flinke zak geld heb
En in tussentijd, profiteer van alle connecties die je gemaakt heb! Ga al je vrienden opzoeken! Dankzij mijn exchange vriendjes heb ik goedkope tripjes kunnen doen naar Schotland, Denemarken, Engeland en Zweden
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 18-02-14 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Jahaa, medestanders. Dat heb ik met Frankrijk - altijd al gehad. Ik heb er nu ook een semester kunnen studeren, en ik heb er van de zomer vakantiewerk gedaan (een maand). Maar ik mis het nog steeds zo erg, die hele sfeer... ik word altijd helemaal blij als ik in Frankrijk ben. Deze zomer mag ik weer terug voor 1,5 maand vakantiewerk
Stefaaah
Geplaatst: 18-02-14 20:57
Goh, wat mis ik Suriname! Ik ben 2 jaar geleden naar Suriname geweest voor mijn stage, samen met 3 vriendinnen. Maar uiteindelijk zijn we als niet-vriendinnen terug gekeerd. Het klikte gewoon écht niet met hun. Best jammer, want daardoor heb ik heel veel dingen niet kunnen doen die ik zo graag wou doen daar. Op dit moment zit er een vriendin van mij in Suriname. Als ik die foto's zie op facebook, doet dat echt pijn. Ik wil zo graag terug...
nathalie_v
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-14 21:34
.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Bij mij is het een combinatie van alles. De mensen niet zozeer, want ik hecht me niet enorm aan mensen, en de meeste mensen die ik daar leerde kennen kwamen toch overal vandaan. Maar ik word gewoon gelukkig als ik daar ben - het soort licht, de straten, de landschappen, de geuren, de instelling van de mensen, de algehele sfeer, het klimaat, de taal...
Zeer herkenbaar, had het heel erg toen ik terugkwam uit Australië. Niet dat ik het hier niet naar m'n zin heb, maar ik heb een hekel aan in een sleur zitten. Dus over 3 weken ga ik weer terug naar Australië om in ieder geval een half jaar te gaan werken.. en voor daarna staat nog alles open!
Yes, ik meld me ook maar! Hey, Diel, niet verbaasd jou hier tegen te komen
Ik ben ook een lekkere heen-en-weer verhuizer, woon momenteel in Londen maar heb vreselijke heimwee naar Oostenrijk (daar woonde ik af en toe een paar maanden als ik het met de studie voor elkaar kreeg) en naar IJsland, waar ik deze zomer verliefd op ben geworden tijdens het daar vrijwilligerswerk doen en rondreizen. Ik verhuis gelukkig in April naar Oostenrijk (waarschijnlijk voor 3 à 4 jaar), maar wil stiekempjes toch liever naar IJsland, eventueel om m'n PhD daar te doen ipv in Oostenrijk. Deze zomer een weekje IJsland op doorreis naar Canada, dan kan ik mijn beslissing ook beter maken. Ik blijf sowieso een jaartje in Oostenrijk denk ik, en pauze hebben nu na m'n master, en dan verder kijken.
Maar ik herken jullie verhalen zo erg van de muziek en dan echt zo'n golf heimwee hebben. Fijn dat velen de mogelijkheid hebben om terug te gaan En Sheran, het is inderdaad precies dat gevoel van 'thuis komen'; blij zijn als je daar bent, dat alle factoren gewoon goed zitten. Toen ik in IJsland aankwam, in m'n uppie en eigenlijk zonder plannen, dacht ik ook "ja, dit is het gewoon."
Anoniem
Geplaatst: 03-03-14 23:22
Haha, verbaast me niet dat ik veel bekende 'gezichten' tegenkom in dit topic, haai! Aaaah ik heb het ook. Ik ben al zo'n twee jaar terug van een heerlijk semester studeren in een sprookjesachtig stadje in Engeland. Ik ben nog een aantal keer teruggegaan, maar het is toch anders als je er niet meer woont en als een aantal vrienden er niet meer studeert. Maar ik zou zó op het vliegtuig stappen om er weer even rond te lopen. Bij mij is het ook een combinatie van van alles. Allereerst natuurlijk het enorme avontuur om in je eentje ergens anders te studeren, maar ik mis ook de sfeer, de mooie kastelen en kathedralen, de bijzondere mensen van over de hele wereld, de prachtige dialecten van het Engels, en de kans om elke dag weer nieuwe dingen te zien. Nooit gedacht dat Groot-Brittanië zó mooi is. Ik krijg bij iedere Harry Potterfilm weer idioot nostalgische gevoelens, hihi
DieL_Zor
Geplaatst: 04-03-14 16:31
Wat tof dat er zoveel terug gaan! Heel veel plezier alvast!
Sheran je beschrijft het precies goed. Gewoon alles eromheen en wat er bij dat land komt kijken maakt het hele plaatje van 'thuis' compleet. Het is zo bizar..
Hahaha hi La! Wat een verrassing Ik kom bij je langs hoor! Of het nou IJsland of Oostenrijk wordt. IJsland staat toch nog steeds op mijn lijstje en Oostenrijk..tja we moeten nog steeds meeten in de sneeuw
Er ging van de week toevallig een test rond over uit welk Europees land bij jou hoort. Waren vragen die helemaal nergens over gingen en waarbij ik echt de logica niet zag maar er kwam toch echt weer Zweden uit Hoop er aankomend najaar weer even heen te kunnen. Voor Finland staat ook nog op de planning om een keer een reünie te houden. Heimwee blijft nog steeds, al ben ik toch wel blij dat ik niet nog een half jaar op exchange daar ben. Het is zo anders met alle andere mensen. Je moet alles weer opnieuw opbouwen en je blijft toch vergelijken. Iedereen die wel is gebleven baalt vrij hard.
Er was overigens een geniaal filmpje over het Post-Erasmus-Syndrome. Geweldig grappig en ook best herkenbaar maar ik kan hem niet meer vinden..
Dirndl
Geplaatst: 04-03-14 17:33
Haha hoi Shadow!
Klopt.. mijn erasmus in München was ook fantastisch, maar zie en spreek m'n huisgenoten en vrienden van daar ook nog regelmatig, ik ga er altijd langs zodra ik de kans krijg. Dat mis ik ook, maar dat is minder moeilijk omdat ik weet dat ik er toch altijd terug kan keren. En het is ook niet ver van Oostenrijk, erg fijn.
Laatst een hele gezellig group-skype gehad met 2 erasmus vrienden. "Even" bellen vanuit Engeland, Italië en Taiwan
Hier iemand ik heb sinds 2 jaar last van heimwee als ik op vakantie ben de eerste week naar Nederland en dan vooral naar mij paard
Narya
Geplaatst: 04-03-14 17:46
loveshadow schreef:
Haha, verbaast me niet dat ik veel bekende 'gezichten' tegenkom in dit topic, haai!
Ik vind het ook jammer dat ik niet op meerdere plekken tegelijk kan wonen. Schotland en Turkije hebben een speciaal plekje in mijn hart, en straks komt daar ongetwijfeld ook Koeweit bij. Vooral Koeweit, voor het eerst heb ik het gevoel dat ik hier wel wil blijven. Misschien toch maar gaan solliciteren?
Bekend probleem. Ik kom al 25 jaar op curaçao en dat voelt als mijn tweede thuis.
Inmiddels weet ik wel dat ik er nooit zou willen wonen maar als ik te lang niet geweest ben, gaat het echt kriebelen. Dan word ik onrustig. Vroeger had Ik de heimwee veel erger. Dan werd ik ook gek als curaçao op tv was.