Wat kun je doen met een maand zomervakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Wat kun je doen met een maand zomervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 08:47

Ha bokkers! Mijn plannen voor de zomervakantie gaan onverhoopt niet door, maar nu heb ik al wel een deel van de zomervakantie vrij gevraagd op mijn werk. Geen probleem, dan maken we gewoon andere plannen :)

Ik wil graag op reis, maar verder dan het basale idee van backpacken kom ik niet (bovendien heb ik dat ook nooit gedaan). Ik wil best vrijwilligerswerk of een soort stage/werkervaring gaan doen, maar wat dan en waar? Bovendien is een maand dan weer best kort.

Ik dacht, wie weet hebben bokkers wel een leuk idee wat ik met een maand vrij kan doen?
Ik heb een paspoort en een zakje geld, dus alles is mogelijk :)

JustMe8484

Re: Wat kun je doen met een maand zomervakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:51

eens moet dan toch de eerste x backpacken zijn? haha
maar er zijn zat leuke reisorganisaties (Sawadee, djoser, baobab etc) met geweldige reizen, die een week of 3 a 4 lang zijn, naar alle uithoeken van e wereld. Als je toch een leuk zakje met geld hebt... dan hoef je iig niet alleen en zelf alles te regelen...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:29

Waar wil je heen? Blijf je binnen Europa, wil je naar een ander continent?

In Europa kun je leuk interrailen (met backpack ;) )

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:50

jojootje84 schreef:
maar er zijn zat leuke reisorganisaties (Sawadee, djoser, baobab etc) met geweldige reizen, die een week of 3 a 4 lang zijn, naar alle uithoeken van e wereld. Als je toch een leuk zakje met geld hebt... dan hoef je iig niet alleen en zelf alles te regelen...

Dat zou ik ook doen :j

Of ik zou voor Brookes gaan vrijwilligen :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:59

Ik zou lekker gaan backpacken! Een maand zomervakantie gebeurt niet veel in het werkleven, dus dit is toch de kans om voor de eerste keer te gaan backpacken. Er zijn zoveel mogelijkheden: Europa, Azië, Australië...

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:46

hier hetzelfde dilemma! lees even mee. backpacken is nog steeds een punt op mijn lijstje

february

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:14

De opties zijn eindeloos denk ik en alleen afhankelijk van je budget...
In een maand kun je een hoop zien/doen :))

Backpacken is zo'n begrip waarmee je eigenlijk nog niet helemaal helder hebt wat je wilt :P
Gewoon met rugzak op op de bonnefooi vertrekken, of toch een land (of meerdere landen) kiezen en een grove route schetsen. Of gewoon rugzak inpakken en een rondreis maken die je van tevoren uitstippelt/boekt.

En zelfs daarin zijn de mogelijkheden weer verschillend: ergens kort werken en weer verder reizen of een aantal adresjes kiezen waar je in ruil voor werkzaamheden gratis verblijft. Couchsurfen is ook een erg leuke manier om een land/stad te ontdekken omdat je dan echt in contact komt met de locals.

Ik zou eerst kiezen waar je heel graag naartoe wilt.
Dan bekijken of je wilt werken/rondreizen of een combinatie hiervan en dan gaan kijken hoe je dat aan wilt pakken.

Op http://www.helpx.net/ en http://www.workaway.info/ heb je wereldwijd adressen waar mensen je een slaapplek aanbieden in ruil voor werk. Zitten echt pareltjes tussen, in mijn ogen een geweldige manier om echt iets mee te krijgen van het leven ergens anders en low-budget omdat je geen verblijfskosten hebt :)

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:38

hey bedankt voor de tip!
op de bonnefooi vertrekken of een wereld deel kiezen lijkt mij het mooiste.
bedankt voor de site, ik heb inderdaad al veel moois gezien.

het is ook even afwegen of het puur vakantie/stedentrip word of ook werk

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:44

Een oude bekende van mij gaat er nu weer een paar maanden tussen uit, die doet aan couchsurfing, ken je dat? Daar heb je hele sites over.
Ze heeft er momenteel heel wat vrienden vanuit heel de wereld aan over gehouden en heeft echt half europa al gezien. Nu is ze vertrokken naar Londen, maar het zou me niks verbazen als ze ergens in Madrid weer eindigt.

Als je echt van avontuur houdt en tussen de menigte wil verblijven is dat zeker een optie.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:07

nee couchsurfing ken ik niet. ik zal het eens opzoeken :D

pascal8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:22

jojootje84 schreef:

Ik ben ook met djoser geweest, was echt top en nog betaalbaar ook.