Ervaringen werken in Australië of andere landen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Ervaringen werken in Australië of andere landen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 10:12

Als klein meisje droomde ik er al van, voor een onbepaalde periode vertrekken naar het buitenland en daar leven zoals in paardenboeken, of zoals bij Mcleod's daughters..
Intussen natuurlijk een aantal jaren verstandiger en weet ik dat je vooral ook heel hard moet werken.. Maar tóch blijft het idee om voor langere tijd te vertrekken door mijn hoofd spoken.

En dit is het moment om het waar te gaan maken, aangezien ik momenteel best vast loop in zowel mijn privé leven als op het werk!

Maar nu is vertrekken naar het buitenland natuurlijk wel een grote stap, die ik zeker niet onvoorbereid wil maken.
Dus nu ben ik opzoek naar ervaringen van mensen die voor minimaal een half jaar in het buitenland hebben gewerkt.
En dan iets preciezer:
- Buiten Europa
- Bij bedrijven zoals een Amerikaanse ranch of een Australische cattle station. (zodat ik verder kan met mijn kinderfantasie en cowgirltje kan gaan spelen :o )

Amerika schijnt moeilijk te zijn, ivm het verkrijgen van een werkvisum.
In Australië staan ze schijnbaar te springen om mensen te krijgen om te werken in de outback en zijn hier zelfs hele organisaties voor (bv activity international) waarmee je een cursus kunt volgen en na deze cursus baangarantie hebt.

Dus brand los met ervaringen!

kehdra

Re: Ervaringen werken in Australië of andere landen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:37

Of je komt bij mij in Egypte werken! Woeste arabieren rijden in onze grote bak in de outback van de stoeterij :+.

Wanneer je in Australie wilt werken zou ik niet perse via een organisatie gaan. Probeer ergens aan de slag te komen, en dan zit je vaak wel in het circuit.
Ook buiten Australie (of andere stallen dan outback) zegt zo'n cursus via een organisatie niet zoveel. Ik doe inmiddels 2 jaar het personeelsmanagement op een stal, en zou zo'n cursus niet perse als pre meenemen.

Contact kasperrrr hier op bokt eens, ze werkt al een tijdje in Australie!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 11:48

Toen ik aan het backpacken was ook door de outback gelift. Via iemand die mij een lift gaf in contact gekomen met een station waar ze nog wel een iemand konden gebruiken omdat ze net een paar groepen vee moesten verplaatsen. Cowboytje spelen (jackaroo) en er nog voor betaald worden ook :)

Kost en inwoning en een beetje zakgeld dus rijk zul je er niet van worden. Het is wel wat ruiger dan in NL, b.v. cap doen ze niet aan. Toen niet althans en denk niet dat dit is verandert. Wel machtig mooi avontuur.

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:48

Hoi!

Ik ga ( waarschijnlijk) eind van dit jaar ( november) voor 3 maanden naar Australie. Mijn vriend is twee jaar geleden ook geweest en wil dit jaar weer, omdat ik niet graag alleen thuis wil blijven 3 maanden heb ik besloten om mee te gaan. Ik kan nu wel 3 maanden op mn gat gaan zitten in de zon op de boerderij waar mijn vriend gaat werken maar dat zit niet in mn aard.
Ik wil daarom zelf anderhalf tot 2 maand gaan doorreizen of ergens aan het werk gaan. Misschien kunnen we samen iets vinden?

Hoor t graag van je :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:02

ImkeTarek schreef:
In Australië staan ze schijnbaar te springen om mensen te krijgen om te werken in de outback en zijn hier zelfs hele organisaties voor (bv activity international) waarmee je een cursus kunt volgen en na deze cursus baangarantie hebt.

Dus brand los met ervaringen!

Vergis je hier niet in.
Je betaalt goud geld om met zo'n organisatie mee te gaan. Zo'n cursus stelt weinig voor en is meer om toeristen te vermaken en ze het 'Mcleods daughters- gevoel' te geven, dan dat het iets waardevols is.

Ga liever op eigen houtje en bespaar jezelf al dat geld. Ga dan ter plekke gewoon zoeken, je vindt altijd wat daar.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:05

Ik lees even mee met ervaringen en tips hier.
Dit is iets waar ik ook lang aan heb zitten te denken!
Het enige wat me tegenhoud is m'n paard en hond.. Hoe moet ik die nou zo'n tijd achterlaten ..

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:11

Evaa_ schreef:
Ik lees even mee met ervaringen en tips hier.
Dit is iets waar ik ook lang aan heb zitten te denken!
Het enige wat me tegenhoud is m'n paard en hond.. Hoe moet ik die nou zo'n tijd achterlaten ..

+1

en mijn vriend die het niet ziet zitten is ook een probleem :')
Maar ik lees graag even mee :D

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 17:28

Daarom was ik idd opzoek naar ervaringen! Ik zou persoonlijk snel naar zo'n cursus gegrepen hebben, zodat ik alvast een start zou hebben zeg maar.. maar idd, kost wel veel geld!
Rijk hoef ik zeker niet te worden van dit avontuur, denk wel dat het goed voor mijn persoonlijke ontwikkeling is en daar doe ik het voor!

elspelz, stuur je vanavond of morgen n pb!

Bij mij is mn relatie net uit.
en het paard wat echt alles voor mij betekende is afgelopen november naar rusland verkocht, dus daar hoef ik niet voor te blijven. Voor mijn shetje vind ik wel tijdelijk iemand!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:31

Dit is iets wat ik t.z.t. ook wil gaan doen. Voor een jaar australië inderdaad ook beetje McLeod's daughters droom, maar héél goed weten dat het zwáár werken is. Ben zelf opgegroeid op een boerderij en de zomers was ik altijd vele uren aan het werk op het veld. Ik kan zelf ook de nodige ervaring hier thuis op doen qua tractors etc. Misschien dat iets voor je TS om een boer te benaderen en dan jezelf voor ervaring aan te bieden als vrijwilliger? Dat je daar ook leert tractor te rijden etc?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 10:55

Werken op een boerderij ken ik gelukkig al wel.
Help geregeld mee op de stal waar ik paardrij, als de eigenaren op vakantie gaan ben ik ook altijd de gene die het bedrijf tijdelijk overneemt. Daar rijd ik voornamelijk op een shovel, maar ook op tractors heb ik wel eens gereden.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:10

Ik zit er sterk over na te denken om vanaf november 3 maanden naar Australie te gaan, maar heb nog zwaar een duwtje in de rug nodig.

Ik lees van Australie dat je vaak eenmaal daar gewoon vrij simpel werk kan vinden. Denk dat het vanuit Nederland een stuk lastiger zoeken is. Eenmaal daar leg je contacten aan en zijn er vast ook websites.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:20

Ik wil waarschijnlijk eind dit jaar/begin volgend jaar naar Australië om te werken, ben nu al aan het neuzen in advertenties op Gumtree ;)
Het liefst doe ik iets in de zorg, maar iets buiten mijn vakgebied is ook prima :))

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 09:53

Ik vind het zelf ook doodeng om te gaan, maar dat is meer omdat ik het voor mij onbekende tegemoet ga..
Heb via het australieforum te horen gekregen dat er wel steeds minder met paarden gewerkt word door de boeren.. beetje jammer, maar hier ga ik me niet door tegen laten houden. Ook zonder het werken met paarden zal het een super ervaring worden!

Nu ik mn plannen begin te delen met mensen om me heen, schijnen heel veel mensen iemand in australie te kennen :+ . Dus die mensen nemen contact voor mij op met hun kennissen. Zo hoop ik dus via via al een soort van vertrouwde start in dat onbekende te kunnen maken.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:15

Ik woon en werk in Australie, hier komen vaak backpackers over de vloer om te werken. Bijna iedereen komt met een organisatie, makkelijk om aan een baantje te komen als je er nog nooit bent geweest, maar heel duur!! Ik zou het persoonlijk niet aanraden, veels te duur en zo veel krijg je er niet voor terug. Werk is hier makkelijk te vinden, en staat een relatief goed loon tegenover. Mocht je meer willen weten kun je altijd een pb sturen :)

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:05

Yardandgroom.com..
Daar heb ik mijn paarden baan in Australie mee gevonden, ervaringen kan ik echter nog niet delen want ik vertrek 12 maart pas:)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:16

Waar ga jij heen Cavaliere?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:22

Ligt eraan wat je voor een werk zoek. Wij hebben al een paar mensen geholpen aan een stage plek of zo. Wij hebben zo'n 200 familieleden in Australie wonen.
In Queensland en Victoria.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:28

ik kom te wonen in sydney maar moet voor wedstrijden oa mee naar melbourne en queensland!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:52

Ik ben in Egypte op zoek naar een working student, maar dan moet je wel gelijk een jaar blijven :+