Vakantie binnen Europa; help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Vakantie binnen Europa; help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 23:59

Help! Maya en ik willen in juni graag op vakantie, maar we komen er nog niet uit.

Op een rijtje wat we wel weten:
- binnen Europa
- combinatie historie/natuur/cultuur/eten (kortom: van alles wat)
- budget: max 500 euro
- mag van alles zijn, van stedentrip tot roadtrip
- we hebben allebei niet zoveel met Duitsland

Ons idee was eigenlijk om een roadtrip Schotland te doen (Newcastle - Edinburgh - Inverness - Fort William - Glasgow - Newcastle) maar dat wordt met het budget toch wel wat lastig na enig rekenen. Verder vliegen we alle kanten op: Lissabon, Napels, Scandinavië, Kroatië... het is allemaal al wel voorbij gekomen.

Wat wij zoeken hoeft niet de populairste stedentrip te zijn; het mag ook iets 'onverwachts' of onbekends zijn. Zo hadden we een aantal weken geleden Dubrovnik (Kroatië) uitgekozen, maar daar lijken alleen maar vluchten van een paar honderd euro heen te gaan. Kortom; dat idee is ook wat opgeschoven.
Laatst bijgewerkt door Annash op 04-02-14 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Re: Vakantie binnen Europa; help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:01

Ik moet gelijk denken aan italie! Rondom Rome veel cultuur :) en natuurlijk eten :9 Of noord spanje aan de costa's ?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 00:03

Rome zijn we allebei al geweest. Spanje is bij mij ook bekend terrein (Barcelona, Madrid, verschillende badplaatsen/stranden). Voor Maya geloof ik minder, dus eventueel wel een optie. Ik hou wel van Spanje. :-) Italië is nog wel een optie (zie Napels).

Het lastige is dat ik qua 'bekende' stedentrips al best veel heb gezien. Londen, Parijs, Madrid, Barcelona, Rome... en vast nog wel iets wat ik nu vergeet. :')
Laatst bijgewerkt door Annash op 04-02-14 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:04

Athene of Istanbul?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 00:05

Is inderdaad ook al voorbij gekomen! :D (Wat niet) Ben je er zelf geweest?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:05

Zoeken of je die kant op kunt met Ryan Air of Wizz Air, wij zijn naar Krakau ( Polen ) gevlogen voor ong 50,oo retour...met Ryan Air. Dus het is wel mogelijk goedkoper vliegen. Krakau was ook heel leuk en het leven is er goedkoop.

Succes met de zoektocht.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 00:08

RyanAir vlieg ik inderdaad zeer regelmatig mee en met WizzAir ben ik in 2012 naar Warschau gevlogen :j met die maatschappen ben ik dus wel bekend. Maarja, waar ga je heen... :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:12

Ik wilde ook Wizz Air aanraden, als je nu boekt echt spotgoedkoop!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 00:14

Het gaat niet zozeer om waar we mee boeken als wel de locatie waar we heen willen :-) In goedkope vakanties zoeken ben ik (samen met mams) normaal ook wel goed.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:15

Hmm iets nieuws word al wel moeilijker zo :') Egypte? Of de azoren? Caribische eilanden?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:18

Annash schreef:
Het gaat niet zozeer om waar we mee boeken als wel de locatie waar we heen willen :-) In goedkope vakanties zoeken ben ik (samen met mams) normaal ook wel goed.

Als je een beperkt budget hebt zou ik kijken waar ik goedkoop naar toe zou kunnen en dat als uitgangspunt nemen (vooral omdat je niet weet waar je heen wilt). Vandaar Wizz Air, dan weet je vrij zeker dat je waarschijnlijk minder dan 100 euro aan je ticket kwijt bent. Je schrijft eerder dat je een bestemming niet koos omdat de tickets te duur waren. Dat ondervang je zo. :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:18

Schotland is best te doen op budget, afhankelijk van je luxe-eisen :)) Bussen zijn, zeker bij vooruitplannen, vrij goedkoop, en youth hostels zijn er zat. Newcastle zou ik dan persoonlijk overslaan := En als je ook echt ngo even wat natuur wat zien moet je zeker een tussenstop maken in Glencoe, dat is zó'n mooi plekje :j

Scandinavië is niet het goedkoopst, quite the opposite :P Ik ben van de zomer twee weken in Zweden rondgetrokken en dat kwam op ongeveer 700 uit, inc. vluchten. Zou goedkoper kunnen, maar ik was al vrij 'goedkoop' uit. Eten en overnachten is daar simpelweg duur. Wel goede busverbindingen die niet te duur zijn.

Verder is er nog Ierland wat ook verassend mooie plekken heeft, and what about Oost-Europa? Praag is bijvoorbeeld een leuke stad. Of een hele andere kant op: Ijsland? Easyjet heeft nu ook vluchten naar Reijkjavik en het is schijnbaar een geweldig land om rond te trekken :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:19

Oh natuurlijk IJsland?!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 00:19

Astaloca schreef:
Hmm iets nieuws word al wel moeilijker zo :') Egypte? Of de azoren? Caribische eilanden?

Binnen Europa... :-) En een budget van max. 500 euro. Daarmee ga je denk ik niet op de Caribische eilanden komen :=

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:20

Annash schreef:
Astaloca schreef:

Binnen Europa... :-) En een budget van max. 500 euro. Daarmee ga je denk ik niet op de Caribische eilanden komen :=

Canarische eilanden bedoel ik O:)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 00:21

Killyenn schreef:
Schotland is best te doen op budget, afhankelijk van je luxe-eisen :)) Bussen zijn, zeker bij vooruitplannen, vrij goedkoop, en youth hostels zijn er zat. Newcastle zou ik dan persoonlijk overslaan := En als je ook echt ngo even wat natuur wat zien moet je zeker een tussenstop maken in Glencoe, dat is zó'n mooi plekje :j

Scandinavië is niet het goedkoopst, quite the opposite :P Ik ben van de zomer twee weken in Zweden rondgetrokken en dat kwam op ongeveer 700 uit, inc. vluchten. Zou goedkoper kunnen, maar ik was al vrij 'goedkoop' uit. Eten en overnachten is daar simpelweg duur. Wel goede busverbindingen die niet te duur zijn.

Verder is er nog Ierland wat ook verassend mooie plekken heeft, and what about Oost-Europa? Praag is bijvoorbeeld een leuke stad. Of een hele andere kant op: Ijsland? Easyjet heeft nu ook vluchten naar Reijkjavik en het is schijnbaar een geweldig land om rond te trekken :)

Het idee was met een eigen auto te gaan en dan kom je in Newcastle aan met de boot. Het was niet het plan om daar te blijven, maar vanaf daar naar Edinburgh te rijden. :P Ik had het rondje gerekend qua kilometers en gekeken naar de overtocht, dan zat ik op 250 euro. Als je uitgaat van 30 euro per nacht (gemiddeld) voor overnachting (wat hier en daar nog vrij krap is, geloof ik) dan ben je voor 5 nachten (zoals ik de route had uitgestippeld) alweer 150 euro kwijt. Dan heb je nog maar 100 euro over als je onder de 500 wil blijven...

Als je de gouden tip hebt om de rondreis toch door te kunnen laten gaan hoor ik het heel graag, haha. :P

IJsland klinkt mij eigenlijk ook wel leuk/lekker onbekend in de oren.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:23

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:23

Boedapest of Istanbul?

Allebei hele leuke/mooie steden en volgens mij best wel budgetverantwoord.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 00:26

Boedapest staat nog op mijn lijstje, maar ik heb daar ook een zakenpartner zitten, dus dat wil ik dan graag een keer combineren. Heb ik gelijk een gids. :P

@Astaloca: zoiets komt vaak nog een hoop meer bij kijken... maar ik zal toch eens goed rondneuzen op die sites, bedankt voor de links.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:46

Qua steden ben ik zelf al geweest in Boedapest, Londen, Praag, Rome, Wenen, dus die inderdaad liever bij voorkeur niet. Gaat juist ook om nieuwe gebieden te ontdekken :)

Killyenn : ik ben zelf ook wel benieuwd naar nog wat meer tips? Zie dat je er zelf vandaan komt zeg maar. Moet zeggen dat de road-trip Schotland me erg trekt. Ierland klinkt ook goed.

Maar ook Scandinavië, of juist met auto door Luxemburg, Frankrijk etc. spreekt me ook aan. Of juist ergens heen vliegen en dat als uitvalsbasis... Er is zoveel keus :+

Astaloca : een trip per touringbus lijkt mij minder leuk om eerlijk te zijn. Dan rijd ik liever zelf :+

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:49

Interrail?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:51

Istanbul is apart, een andere wereld.

Verder ben ik fan van Berlijn.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:52

Wij hebben een keer 5 dagen rondgetrokken door Normandië in Frankrijk met de auto. Was echt de beste vakantie ooit. Niets van slaapplaatsen van te voren geboekt, er zit op elke hoek een B&B. Zoveel mooie dingen te zien in Normandië.

Ooit Mont-Saint-Michel al gezien?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:54

Als je echt mooie dingen wilt zien moet je naar Portugal :j
Kijk maar eens bij Countrygirl hier op bokt.
http://www.sonhocabana.nl

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:56

Berlijn is wel echt een heel leuke stad hoor :D Jammer dat jullie niet zo van Duitsland houden.
Al eens in Portugal geweest? Ook erg mooi.

IJsland is fantastisch, maar je budget is wel laag. Hoe lang wilden jullie eigenlijk weg? Is eigenlijk een land waar je minimaal 2 weken heen moet.