3 maanden naar Canada; paspoort ondertussen verlopen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GentleZ

3 maanden naar Canada; paspoort ondertussen verlopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 11:44

Hallo Bokkers,

Hier een berichtje van een hele stomme slome bokker... Aanstaande woensdag (5 febr) begint de aanvraagprocedure voor een Work Holiday Visum voor Canada waar ik al een maand op zit te wachten. Nu ben ik nu bezig met het controleren van mijn documenten, en blijkt het dat mijn paspoort op 2 juli 2014 verloopt... In de eisen van de aanvraagprocedure staat duidelijk dat het paspoort geldig moet zijn tot 1 dag na het vertrek uit Canada. Nu wilde ik van half mei tot half augustus gaan, dus dat gaat al niet meer.

Ik kan vandaag niet meer terecht bij het gemeentehuis voor een spoedaanvraag, en als ik het morgen aanvraag zal het nog niet op tijd zijn voor dat woensdag de procedure begint (er staat nog geen tijd bij, maar zou net zo goed 00:00 's nachts kunnen zijn)

Heeft het zin om nu een scan van mijn oude paspoort in te leveren, en evt later aan te passen?
Weet iemand of dit kan?

Groetjes

GentleZ

Re: 3 maanden naar Canada; paspoort ondertussen verlopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 11:45

Trouwens, het visum is 1 jaar geldig, ik zou in principe ook kunnen doen alsof ik maar tot 30 juni wil blijven, en dat later weer aanpassen? Of is dat ook niet mogelijk?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:46

Toch een nieuwe aanvragen. Ik neem aan dat je niet meteen vertrekt. Bij je aanvraag kan je aangeven dat een nieuwe is aangevraagd.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:47

Als het visum 1 jaar geldig is moet het paspoort dat ook nog minimaal zijn.

Het visum kan nooit langer geldig zijn dan het paspoort.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:48

Nieuw paspoort met spoed aanvragen bij de gemeente, is dan volgende dag klaar, kost je extra maar dan heb je dus morgen een nieuwe als je het vandaag regelt.
Edit zie dat je vandaag niet met spoed kan aanvragen, waarom niet?

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 11:55

kohtje schreef:
Toch een nieuwe aanvragen. Ik neem aan dat je niet meteen vertrekt. Bij je aanvraag kan je aangeven dat een nieuwe is aangevraagd.

Wordt dat dan goedgekeurd?

Probeer nu de gemeente te bereiken om te kijken of ik vandaag toch nog kan komen.
@ Patsab: Ze werken hier op afspraak, en vandaag is er geen mogelijkheid nog een afspraak te maken... Morgen wel, maar dan moet ik werken, nou zou ik opzich wel een uurtje vrij kunnen nemen, maar als ik het morgen aanvraag voor 14.00, is het woensdag binnen... Woensdag begint de aanvraag procedure, maar er staat nog niet hoe laat.. Dus misschien is dat wel om 00:00 's nachts meteen... Dan is mijn nieuwe paspoort dus niet op tijd.

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 12:02

Heb even de Canadese ambassade gebeld, en waarschijnlijk kan ik gewoon mijn huidige paspoort als bewijs inleveren en dat later updaten. Maar heel overtuigend klonk ze niet.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:02

Ik heb in een zelfde situatie gezeten, ik kon ook niet bij het gemeentehuis terecht die dag nog ivm afspraak. Hier in Groningen kon ik terecht bij twee wijkcentra die ook paspoortaanvragen doen, zowel met spoed als normaal. Die waren de hele dag gewoon geopend, zonder afspraak. Weet niet of jouw gemeente een dergelijk iets heeft?

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 12:06

Sylva, bedankt voor je reactie. Denk niet dat dat hier kan, kan er niks over vinden op Google en heb net met de gemeente gesproken over de situatie en die zeiden ook niets over een evt andere locatie om aan te vragen...

GentleZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 17:07

Ik heb nu op 5 februari het visum aangevraagd met mijn oude paspoort nummer, na goedkeuring werd een dag later gevraagd om required documents (scan paspoort en CV) en dit kon je tot 15 februari uploaden. Dus 6 februari heb ik een nieuw paspoort aangevraagd, niet eens met spoed, en vanochtend (maandag) was mijn nieuwe paspoort klaar. Vanochtend heb ik mijn paspoort nummer aangepast naar mijn nieuwe paspoort via Change Passport Number bij mijn profiel, en daarna heb ik de scan van mijn nieuwe paspoort ingeleverd. Nu wachten op goedkeuring.