Ervaring met AirBnB?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veronique100

Ervaring met AirBnB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 21:33

(als het verkeerd staat graag verplaatsen :o )

Ik vroeg me af of er iemand ervaring(en) heeft met http://www.airbnb.nl

Het lijkt me namelijk heel handig om via hier een kamer/appartement te huren.
Maar ik twijfel aan de betrouwbaarheid.

Iemand ervaring(en)?
.

Liesbetje

Re: Ervaring met AirBnB?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 23:46

Ja, ik heb daar vorig jaar een appartementje in Portugal mee gehuurd. Zeer goede ervaring, zeer tevreden mee. Voor tijdens de WEG heb ik weer via AirBnB wat gehuurd, deze keer gewoon een kamer (in Caen). Het eerste contact met de eigenaars is goed, maar ik zal natuurlijk pas meer weten wanneer het achter de rug is.

EvelijnSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:36

Ik heb er ook goede ervaringen mee. Het hangt natuurlijk ook wel echt van de host af, maar als er goede recensies te vinden zijn is er over het algemeen geen probleem.
Ik heb met oud en nieuw een appartement in Madrid gehuurd samen met wat vrienden, dat ging echt heel goed. De host was heel lief en gastvrij.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 05:20

AirBNB is geweldig! Inmiddels al 6x met veel plezier gedaan in de Hawaii, New Orleans, Parijs & Rome en altijd een bijzondere ervaring ... je komt zo echt op ontzettend gave plekken terecht en vaak hartstikke goedkoop. De meeste hosts zijn ook super sociaal dus je hebt gelijk leuk contact & tips van een local. Paar van mijn favoriete herinneringen:

- in een huis bomvol Caribische kunst slapen ... soort van Night in the Museum ervaring
- toegang krijgen tot een prachtig prive strand voor Hawaii's rich & famous (o.a. Obama)
- verse passievruchten uit de tuin krijgen, of met de andere bezoekers een verukkelijke, traditioneel Indische maaltijd delen met als toetje dure Afrikaanse chocolade.
- yoga doen in de mooiste openlucht yoga studio die ik ook gezien heb

Maar er zitten ook nadelen aan; als je je kamer niet leuk vindt is er vaak geen alternatief, soms zit je bij mensen in huis dus minder privacy, je boeking kan op het laatste moment afgezegd worden (is bij ons nog nooit gebeurd, maar het kan in principe wel), soms moeizaam contact met host (zo zaten we een keer bij een wel heeeeel erg relaxed surfer dude -- niet zo handig toen we 's ochtends vroeg op stap wilde en onze auto ingeparkeerd stond en meneer lekker lag te pitten, dus toen hebben we snel zijn fietsen geleend haha ... niet ideal, maar weer een avontuur rijker), vaak minder schoon dan een hotel. Je moet dus wel flexibel zijn.

Kwa betrouwbaarheid vind ik het juist een van de beste sites (veel beter dan VRBO, Flipkey, etc). De host krijgt pas geld 24 uur nadat je incheckt, dus geen risico dat je ineens je geld kwijt bent zonder dat je accomodatie hebt. Ik let ook altijd goed op de reviews en boek alleen met mensen die al een aantal reviews hebben ... dan weet je ook gelijk een beetje wat te verwachten en of het iets voor je is.

Wij vinden het ideaal, dus voor onze aankomende vakantie hebben we weer 2x via AirBNB geboekt! *\o/*

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:13

Ik ga even dit topic omhoog schoppen, omdat het zinloos is om een nieuw topic te openen, denk ik... Vandaag heb ik voor het eerst van deze website gehoord. Binnenkort moet ik verhuizen en nu had ik een leuk appartement gevonden, maar de verhuurder werkt ook via Airbnb. Appartement wordt voor minimaal 2 maanden en maximaal 5 jaar verhuurd, dus het gaat om langere tijd. Toevallig bokkers die hier ook ervaringen mee hebben?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:20

Ik heb nu ook voor de eerste keer bij Airbnb overnachtingen geboekt en ik ben heel benieuwd! In juni ga ik met een vriendin 2 weken naar Amerika en dan slapen we via Airbnb in Boston, Philadelphia en Chicago. Ben er heeeel erg benieuwd naar, de reviews van de plaatsen die we geboekt hebben waren erg goed en de reacties die we van de eigenaars kregen waren altijd heel enthousiast. En zo'n mooie appartementen/huizen waar we verblijven <3

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:07

Dit is wel een oud topic, maar het enige topic over AirBNB :)
Ik vroeg me af wat de huidige ervaringen zijn. Waar ik bang voor ben is dat je een paar dagen voor vertrek ineens geen accommodatie meer hebt omdat de verhuurder de reservering intrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:13

Ik heb nu 8 airbnb overnachtingen achter de rug. Alles probleemloos.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:16

Ik heb het vorig jaar eens geprobeerd. Maar ik vind het niks. Ondanks dat het allemaal prima was. In een hotel zit altijd 24/7 iemand aan de receptie voor al je vragen en dingetjes. Hierbij is het afwachten of je contactpersoon er wel op tijd is en ze wel bereikbaar zijn. Nee het is mij te onrustig. Ik wil op de vakantie zo min mogelijk nadenken.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:27

Ik heb voor april 4 nachtjes een AirBnB geboekt... Er was geen B&B in de buurt, en de hond moet mee dus een hotel was ook niet echt een optie.
Ik ben benieuwd! Nog geen ervaring dus.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 09:34

Ik heb er in Canada bij 3 verschillende adressen gebruik van gemaakt, 1 adres zelfs 2x :)
Enorm fijn, je kan zelf de ligging uitkiezen(zo had ik op dag 1 een plek kort bij het vliegveld, dag 2 een plek kortbij het greyhound busstation enz) en de mensen zijn zo aardig! Maargoed, het is Canada, daar is iedereen aardig :Y)

Heb zelfs een lift naar het vliegtuig gekregen 2x :)
1x omdat die vrouw zelf erlangs moest en de andere keer zijn die mensen speciaal voor mij gereden en vroegen ze er 10 dollar voor. Dat is 3x zo goedkoop als een taxi haha

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:07

Wij gaan vaak via air bnb op vakantie. Als we op doorreis zijn vaak een nachtje slapen bij mensen op de route. Altijd leuk om contacten aan te gaan. En meestal een stuk goedkoper dan een hotel.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:15

Hier ook goede ervaringen. Volledige appartement gehuurd in Stockholm. Echt een prachtige woning, alles was netjes toen we aankwamen. Contact met eigenaar ook heel goed (had de sleutel verstopt en voor de code van de voordeur enzo, was zelf in buitenland).
Hebben het zelf weer schoon en netjes achter gelaten, waar de eigenaar heel erg blij mee was.

Ondanks dat we alles voor onszelf hadden, vond ik het echt een hele gave manier van verblijven in de stad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:20

Hier ook goede ervaringen. Heb Airbnb meerdere keren gebruikt toen ik in Australië was. Het was kerst (dus daar zomervakantie), dus airbnb was eigenlijk steeds goedkoper dan hostels(hotels waren helemaal niet budgetproof), terwijl met airbnb ik zelfs de hele tijd een eigen kamer, en een eigen badkamer heb gehad. Met hostels is dat toch wel wat anders.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:27

Ook ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met airbnb, ik raad het ook alleen maar mensen aan want je komt daardoor op hele andere plekken.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:31

1 goede ervaring, prima contact, alles keurig voor elkaar en 1 slechte. Zo slecht dat we direct moesten verkassen. Bij AirBnB geld teruggevraagd (we hadden immers iets anders moeten huren) en ook gekregen voorzover dat het deel van de verhuurder was. Dat was het totaalbedrag minus (meen ik) 30 procent. Omdat we met ons beiden voor 4 dagen hadden geboekt was dat toch nog een flink bedrag wat we niet terugkregen. Maar verder alles netjes, ook contact met AirBnB.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 10:35

Hevonen schreef:
1 goede ervaring, prima contact, alles keurig voor elkaar en 1 slechte. Zo slecht dat we direct moesten verkassen. Bij AirBnB geld teruggevraagd (we hadden immers iets anders moeten huren) en ook gekregen voorzover dat het deel van de verhuurder was. Dat was het totaalbedrag minus (meen ik) 30 procent. Omdat we met ons beiden voor 4 dagen hadden geboekt was dat toch nog een flink bedrag wat we niet terugkregen. Maar verder alles netjes, ook contact met AirBnB.

Kon je dat bij de slechte ervaring aan de recensies zien? :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:33

Ik heb alleen maar goede ervaringen. Keertje een appartement in Bordeaux, midden in het historisch centrum, in een 17e eeuws bijzonder gebouw in een prachtig appartement met antieke meubels. Daar hebben we ons echt super gevoeld. De host had ons op een middag meegenomen naar een ander appartement waar hij Franse chansons heeft zitten spelen op zijn vleugelpiano terwijl we witte wijn dronken en olijven aten :D Magisch!

Ik heb ook in NL een kamer gehuurd, spotgoedkoop bij een heel aardige man, superschoon, grote kamer. Voordeel is dat je vaak heel centraal zit en een grotere kamer krijgt. Ik hou ook wel van dat huiselijke, of juist het feit dat het vaak mensen zijn die echt hun huis mooi inrichten. Bovendien zijn de meeste hosts hele leuke mensen en is het erg leuk om tijd met ze door te brengen.

Volgende week heb ik voor 4 weken een airbnb geboekt in Rome. Ik moet er heen voor het werk en mag er echt niet aan denken om 4 weken op hotel te zitten ergens in Fiumicino. Nu zit ik in Rome zelf, kan ik zelf koken/wasjes draaien, heb ik een lieve host die al fijn contact zoekt (samen koken heb ik bvb wel zin in).

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:40

Hier ook goede ervaringen.
Vorig jaar een appartement in Brighton geboekt. We konden het adres niet zo goed vinden, maar verder was alles goed geregeld. Een mooi, schoon appartement. :)
Voor volgende week hebben we een huis in Florida. Een heel groot huis, helemaal voor onszelf. Contact met de verhuurder is heel goed geregeld. We hebben inmiddels ook al door gekregen hoe we binnen kunnen komen. Mooi op tijd dus. :)
Ik kijk wel altijd eerst naar de reviews. Er moeten sowieso meerdere goede reviews zijn, anders boek ik niet.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:54

De meeste ervaringen zijn goed :) Het is een leuke en voordelige manier van overnachten. Meestal vriendelijke mensen! Wel 2 negatieve ervaringen gehad, 1x terecht gekomen in het huis van een dealer/wietkwekerij in Amerika. Hij had de sleutel ergens neergelegd we gingen naar binnen zagen een kamer vol met planten en wisten niet wat er nog meer allemaal zou zijn, zijn direct vertrokken (je weet sowieso niet of de politie een x invalt, in welke staat hij zelf thuis komt of dat hij ruzie heeft met een andere dealer). Stond niks over in zn reviews. Voor de rest nog 1x een heel onvriendelijk echtpaar gehad. Verder altijd prima ervaringen ook met mensen met wisselende recensies. Dus let in ieder geval wel op recensies en op je gevoel. Als iets niet goed voelt kan je beter vertrekken maar gelukkig hoeft dat meestal niet :)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:05

Hier ook alleen maar goede ervaringen, zowel in Nederland als in Spanje. Lieve en gezellige mensen en altijd super behandeld *D Ik lees altijd de recensies, als deze negatief zijn dan zoek ik direct verder.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 01:15

Ik vind AirBnb echt een leuke manier om ergens te overnachten. Inmiddels in meerdere landen en daar weer op meerdere plekken bij mensen geweest. Een paar keer een compleet appartement gehuurd, maar ook vaak alleen een slaapkamer. Gelukkig alleen maar positieve ervaringen, enige wat soms lastig was was de taalbarriere. Maar dit is van tevoren ook uit te zoeken in de advertentie en recensies. Ik kijk ook altijd naar de recensies voor ik boek.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 04:05

Hier vd zomer volledig in air bnb's gezeten tijdens onze rondreis van een maand in de USA.
Ons beviel het prima, het gaf zeker een extra demensie in de vorm van gezellige mensen, streng gelovige mensen en halve dronkelappem waar we bij logeerden :+
wel superveel verschillende huizen en situaties, wat het net wat leuker maakte dan een saai hotel. Dan had je gezellig een stel extra mega grote Husky's op je kamer die toch echt wensten dat je veel aandacht gaf, twee dagen later had je een soort moeke die een ontbijt pakketje voor je had klaargemaakt voor je reis, of bleek je airbnb een vette jaccuzi te bezitten waar je gebruik van kon maken ( in Las Vegas aan de rand van de woestijn, DAT was tof!!)

Goedkoop, variatie en absoluut een manier om veel locals te kennen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:55

Hier ook goede ervaringen volgende week gaan we weer naar berlijn met airbnb wij hebben elke keer volledige woning gehad en deze keer hebben we er 2 katten bij gezellig

Let idd op de recensies

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:07

Hier nu 1x via airbnb overnacht. Was prima!
en in mei gaan we weer 3 nachten via airbnb weg. Dus hopelijk bevalt dat ook weer goed.