Maastricht - iedere zondag koopzondag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Maastricht - iedere zondag koopzondag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 01:32

Ik was dit weekend van plan om met een vriendin voor een dagje de grens over te steken en een dagje in Maastricht te gaan shoppen, maar zaterdag (morgen) past helaas niet. Dus is zondag onze volgende keuze.

Maar zijn winkels in Maastricht iedere zondag open of enkel op bepaalde data? Ik heb gegoogled maar kom erg tegenstrijdige dingen tegen. Het gaat om deze zondag 2 februari.

En is het qua volk te doen of is het echt over de koppen lopen? Kunnen we beter op een doordeweekse dag gaan of valt het wel mee op een zondag? Want hier in België zijn koopzondagen onmogelijk en kan je uuuuren aanschuiven voor een pashokje, en ik heb niet veel zin om daar dan een uur voor te rijden :=

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:33

Iedere eerste zondag van de maand zijn ze open. Dus je hebt geluk. ;)

Edit: druk is het niet als je bijv. Antwerpen gewoon bent!

Roweentje89

Re: Maastricht - iedere zondag koopzondag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:35

Ik lees net op een site dat ze nu zelfs iedere zondag koopzondag hebben.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 01:38

Dat had ik inderdaad ook gelezen, maar begon te twijfelen omdat alle andere sites zeiden dat ze maar 1x per maand 's zondags open waren.

Antwerpen zijn we inderdaad wel gewoon :j En hier in Leuven is het in het weekend ook altijd belachelijk druk. Maar het punt is meer dat we op zich doordeweeks ook wel kunnen gaan, maar we zouden liefst dit weekend gaan omdat dat het beste uitkomt. Maar als het niet de moeite is omdat het 's zondags te druk is, dan stellen we het liever even uit.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:44

Je kan vaak het beste gewoon op de website van een aantal winkels kijken. In sommige steden is het namelijk wel toegestaan om iedere zondag open te zijn maar niet alle winkeliers doen er altijd aan mee. Dat het alle zondagen koopzondag is betekend dus niet altijd dat je ook iedere zondag leuk kan winkelen.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 02:00

Als geboren, getogen en nog steeds er wonende Maastrichtse kan ik jullie melden dat er elke zondag koopzondag is :D De grote winkels zijn open, hier en daar een kleiner zaakje niet. Ligt er natuurlijk waar je voor gaat. Enne, hele leuke terrasjes hebben wij ook en die zijn altijd open! Veel plezier.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 02:04

Ik ben er ook geboren en getogen, heb er 23 jaar gewoond. Het centrum is wel erg leuk om te winkelen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 02:31

MamaJella schreef:
Als geboren, getogen en nog steeds er wonende Maastrichtse kan ik jullie melden dat er elke zondag koopzondag is :D De grote winkels zijn open, hier en daar een kleiner zaakje niet. Ligt er natuurlijk waar je voor gaat. Enne, hele leuke terrasjes hebben wij ook en die zijn altijd open! Veel plezier.

Bedankt voor de info :D Dat helpt! Weet je toevallig ook of er dan ook echt veel volk is op zondag of valt het wel mee? Ik ben wel vaker in Maastricht geweest om te winkelen maar nog nooit op een zondag.

DaniellaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 02:43

Eigenlijk valt dat best mee, de drukte. Met zonnige dagen en rond de Kerst en zo is het wel veel drukker, maar normaal gezien niet. Het is nu zondag ook niet een speciale dag ofzo, in de zin dat er iets extra's te doen is hier, dus verwacht niet dat het megadruk is. De openingstijden zijn overigens van 12:00 tot 17:00 uur.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 02:49

Ik vind Maastricht niet druk. :n
Gewoon gezellig druk ja, maar zeker niet 'irritant druk'. :)