Bokkers ervaring met cruise?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Bokkers ervaring met cruise?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 13:23

Volgende week ga ik een cruise maken door de Caribbean met de Holland America lijn.

Ik vlieg naar Miami en vanuit daar achtereenvolgens: Cayman Island, Aruba, Curaçao, Bonaire, Trinidad&Tobego, Frans Guinea en Brazilië.

Nu wordt dit mijn eerste cruise dus ik ben erg benieuwd wat de do's en dont's zijn. En mochten er bokkers in bovengenoemde landen zijn geweest, wat moet ik daar juist wel of niet doen?

Nadir

Re: Bokkers ervaring met cruise?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:20

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 16:21

Thx Nadir, ben jij inmiddels al wezen cruisen?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:16

Nee, wij hebben toch besloten iets anders te gaan doen en dit te bewaren voor over een paar jaar... :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:30

Ik ben van 22 dec 2013 tot 8 jan 2014 op cruise geweest met de HAL. pas geleden dus nog.
Wij gingen van Rotterdam naar Casablanca, de Canaranische Eilanden, Madeira, Spanje, Portugal en weer terug naar Rotterdam.

Althans dit was de bedoeling, 2 stormen brachten wel wat roet in het eten en zo hebben we helaas een dag Madeira gemist, 1 van de eilanden gemist en ook Lisabon niet aangedaan... Maarja pech gehad. Kan gebeuren in de winter op de golf van Biskaje.

De kans dat jij in een storm terecht komt in het caribisch gebied is nihil dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
Zoek van te voren thuis alvast uit wat je vanuit de ligplaatsen kan doen voor excursies.
Eventueel aan boord kun je ook excursisies boeken, maar die zijn wel vrij prijzig (vond ik). Je kan ook zelf met een taxi of het plaatselijke OV gaan en zo je excursie doen. Dat scheelt dan alweer en je hoeft niet aan de tijden van een groep te houden.
Zorg wel dat je optijd terug aan boord bent, de boot wacht niet :P