Na even nadenken toch maar besloten om een soort "volgtopic" te maken, om mensen hier mee te laten genieten van mijn avontuur.
24 Januari kreeg ik een mail binnen met de vraag of ik mijn nummer door wilde sturen. Diezelfde avond nog werd ik gebeld door een enorm vriendelijke man met de vraag of ik voor hem wilde werken. Eigenlijk hoefde ik daar na hem gesproken te hebben over zijn manier van training en wat hij met zijn paarden doet helemaal niet over na te denken, en wilde ik gelijk JA scheeuwen, maar toch vroeg hij mij nog even na te denken, en zaterdag of zondag te laten weten of ik wilde komen.
Zaterdagochtend even goed met mijn vriend gepraat, die gelukkig 1000% achter mij staat, en gelijk daarna een mail gestuurd dat ik heel graag de baan accepteer.
Inmiddels is het de 29ste. Ik heb eergister alles voor mijn paard geregeld gezien die voor drie maanden thuis blijft, en gister heb ik mijn ticket geboekt. Spannend!
6 februari zal ik voor in ieder geval 3 maanden (daarna zullen we zien wat er gebeurd, geen idee!) vertrekken naar zo ongeveer het midden van Ierland, tussen de rolling hills, leprechauns, klavertjes vier en vooral heel veel Guinness zal ik gaan genieten van het plattelandsleven. Ik ga daar voor een man paarden rijden die uiteindlijk een carriére als renpaard tegemoet gaan, maar in tegenstelling tot de meeste trainers geeft hij zijn paarden een extreem brede basis en veel tijd, zodat de paarden zowel mentaal als fysiek 100% klaar zijn voor de renbaan. De paarden worden dus eerst zowel dressuurmatig als springen / cross getraint, spieren worden opgebouwd, en als hij het gevoel heeft dat ze klaar zijn vertrekken ze naar een jockey om daar verder getraint te worden op de renbaan.
Ik kan niet wachten om daar aan te komen, heb continu kriebels in mijn buik, en heb er zo ongelovelijk veel zin in!!
Nog 8 dagen te gaan