Olifanten in indonesie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Olifanten in indonesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 23:33

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met olifanten trips in Tangkahan Indonesie? Ik ben erg anti- olifantentoerisme vanwege de manier waarop de dieren worden behandeld. Ik heb pas mijn vakantie geboekt naar Indonesie en kwam via diverse websites op een meerdaagse trip naar Tangkahan. Hier kun je een rit maken op een olifant en helpen met de olifanten wassen. De olifanten zelf zijn werkdieren; ze helpen bij het onderhouden van bossen e.d. Dit is natuurlijk volklorisch maar erg duur. Daarom worden dus deze trips aangeboden aan toeristen; om het 'natuurlijke' onderhoud te kunnen betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee, en is het diervriendelijk?

Elanor

Re: Olifanten in indonesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 09:36

Ik zou er niet aan dat rijden beginnen. Zijn er geen mogelijkheden wilde olifanten te bekijken in hun eigen leefomgeving? Of wellicht eens kijken bij een opvangcentrum voor deze dieren waar je wellicht wat kunt helpen?

mikeeloverr

Re: Olifanten in indonesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:57

Ik ben daar afgelopen zomer geweest en enorm genoten. de olifanten lopen daar tweemaal op een dag, niet alle dagen in de week. Naar wat wij gezien hebben worden de olifanten heel goed behandeld, je weet dit natuurlijk nooit zeker.
Het wassen van de olifanten na afloop was ook heel bijzonder. Juist door op de rug van de olifant door de jungle en de rivier te banjeren is geweldig, ik zeg doen!