Reis-, zorg- en annuleringsverzekering langere reis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dispar_Vulgo

Reis-, zorg- en annuleringsverzekering langere reis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 17:27

Beste bokkers,

Er zijn hier vast mensen die voor langere tijd in het buitenland zijn geweest, dus dacht ik vraag even jullie ervaringen.

Ik ga voor minimaal 5 maanden (waarschijnlijk wat langer) in amerika studeren.
Maar nu moeten we (natuurlijk) vanuit de organisatie een reisverzekering afsluiten, en optioneel een annuleringsverzekering.

Zij bieden deze diensten ook aan, maar persoonlijk kijken me die prijzen erg hoog. Daarom dacht ik laat ik eens ervaringen hier vragen.

Het betreft:
- Reisverzekering met volledige medische dekking, want zorg in amerika is erg duur. (Hun prijs rond 650 euro voor totale reisduur).
Normale reisverzekeringen gelden vaak niet vanaf 180 dagen (6mnd) en dekken tot bv 2.000 euro per reis. Terwijl mijn reis veel duurder zal zijn.
- annuleringsverzekering. Mn ouders hebben een doorlopende verzekering, maar zeer waarschijnlijk zit hier ook een veel te lage maximale dekking aan.

Ik ga morgen sowieso mn eigen zorgverzekering bellen, kijken of die een extra pakket hebben. Maar ik ben dus ook erg benieuwd naar andere ervaringen!

RelarDevi

Re: Reis-, zorg- en annuleringsverzekering langere reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:17

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:19

Persoonlijk denk ik dat je het beste bij hun die diensten kunt gebruiken maar als dat te duur is zul je inderdaad een andere oplossing moeten zoeken ... toevallig studeer ik toerisme en ben even aan het bedenken wat je anders zou kunnen helpen maar ik weet zo 123 helaas nikss..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:20

Ga je in die periode niet terug naar huis? Zodat je niet over die 180 dagen heenkomt?
En idd, even contact opnemen met je zorgverzekeraar of er niet extra verzekerd moet worden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:33

Toen ik in Canada ging studeren voor 5 maanden moest ik van mijn thuisuniversiteit hier in België verplicht een verzekering nemen die bepaalde dingen coverde (ziekte, ongevallen etc). We zijn toen op zoek gegaan en kwamen uit bij een verzekering speciaal voor uitwisselingsstudenten die alles, maar echt alles, besloeg. Repatriëring als ik gewond was (of overleed), terugbetaling van essentiële benodigdheden als mijn bagage verloren was/achterbleef, als ik meer dan 5 dagen in het ziekenhuis zou liggen mocht één familielid me komen bezoeken op kosten van de verzekering, medische kosten tot €500.000 waren gedekt, als er thuis iemand zou overlijden werd mijn vlucht naar huis terugbetaald enz. Kostte volgens mij €200 voor een jaar. Misschien heb je in Nederland ook zo'n verzekering voor uitwisselingsstudenten?
Dit is de website van de verzekering die ik toen genomen heb: http://www.europ-assistance.be/nl/categorie/student

Sowieso zou ik je verzekering in je thuisland afsluiten, in Amerika liggen de kosten belachelijk hoog en betaal je je er blauw aan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 18:45

Bedankt allemaal voor de info!

MiStimaBo schreef:
Persoonlijk denk ik dat je het beste bij hun die diensten kunt gebruiken maar als dat te duur is zul je inderdaad een andere oplossing moeten zoeken ... toevallig studeer ik toerisme en ben even aan het bedenken wat je anders zou kunnen helpen maar ik weet zo 123 helaas nikss..

Nou die organisatie biedt een annuleringsverzekering (alleen annuleren voor vertrek) voor 195 euro.
En een ongevallen en reisverzekering (medische kosten, restitutie bij vroegtijdig beeindigen, bagage, rechtsbijstand, aansprakelijkheid) voor 680 euro.

Dus echt belachelijk veel geld, vandaar dat we aan het rondkijken zijn voor eventueel wat anders!

MoonChloe schreef:
Heb je al gekeken bij JOHO? Ze bieden (ook) allerlei verzekeringen aan.

http://johoinsurances.nl/verzekering-buitenland

Thanks, daar heb ik nu ook een offerte aangevraagd!

Cassidy schreef:
Ga je in die periode niet terug naar huis? Zodat je niet over die 180 dagen heenkomt?
En idd, even contact opnemen met je zorgverzekeraar of er niet extra verzekerd moet worden.

Nee, ik kom niet tussendoor naar huis. Maar heb al ontdekt dat die 180 dagen wel te verlengen zijn. Voor het maximale gedekte bedrag is vaak een punt en het lesgeld onder de dekking laten vallen.

Cookies

Re: Reis-, zorg- en annuleringsverzekering langere reis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:55

Zit de medische dekking niet bij je eigen zorgverzekering in? Bij mij was Amerika gewoon gedekt. Verder zijn er speciale reisverzekeringen voor als je wat langer in het buitenland bent. Ik had zo'n verzekering toen ik voor langere tijd naar Zweden vertrok. Kostte nauwelijks meer dan de gewone doorlopende reisverzekering. Ik ben verzekerd bij Unive, misschien daar even een telefoontje heen doen?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:51

Cookies schreef:
Zit de medische dekking niet bij je eigen zorgverzekering in? Bij mij was Amerika gewoon gedekt. Verder zijn er speciale reisverzekeringen voor als je wat langer in het buitenland bent. Ik had zo'n verzekering toen ik voor langere tijd naar Zweden vertrok. Kostte nauwelijks meer dan de gewone doorlopende reisverzekering. Ik ben verzekerd bij Unive, misschien daar even een telefoontje heen doen?

Ik heb een low budget basis ziektekosteverzekering, dus ben er eindelijk standaard vanuit gegaan dat ze enkel buitenlandse zorg tm Nedelandse prijzen vergoeden. Voor de rest zou je dan die reisverzekering met medische kosten moeten hebben. Maar ik zal voor zekerheid even polis van mn zorgverzekering bekijken!
Edit: opgezocht, maar ik krijg van mn zorgverzekering inderdaad alleen een vergoeding obv nederlandse tarieven. Dat is dus te weinig.

Morgen ga ik nog naar Unive bellen. Daar hebben m'n ouders al een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Dus wie weet is daar wat te regelen idd!
Thanks!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:09

Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Proteq. Wij betalen met zijn tweeeen 120 euro per jaar (wereldwijde dekking). Wij zijn qua annulering tot 2500,- p.p verzekerd. Ik neem aan dat jou vliegticket e.d. daar niet bovenuit zal komen? Je zou kunnen kijken of je een dergelijke verzekering kan afsluiten plus een aanvullende gezien de duur. Reisorganisaties bieden echt te dure verzekeringen aan. Ik zou voor mijn huidige vakantieplan bijna het dubbele betalen terwijl ik nu voor al mijn vakanties verzekerd ben. Dus ook mijn weekendjes en zelf dagjes weg...
Laatst bijgewerkt door Rytir op 27-01-14 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 23:17

Rytir schreef:
Ik heb een doorlopende reisverzekering bij Proteq. Wij betalen met zijn tweeeen 120 euro per jaar (wereldwijde dekking). Wij zijn qua annulering tot 2500,- p.p verzekerd. Ik neem aan dat jou vliegticket e.d. daar niet bovenuit zal komen? Je zou kunnen kijken of je een dergelijk verzekering kan afsluiten plus een aanvullende gezien de duur. Reisorganisaties bieden echt te dure verzekeringen aan. Ik zou voor mijn huidige vakantieplan bijna het dubbele betalen terwijl ik nu voor al mijn vakanties verzekerd ben. Dus ook mijn weekendjes en zelf dagjes weg...

Thanks. Ticket niet idd, maar ik wil juist programma- en accomodatiekosten ook verzekeren voor annulering en indien eerder naar huis moet. En dat zit (ver) boven die 2500 euro.

Viel me inderdaad ook al op dat die verzekeringen van reisbureau voor 1 weekje vakantie eigelijk net zo duur zijn als een jaar lang doorlopende reisverzekering! Bizar eigenlijk

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:19

Heb je al gekeken naar verzekeringen specifiek voor uitwisselingsstudenten, zoals ik zei?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 23:29

Yasmine schreef:
Heb je al gekeken naar verzekeringen specifiek voor uitwisselingsstudenten, zoals ik zei?

Ik heb een offerte bij die Isis, wat MoonChloe zei, aangevraagd.

Uitwisselingsstudent ben ik eigenlijk. Want volgens nederlandse begrippen ben ik denk ik geen student meer als ik ga, want ik rond mn huidige studie nu in juni af.
Ik heb wel even gekeken op studenten reisverzekeringen en dat gaf wel een paar nieuwe verzekeringnamen, dus die kan ik morgen sowieso nog even goed bekijken!