Kamperen aan de Zeeuwse kust met kleine kids

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klijntje

Kamperen aan de Zeeuwse kust met kleine kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 12:11

Wij willen dit jaar in augustus met onze tent gaan kamperen aan de Zeeuwse kust *\o/* Onze kids zijn tegen die tijd 3,5 en 4,5 jaar.
Ik heb al op internet zitten snuffelen en er zijn heel wat leuke (mini)campings te vinden met prima faciliteiten en genoeg te doen voor de kleintjes, en natuurlijk vlak bij het strand! Wat is er nou mooier dan dat... :)
Maar... We moeten echt nu al gaan reserveren want veel campings zitten al vol. Ik vind dat nogal een risico, vanwege het weer. Zolang het droog blijft is het strand natuurlijk een uitstekende plek om je dag door te brengen. Maar wat als het regent? Zo'n campingrecreatieruimte-met-voetbaltafel is voor kleintjes maar heel kort leuk en de hele dag in je tent blijven zitten is natuurlijk helemaal geen optie.
Ik ben nu dus op zoek naar leuke overdekte activiteiten die ook voor (kleine) kinderen geschikt zijn. Denk aan binnenspeeltuin, zwembad, (natuurhistorisch) museum. Ik ben helemaal niet bekend in Zeeland, en vind het lastig zoeken op internet, zie door de bomen het bos niet meer.
We weten nog niet precies waar we uiteindelijk terecht zullen komen (het is maar de vraag of er überhaupt nog ergens plek is := ;) ) maar het is geen problem als we een eindje moeten rijden.

Dus. Heb je tips? Links? Laat het me weten! *\o/* Bedankt!
PS als je nou iets weet wat verder naar het noorden ligt... Dan mag dat ook :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:16

In Vlissingen heb je speelcircus Bambini, een reptielenzoo, de Carrousel (soort "arcade", weet even geen Nederlands woord) en het Arsenaal. In Middelburg Glowgolf (overdekt glow in the dark minigolf) en een bowlingbaan. Goes en Domburg hebben ook bowlingbanen. Tussen Middelburg en Vlissingen ligt een zwembad, in Goes en Domburg ook. In Domburg zit de bowlingbaan bij het zwembad binnen, dus als ze maar een korte tijd vermaakt zijn door het een, kun je overgaan op het ander. Er is vast wel meer, maar ik bok nu even mobiel, dus ik kan niet zo uitgebreid posten. :P
Als het beter weer is, is Mini Mundi (een soort Madurodam van Zeeland, waar ook een paar kleine attracties staan) ook wel leuk voor die leeftijdsgroep denk ik. :)
Er ligt ook een molen met een doolhof en een skelterbaan langs de N57 vlak voorbij Middelburg, maar daarvan weet ik geen naam.
Speeltuin 't Klokuus in (de buurt van) Heinkenszand (vlakbij Goes) en de stoomtrein tussen Goes en Borsele zijn bij beter weer ook erg leuk. :j

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 12:28

_/-\o_ Wow! Bedankt! Daar kan ik wel wat mee!

EvelijnS

Re: Kamperen aan de Zeeuwse kust met kleine kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:30

LZP -> BEU

paardenfann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:34

sportpunt zeeland in goes is ook leuk. En neeltje jans Is ook wel leuk bij goed weer.
Voor de rest is er al veel genoemd.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 21:34

Bedankt!
We hebben een leuke minicamping gevonden en een reservering verstuurd, hopelijk horen we zsm of er nog plek is! :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:15

de naam van de molen aan de N57 is "de jonge johannes". Heb me laten vertellen dat dat echt heel leuk is.
http://www.dejongejohannes.nl/

In welke plaats hebben jullie een camping gevonden?

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:17

Jaaaaaaaaaa de jonge Johannes!!!!! Onze grote favoriet met de kinderen. Leuk, welke camping gaan jullie?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:18

De Jonge Johannes is absoluut erg leuk, echt een aanrader :j

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 13:09

We gaan naar minicamping Kole in/bij Biggekerke! :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:16

Dan zit je hier letterlijk op spuugafstand! Leuk durp hoor, dat Biggekerke! Welke week van augustus?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 13:56

De eerste :)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:06

en áls het paardenvirus dan tijdens je vakantie een beetje gaat kriebelen, sta je op kruipafstand van een leuke manege waar je leuke strandritten kan maken.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 16:15

Ah, wat is Bokt toch leuk :D Bedankt voor de tips en leuke reacties! Nou wie weet, komen we nog iemand van jullie tegen!
De kids houden wel van pony's en van rijden, manlief niet zo ;) Ik maak uit de site van de camping op, dat ze daar ook een paar pony's hebben lopen...?

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:20

Grappig dat je zoekt;) Wij waren ook aan het kijken om naar Zeelandse kust te gaan met de 2 kleintjes. Maar kunnen en willen nog niets vast leggen zitten ook niet vast aan bouwvak of iets. Als het weer dan maar leuk is;) En zo te lezen genoeg te doen als er wat minder weer is!

Was het erg duur te boeken? Mag per PB?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 16:59

Nee, kamperen kost geen drol, haha. Zeker op een minicamping, waar de faciliteiten toch wat soberder zijn dan op een vakantiepark-met-kampeermogelijkheid. Maar wij willen juist niet zo'n massaal park, dat hebben we vorig jaar gedaan en toen waren we om de haverklap de kids kwijt. En ach zulke kleintjes zijn met een schommel en een glijbaan al blij, dus waarom dan al die extra poespas.
Wij gaan van zondag t/m zaterdag en dat kostte volgens mij nog geen 180,- maar dat zou ik even bij mijn man moeten navragen...
Ik ben echt blij met de tips, anders had ik het niet aangedurfd om zo vroeg al te boeken. Maar nu zie ik het dus weer helemaal zitten want er is dus sowieso genoeg te doen in de omgeving, ook met slecht weer *\o/*

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 01:53

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:10

Mocht het met die camping niet lukken, kan je het nog bij onze "pensionstal" proberen, daar kunnen de kids evt nog ponyritjes doen als ze dat leuk vinden :)
http://www.campingdelachendeloods.nl/