Wie gaat er dit jaar naar Gran Canaria?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Wie gaat er dit jaar naar Gran Canaria?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:51

Hallo mensen,

Voor 2 jaar geleden ben ik met mijn vriend op Gran Canaria geweest naar hotel Escorial, wij hebben dit echt als geweldig ervaren en hebben toen gezegd sowieso nog een keer terug te gaan. :)

Dit jaar zouden wij eigenlijk op vakantie gaan naar Sal op de Kaapverdische eilanden maar mijn moeder stond hier niet zo achter dus hebben wij deze vakantie geannuleerd, als ik daar zou zitten en ik weet dat mijn moeder zich alleen maar zorgen maakt heb ik sowieso geen fijne vakantie vandaar deze keuze. :)

Voor ons was de keus toen snel gemaakt we gaan weer terug naar Gran Canaria maar toch even iets anders als de vorige keer.

De vorige keer zaten wij in Playa del Ingles wat super gezellig was maar toch wel wat druk, nu hebben we een hotel geboekt in Maspalomas namelijk Tabaiba Princess. Dit hotel vorm samen met het hotel Maspalomas princess 1 complex, dus van de faciliteiten van beide hotel mogen wij gebruik maken op het restaurant na.

Zijn er mensen in dit hotel geweest en zo ja hoe vonden jullie het hotel? Gelukkig is er op http://www.zoover.nl ook al veel informatie te vinden.. :)

Nu hebben wij 2 jaar geleden haast geen excursies gedaan wat wij dit jaar absoluut wel willen doen.. Vorig jaar hebben wij een jeepsafari gedaan wat wij ontzettend gaaf vonden.

Wat voor leuke excursies zijn nog meer aan te raden?

Misschien is het leuk om hier wat ervaringen over Gran Canaria te melden of elkaar tips te geven? Vakantie verslagen zijn ook van harte welkom en natuurlijk goede sites. :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:35

Wij zijn vorige zomer geweest. Wij zaten in Puerto Rico, Appartement Marina Bayview (dikke aanrader!)

Misschien heb je nog wat aan dit topic? __denise @ [BEU] Gran Canaria (Maspalomas)

Afbeelding
Ons uitzicht 's avond, haven Puerto Rico.

Puerto Rico is erg leuk stadje. Strand is erg klein, maar je kunt er lekker eten en hebben genoeg winkeltjes.
Strand van Amadores Beach is erg mooi dat is ongeveer 10 minuten rijden verder dan Puerto Rico. Helder water, groot genoeg. Voor wie wilt ook wateractiviteiten.

Afbeelding
Binneland aan de zuid-west kant.
Echt kilometers aan weg omhoog. Spectaculair uitzicht, maar echt in de middle of knowwhere.

Afbeelding
Dit is Puerto de Mogan. Authentiek en heel sfeervol. We zijn daar met zo'n glasbodem ferry heen geweest vanaf Puerto Rico, wat niet zo ver is. Ze hebben daar ook een markt waar je echt de perfecte souvenirs en typische vakantie aankopen kunt doen.

Maspalomas zijn wij 1x wezen eten, aan het strand. Strand is erg lang en breed. Stikt er van de Nederlanders. We hebben er niet echt lekker gegeten, maar er zullen vast leukere tentjes zijn. Groot winkelcentrum waar je super kunt shoppen.
Duinen daar zijn ook wel gaaf om te zien, maar geen endenlange, uitgestrekte vergezichten zegmaar (van wat wij gezien hebben dan) :))

Wij hadden door een dag vertraging een overnachting in Las Palmas, waar het weer duidelijk minder was trouwens. Wij zaten niet echt aan een al te mooi en bruisend gedeelte (maar konden niet ver weg gaan van ons hotel), daar zag je meer echt het normale, dagelijkse leven. Geen toerisme. Maar dat is misschien aan de andere kant van de stad wel heel anders.

Verder sja, wat vind jij leuk om te doen/zien? Er is altijd wel wat te doen... Jetskieen, onderzeeër tochtje, tocht op 'partyboot', markt, noem maar op.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:27

Ik ben afgelopen zomer nog met 2 vriendinnen in Gran Canaria geweest, naar Maspalomas.
Wij zaten in ´´Bungalows Maspalomas Oasis Club´´

Wij hebben ook de jeepsafari gedaan, wat een geweldige dag was dat! :) Prachtig! Heb toen echt genoten!
Verder hebben wij de Dolphin tour gedaan ergens bij Porto Rico dacht ik, dit was ook erg mooi!
Ook zeker een aanrader, maar de boot gaat wel aardig tekeer op de zee. Hier hebben we heel veel dolfijnen gezien en zelfs 2 keer een walvis!
Wij zijn ook naar Palmitos park geweest, een prachtig dierenpark. Met heel veel mooie shows die zeker de moeite waard zijn!
En we zijn een dagje naar Aqualand geweest, geweldig met al die glijbanen!

Avondje naar het Jumbo plein is ook zeker een aanrader, daar hebben we echt heerlijk gegeten en van shows genoten!

Afbeelding

Lindor92

Re: Wie gaat er dit jaar naar Gran Canaria?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:06

Ik ga ook, maar dat wist je al haha :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 14:40

Hahah jaa dat wist ik! :D
Ga straks mooi even wat boekjes huren over Gran Canaria.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:20

Weinig mensen die naar Gran Canaria gaan dit jaar :=

Ik heb ook al een boekje gehaald over Gran Canaria :D kan niet wachten tot ik daar ben :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:22

Wij gaan waarschijnlijk / misschien ook! Ik ga me zeker inlezen.
Wij gaan een week naar Las Dunas oid, met mijn ouders en oom en tante.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:25

Je kunt overigens onwijs leuk paardrijden bij El Salobre!
Ik ben vorig jaar geweest en heb ontzettend van deze rit genoten!
Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 22:48

Wauw ziet er mooi uit Animal meeeeerrrr foto's! :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 19:46

Kir_Ples schreef:
Wauw ziet er mooi uit Animal meeeeerrrr foto's! :D

Helaas.. Dit is de enige die ik gemaakt heb :P Haha, ik was te druk met genieten. Hier waren we alweer bijna op de ranch :')

Oja! En de Irish Pub 'Mulligans' in Playa del Ingles is ook een aanrader!
Daar heb ik nog wel een foto van, nouja, van mij en mijn moeder dan _O-

Spoiler:
De Irish coffee, Guinness en Smithwick's zijn daar heerlijk! <3

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 10:58

Ohh jammer Animal, maar in elk geval het ziet er geweldig uit!! :D

De 2 andere verslagen zijn ook erg leuk om te lezen en ook hele leuke foto's!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:00

Wij hebben officieel geboekt, het wordt mijn eerste keer!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 11:09

Nou ik hoop dat het je goed gaat bevallen, ik vond het in elk geval super de eerste keer. :D Waar ga je precies heen en welk hotel?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:48

Ik ben net twee dagen terug en wil alweer heen. Ik zat bij Aguineguin in het Radison Blu hotel. Absolute luxe. Mooi wandelen in de omgeving en goede stranden. Amfi del Mar ernaast voor leuk entertainment s avonds. Puorto Rico vond ik niks. Gegeten daar maar was slecht en je werd gek van de proppers (die zitten ook veel in Playa del Ingles) en slecht eten. Yumbo in Playa vond ik wel leuk. Lekker dansen tussen de homo's. Puorto de Mogan is enig. Heerlijk vis eten aan de haven.
Zeker een bezoek waard: het restaurant in het ieniminieplaatsje El Roque. Dit ligt zo'n 15 km bij Palmas van aan de CG2 geloof ik. Klein intiem terras tussen de golven van de oceaan met heerlijk eten. Vooral de bananentaart...mmmm.
Absolute hoogtepunt vond ik een paraglide in tandem met flycanaria. Bij Las Palmas een prachtige vlucht gemaakt. Kost maar 70 euro. Vond ik tien keer meer waard als de dolfijnen tocht waarbij geen dolfijn te zien was maar wel berekoud was.
veel plezier

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 18:31

Dat klinkt leuk Napie! Hoe was de temperatuur daar? :)

Als je foto's hebt gemaakt zou je die dan met ons willen delen? :D

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:33

Ik ga dit jaar ook weer, 2e keer! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 18:35

Kijk aan ik ga dit jaar ook voor de tweede keer! Waar zat je de vorige keer? :D

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:40

Las Palmas! Waar heb jij gezeten? :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 19:22

Playa del Ingles hotel Escorial! Dit jaar gaan wij naar Maspalomas naar hotel Tabaiba Princess. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:26

Wij gaan naar Dunas dit jaar! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 19:39

Leuk leuk allemaal, helaas is het nog zo ver weg. :P

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:01

Voor mij duurt het nog erg lang. Was het maar alvast Augustus! :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:05

rapunzelx schreef:
Voor mij duurt het nog erg lang. Was het maar alvast Augustus! :D

Ja augustus duurt zeker nog lang. Wij gaan 8 augustus

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:47

Het was elke dag een graad of 23. Heerlijk om even op te warmen in de winter. Vorig jaar waren we er in januari. Ook heerlijk. Het barst deze tijd van de scandinaviers rond puorto rico

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:56

Grappig, wij zijn vorig jaar ook in escorial geweest. Zijn afgelopen september geweest, maar vonden het weer erg tegenvallen. Ze gaven ook aan dat ze deze temperaturen normaal hadden in november. We hadden ook vrijwel alleen in de ochtend zon en zodra het 's middags bewolkt werd was het ook te koud om nog aan het strand te zitten. Dit was wel jammer.

Puerto de mogan was idd wel erg leuk en echt een aanrader. We hebben hier een heerlijke dag gehad!

Verder hebben we ook een auto gehuurd en het eiland wat bekeken. Weg gereden waar denise een foto van heeft. Was echt km's lang, langs de rotsen. Prachtig om te zien, maar er is daar dus verder helemaal niks.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9569_n.jpg

Zijn een dag naar las palmas geweest vond ik wel erg leuk.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat Gran canaria niet echt mijn ding is. Ik zou er niet snel nog een keer heen gaan. Die winkelcentra's met al die kroegen/restaurants en winkels zoals de jumbo enzo is niet echt mijn ding. Verder vond ik ook dat eigenlijk overal het eten zo snel al voor je neus stond. Het eten vond ik wel goed trouwens. Er worden geloof ik wel leuke excursies georganiseerd zoals naar die dolfijnen, en naar andere eilanden met de boot.