Lang weekend luxe & betaalbaar weg in eigen land, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine

Lang weekend luxe & betaalbaar weg in eigen land, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 18:08

Mijn vriend en ik zijn 20 februari 10 jaar samen en om dit te vieren willen we graag een lang weekend gezellig ergens overnachten (2 of 3 nachten vanaf 20 februari).
Wij zijn echte kampeerders en gaan eigenlijk altijd met ons eigen kleine tentje de hort op maar deze keer is het devies: luxe en bijzonder :D We blijven wel Hollanders en hebben het niet heel erg breed dus de betaalbaarheid speelt wel een rol. Áls we al eens naar een hotel gaan zoeken we altijd iets wat zo goedkoop mogelijk is, we slapen er immers alleen maar. Deze keer lijkt het ons wel leuk om ook echt te kunnen genieten van de faciliteiten en de overnachting. Hier hebben we echter niet zo veel ervaring mee. Kan iemand helpen?

Dus, waar zijn we naar op zoek?
- Een hotel, B&B, appartement of iets dergelijks
- Beetje luxe: ontbijtje, bad, open haard, balkonnetje, zoiets!
- Betaalbaar: niet meer dan 100 euro per nacht (totaal, niet per persoon)
- In Nederland of iets wat vanuit Hilversum binnen 3 uur te bereiken is met de trein of auto.

We zijn opgegroeid in de provincie Drenthe en Groningen (heeft dus niet echt de voorkeur want hier zijn we nog steeds regelmatig te vinden). Geen Amsterdam, Utrecht of Amersfoort en ook geen Maastricht/Valkenburg, hier zijn we afgelopen zomer geweest. We zijn gek op de wadden (Vlieland! <3 ) en houden van natuur en cultuur. Verder zijn we niet kieskeurig :))

Ik hoor heel graag jullie tips! *\o/*

WinSel

Re: Lang weekend luxe & betaalbaar weg in eigen land, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:35

Ik lees mee :D Ben ook hard opzoek haha

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:37

Kijk eens op veilingsites, heb je vaak leuke overnachtingen/ arrangementen voor weinig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:37

Probeer het eens via vakantieveilingen. Wij hebben twee overnachtingen in een Fletcher hotel (driesterren) voor 40 euro. Wel goed de voorwaarden lezen :)

ElanJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 18:39

Ja inderdaad: Vakantieveilingen, Groupon of Social Deal :) En geloof dat zelfs Marktplaats nu dit soort aanbiedingen heeft.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:00

Ik heb heel Vakantieveilingen en Hotelveilingen al uitgeplozen :') maar dat voldoet eigenlijk allemaal nèt niet.. Meeste is maar 1 nachtje of in een plaats waar we al geweest zijn of wat ontzettend dicht bij huis ligt... of een weinig bijzonder hotel of gewoon simpelweg niet beschikbaar vanaf 20 februari!
Ben eigenlijk echt op zoek naar echt specifieke hotel/appartement/B&B tips, iets waar je zelf een positieve ervaring mee hebt gehad.
De aanbieding op Vakantieveilingen voor een Junior Suite in hotel Van der Valk in Sneek leek ons bijvoorbeeld super leuk maar die is maar voor 1 nacht..

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:11

Is Hotel de cooghen op texel niet iets? Je hebt daar kleine, gewone tot luxe kamers met bubbelbad (die zijn wel duur). Had even voor je gekeken, zoiets bijvoorbeeld?

https://hotelcooghen.reserveren.fletche ... n=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=219623705&__utma=189252148.221286352.1386439914.1386954757.1390327441.3&__utmb=189252148.6.10.1390327441&__utmc=189252148&__utmx=-&__utmz=189252148.1390327441.3.3.utmcsr=google|utmccn=(organic)|utmcmd=organic|utmctr=(not%20provided)&__utmv=-&__utmk=222771739#step2

Iets boven je budget, een kamer lager heb je een stoomdouche en dan zit hij onder de 300 euro :3

Het ontbijt is lekker uitgebreid en je kan prima zitten.
Je zit ook vlak bij het strand.

En is anders misschien dat hotel/restaurant in zwolle iets met die grote hoge glazen lift enzo? Enorme toren, langs de snelweg. Kan niet missen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:14

Haha wat grappig, wij gaan via vakantieveilingen met de Fletcher hotelcoupon ook 2 nachten weg en hebben voor De Cooghen gekozen! Van de week boeken :)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:27

Ik heb wel op de site van de Koperen Hoogte gekeken (dat hoge ding in Zwolle :)) ) maar ik ben bang dat die een beetje boven budget is. Ik ga de site van de Cooghen eens bekijken! En misschien dan toch maar eens de Fletcher bonnen in de gaten houden op Vakantieveilingen.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:29

Ik ben in Rabbithill geweest van Landal! Geweldig, echt een aanrader!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:58

Misschien hotel de stoppelberg? Weet alleen de prijzen niet meer , we hadden een frans balkon (dus 1 met openslaande deuren en dan een hek geen echt balkon) een bad en een heerlijk bed. Elke dag maken ze het schoon en maken het bed op , zit midden in de bossen dicht bij apeldoorn/arnhem

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:45

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:14

Hotelkamerveilingen, kun je echt goedkoop een hotelletje vinden. :)

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 12:28

WinSel, bedankt! Da's echt een leuke aanbieding!
[edit] Oh, zie net dat hij niet boekbaar is vanaf 20 februari :(

esmeerambo, Landal is niet echt ons ding maar wel bedankt voor het meedenken!
Takkie_muis, ik ga de website bekijken, dankjewel!

Ik heb op Hotelspecials.nl nu toch ook wel iets heel leuks gevonden, vanavond even bespreken wat we gaan doen :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:20

Ik zit met het zelfde probleem, het weekend dat wij weg willen is niet beschikbaar voor die actie :(

Helaas, dat wordt verder zoeken haha, als ik weer wat tegen kom laat ik je het weten !

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:22

Texel misschien? Bij b&b isola bella kun je overnachten in een pipowagen. Niet heel luxe, maar wel bijzonder. En dan heb je ook nog uitzicht op MN haflinger en schapen van de boer. Helaas staan de koeien dan nog binnen, anders heb je die ook voor de deur. Ze zijn wel te vinden op google.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:51

Kijk hier eens http://www.marrea.nl/?gclid=CJjZt8XxmbwCFcVX3godunQAfg
Hier staan alle arrangementen die er in omloop zijn.
Als wij een weekendje weg gaan, gaan we ook eerst bij Marrea zoeken. Afgelopen november in Zandvoort geweest, super grote kamer met zeezicht en een fantastisch ontbijt voor maar 89 euro pp voor 2 nachten.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:55

Is gewoon een luxe huisje niets? Tegenwoordig kan je ontbijtjes aan de deur laten brengen bij Landal op sommige parken. Of willen jullie echt persé een hotel?

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 16:44

Even een update; ondertussen hebben we geboekt :D
We hebben via Hotelspecials.nl alsnog een leuke deal gevonden voor het Van der Valk in Sneek, er was een erg leuke aanbieding beschikbaar in de periode dat wij willen. 2 nachten met een gratis roomupgrade, gratis ontbijt en gratis late check-out voor 69 euro per nacht :Y)
Iedereen ontzettend bedankt voor alle leuke tips, er zaten zéker hele leuke dingen bij! We gaan dit vast nog wel eens doen en dan pak ik dit topic er weer bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:45

Goede keus friesland ^^ XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:47

Kijk eens op voordeeluitjes.nl