Ja, Google is je beste vriend en nee, ik vind niet altijd wat ik zoek. Ik ben op jacht naar een overnachting in Valkenburg (of max. 7 km er bij vandaan) Even wat dingetjes:
* Huwelijksnacht. * laat inchecken en laat uitchecken (rond 13.00uur) * Budget rondom €200 * Kneuterigheid den top, I love it! (dus liever klein dan gigantisch) * Luxe
Google heb ik er al op los gelaten, zo ook bookingssite, maar ik zou het zonde vinden als ik nét dat ene leuke hotelletje over het hoofd zie omdat de kleine site ondergesneeuwd wordt door de grote jongens. Wie weet wat?
KASTEEL Elsloo. Daar kun je de torensuite voor € 187 huren.
Ligt wel iets verder van Valkenburg af, ca. 20 km, maar het is er ook erg mooi. Je kijkt er uit over het kanaal, in de verte zie je de maas en daarachter Belgie. Het ligt aan de oude dorpskern van Elsloo en het bunderbos en de kanaaldijk (waar je ook mooi kunt wandelen).
Ik meen me te herinneren (we hebben de kamer eens voor een zakenrelatie gehuurd) dat die zei dat je vanuit de torenkamer naar boven op de torenkamer kon klimmen en van daaruit dus een prachtig uitzicht had. (Dat lees ik ook op hun website).http://www.kasteelelsloo.nl/nl/huwelijk/
Dank Isabonny. Elsloo is idd erg mooi, ken het van vroeger. Echter wel graag valkenbrug of de directe omgeving omdat... We wonen in Almere trouwen in Geleen Hadden de eerste kus (ruim 10 jaar geleden) in Valkenburg. Snappie.
Dank Roos! Voorbereiding is druk aan de gang (aangezien ik al ruim een jaar weet dat we gaan trouwen ) Dank ook voor je link, helaas is het een algemene link waar een hele rits hotels in staan. Welke bedoel je?
Je kunt dan ook onderin plaatsen aanklikken die binnen je criterium van max. 7 km zitten. Zoals bijv. Schin op Geul, Berg en Terblijt, Klimmen, Margraten of Gulpen. Je kunt ook een straal van 10km kiezen en dan de plaatsen die verder dan 7km zitten overslaan. Maar gezien je eigen google avonturen ben je de meeste ongetwijfeld al tegengekomen en verder weet ik eigenlijk alleen kastelen of "bij de boer" in Zuid-Limburg wat betreft overnachten. Vooral die tweede zou ik niet echt luxe noemen. En die eerste niet echt klein en kneuterig.
Ik sta bekend om mijn lastige insteek Maar erg bedankt, ik ga er mee verder.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 29-01-14 14:36
Misschien niet kneuterig maar wel heerlijk ontspannen. Een overnachting bij thermea 2000. Maakt niet uit wanneer je je aanmeld of afmeld. De kamers zijn goed, is in Valkenburg en als extraatje kun je je de dag na je bruiloft uitleven in het spa gedeelte.
Maar wel romantisch hoor, trouwen in limburg. Wij hebben elkaar ook leren kennen in Valkenburg maar zijn heel saai getrouwd in Dronten. Maar zoeken regelmatig Valkenburg op voor een dagje of weekend weg. Alleen zijn dat vaak geen kneuterige hotels, de enige keer dat dat het wel was. Tja was uit te houden, bed was goed maar niet voor herhaling vatbaar.
Laatste keer zaten wij in Hotel Best Western (is echt in Valkenburg en niet super groot). Eten was daar zeer goed voor elkaar! Hebben diverse soorten kamers, dus voor ieder wat wils. Wij zijn via de hotelbon daar terecht gekomen dus weet niet wat de normale kosten daar zijn.
8nnemiek
Geplaatst: 29-01-14 14:45
Ik ben eens in het parkhotel Valkenburg geweest met vriendlief, in een junior suite. Wij hebben het er erg naar onze zin gehad. Goede service, het zwembad en de sauna zijn super (en de hadden bijna een privé zwembad, lekker rustig!) en je loopt de straat uit en bent al in het centrum van Valkenburg. De prijzen weet ik niet, ik had via vakantieveilingen een overnachting geboekt.
JoSav
Geplaatst: 29-01-14 14:57
Krissis schreef:
Ik sta bekend om mijn lastige insteek Maar erg bedankt, ik ga er mee verder.
Jouw feestje toch? Heb je je wensen al bij de plaatselijke VVV neergelegd? Is misschien ook nog een optie.
Jawel, de nacht na het feest. Dan mag inderdaad mijn man (das raar!) mee.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 29-01-14 15:22
Het went vanzelf maar klinkt toch ook best oud daarna. toch erna dus hihi.
Ik zit me gek te piekeren waar we de laatste keer hebben geslapen. Was redelijk in het centrum in de buurt van de ruine. Erg groot hotel maar toch ook best knus en nog een beetje betaalbaar. Alleen erg pruikerig op het oog kwa gasten ook. geen idee hoe ik het anders moet omschrijven. Wij waren er met hond en een flink gebruikte rolstoel en waren niet echt de standaard gast zeg maar. maar uitstekend geslapen en goede service.
Pruikerig? Juist Bij de Ruine mag zeker, daar ligt toch ook die stoeltjeslift naar boven, bij de rodelbaan?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 29-01-14 15:29
In de buurt zo n beetje wel ja. Met rolstoel 10 minuten lopen naar hartje centrum. Hotel ligt links van de ruine in dezelfde straat.
Ik weet echt geen ander woord, is vrees ik een limburgse uitdrukking. meer nettere mensen die in films dan thee drinken met hun pink omhoog. Dat nivo. Al heb je daar als gast geen last van, de service is goed maar een wild ruig feestje geven op de kamer zal denk ik niet gewaardeert worden. Is wel een erg groot hotel maar eenmaal op de gangen merk je dat niet.
Nu ben ik toch ook een rasechte Limburgse, maar van Pruikerig had ik nog niet eerder gehoord Als het goed is, komen we net van een ruig feestje en alles wat ik dan zou willen is jurk uit, bed in
Manlief even gebeld omdat ik het echt niet meer kon bedenken. Maar het is parkhotel Rooding aan de neerhem in valkenburg. Als ik de site zo zie heet het nu parkhotel valkenburg en is het niet meer van Rooding. Geen idee of daardoor kwaliteit of service wijzigd. Wij zijn er 2 jaar geleden in de winter geweest.
En het woord geen idee als je maar een idee hebt van het type hotel.
Trouwens ik ken het verder niet maar hotel de ruine misschien een idee? Is in ieder geval knus.
8nnemiek
Geplaatst: 29-01-14 16:36
Dat is idd het hotel waar ik ook ben geweest Er mooi, net hotel inderdaad. Haha, pruikerig Ik ben er ruim een jaar geleden geweest, de kamers waren toen net helemaal opgeknapt. Zwembad en sauna zijn echt héérlijk om na een lange avond in bij te komen