Ervaringen Gambia?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Ervaringen Gambia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 22:56

Hoi hoi!

Mijn vriend en ik willen in juni voor 2 weekjes naar Gambia! :D Ik ben verliefd op Afrika en hij is ook wel erg nieuwschierig!

Hebben jullie ervaringen met Gambia? En tips?

Qua hotel twijfelen we nog tussen

-Baobab resort
-Lemon creek
-Cape Point
-Golden beach

We zijn beide niet erg veel eisend. Als het maar schoon is en het liefst vaker een warme dan een koude douche! :+

Wij willen sowieso 1 dag naar Senegal naar het wild park. Het liefst zou ik 2á3 dagen in Senegal willen verblijven. Iemand een idee of dat mogelijk is en wat dan leuk is om erbij te doen?

In Gambia willen we ook naar George town, een markt bezoeken, dagje met privé chauffeur de binnenlanden in en naar het eiland over de slavernij. We zijn van plan om het wel bij lokale gidsen te boeken en met het hotel nemen we ook geen half pension maar logies en ontbijt !

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen ! :D

janne

Re: Ervaringen Gambia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 00:22

ik ga van 6 februari t/m 15 februari voor het eerst naar gambia
ben heel benieuwd ben nog nooit in Afrika geweest
wij verblijven in het kololi beach club

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:27

Ik ben ook in Gambia geweest wij zaten in kotu echt een leuk plaatsje.
Ga bij dat wildpark niet de hyena's aaien dat kan en mag maar ik heb een nare ervaring ondergaan dus doe het niet hoe schattig ze ook zijn.
Naar de krokodilenpoel zijn we geweest en georgetown.
Naar het apenpark en naar de markt ook zijn we naar de visafslag geweest.

dit is heel erg aan te raden
https://www.facebook.com/pages/The-Gamb ... 87?fref=ts

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:22

AfricanLady schreef:
Ga bij dat wildpark niet de hyena's aaien dat kan en mag maar ik heb een nare ervaring ondergaan dus doe het niet hoe schattig ze ook zijn.

als je gebeten word door een hyena moet je direct terug naar nl om een hondsdolheid prik te halen.
hoe zit het met eten en drinken daar is dat een beetje betaal baar.
ik hoop een ding dat er geen vieze insecten op de hotelkamer zitten :o :7

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:18

janne schreef:
AfricanLady schreef:

als je gebeten word door een hyena moet je direct terug naar nl om een hondsdolheid prik te halen.
hoe zit het met eten en drinken daar is dat een beetje betaal baar.
ik hoop een ding dat er geen vieze insecten op de hotelkamer zitten :o :7

Eten en drinken in het hotel was heerlijk en vooral de boter en limonade jammmmm.
Kamer was simpel maar schoon badkamer mocht een renovatie wel gebruiken maar ach ik had er geen last van alles deed het prima elka dag schone handoeken perfect.

Het gebeurde op donderdag en we gingen vrijdag naar huis dus we zijn gewoon gebleven ik had eerder al een hondsdolheid prik gehad omdat ik met honden werk.
En het is daar heel goed schoongemaakt.
Toen we in nederland kwamen zijn we wel langs ziekenhuis gegaan en ze wouden me daar paar nachten houden ter observatie maar alles zag er rustig uit ze hebben daar in senegal goed gehandeld

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:26

Wij zijn ook naar Gambia geweest een maand of 2 geleden en het was een geweldige ervaring!

De mensen zijn daar zo ontzettend vriendelijk en behulpzaam!

Wij zat in Coco ocean resort. Een super mooi en luxe hotel met heerlijk ontbijt.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:27

wij zijn gisteren terug gekomen uit gambia.
wat een geweldige ervaring
lieve en behulpzame mensen (soms te)
we zijn bij de krokodillen poel geweest en eeen krokodil geaait zijn naar de lamin lodge geweest vismarkt bij tanji een nationaalpark en we zijn een dag op safari in senegal geweest en hele ervaring vooral met de ferry van banjul naar barra alles gaat er op koeien ezels je kan het zo gek niet bedenken.
je word soms wel gek van dat mensen overal geld voor vragen/bedelen.
maar ja als je bedenkt dat de mensen tussen de 30 en 50 euro per maand verdienden
ons resort was prima.
warme douche goede bedden.
eten was er ook prima.
vooral de butterfisch en de chicken yasa eten :9 zalig
wij hebben ook nog nooit zon goedkope vakantie gehad we zijn ongeveer 300 pp kwijt geweest en dan hebben we het best breed laten hangen :o
kort om top vakantie gehad!
er is helaas wel armoede,wij zagen op een geven moment dat er een hele weg werd afgezet
(een 2 baans) wij vroegen ons af waarom dat was de taxi chauffeur vertelde ons dat de president zo langs kwam nou ik heb nog nooit zon iets gezien.
eerst kregen we 4 leger trucks met geweren en soldaten erop,toen een verlengde hummer van wel 10 meter lang toen weer een zooi leger voertuigen met soldaten en toen weer een verlengde hummer
dat was wel een erg groot contrast als je bedenkt dat mensen in hutjes wonen geen stroom geen eten en geen medische zorg geen school kunnen betalen
en meneerde president aan komt in 2 hummers van weet ik veel hoeveel :$ iets een giga contrast

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:31

janne schreef:
we zijn bij de krokodillen poel geweest en eeen krokodil geaait zijn naar de lamin lodge geweest vismarkt bij tanji een nationaalpark en we zijn een dag op safari in senegal geweest en hele ervaring vooral met de ferry van banjul naar barra alles gaat er op koeien ezels je kan het zo gek niet bedenken.
maar ja als je bedenkt dat de mensen tussen de 30 en 50 euro per maand verdienden
ons resort was prima.
eten was er ook prima.
wij hebben ook nog nooit zon goedkope vakantie gehad we zijn ongeveer 300 pp kwijt geweest en dan hebben we het best breed laten hangen :o
er is helaas wel armoede,wij zagen op een geven moment dat er een hele weg werd afgezet
(een 2 baans) wij vroegen ons af waarom dat was de taxi chauffeur vertelde ons dat de president zo langs kwam nou ik heb nog nooit zon iets gezien.
eerst kregen we 4 leger trucks met geweren en soldaten erop,toen een verlengde hummer van wel 10 meter lang toen weer een zooi leger voertuigen met soldaten en toen weer een verlengde hummer
dat was wel een erg groot contrast als je bedenkt dat mensen in hutjes wonen geen stroom geen eten en geen medische zorg geen school kunnen betalen
en meneerde president aan komt in 2 hummers van weet ik veel hoeveel :$ iets een giga contrast

Haha je hebt precies hetzelfde gedaan als wij wij hebben dan nog een paar dingen gedaan en die boot toen wij erop zaten ging een motor aan een kant kapot dus het duurde eeuwen voordat we terug waren hihi maar tweede keer deed hij het weer :D
is inderdaad onwijs goedkoop daar wij zijn met 2 gidsen uit eten geweest en hebben 25 euro betaald voor 4 personen echt weinig gewoon

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:55

de overtocht met de ferry duurde een eeuwigheid.
stukje van 3 km ruim 2 uur,maar je verveeld je niet want er is genoeg te beleven op de boot :)
wij waren voor 2 personen voor hoofd en nagerecht 2 biertjes en 2 frisjes 18 euro kwijt.
dat vonden we al goedkoop :D en dan hadden we als voor gerecht heerlijke tomatensoep :9 die was echt super lekker,als hoofd een ribeye en een tournedo en als na crêpes met fruit.
hier ben je al 18 euro kwijt voor een voorgerecht

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:58

janne schreef:
ons resort was prima.
eten was er ook prima.

300 euro? Dat is dan wel zonder vlucht en resortverblijf neem ik aan?

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 15:59

Ik wilde precies hetzelfde vragen Cayenne :j

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:09

ik betaalde voor vlucht en hotel 350 euro ;)

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:06

Doen jullie dat dan via een organisatie of stellen jullie zelf alles zelf samen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:08

via arke.nl hebben wij het geboekt en de uitjes via het hotelpersoneel

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:45

wij hebben de vlucht via arke geboekt excurcies gewoon een taxi bestellen en vragen of ze je daar heen willen rijden.
safari hebben we wel via een organistaie geboekt,als je via arke excurcies boekt ben je aanzienlijk meer kwijt dan as je een taxi vraagt je ergens heen te rijden tipje :)*

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 09:08

Helaas gaat Gambia voor mijn vriend en mij niet meer door aangezien hij werkloos is sinds een maand -O- Dus we hopen dat we misschien volgendjaar kunnen gaan!

Ik ga alsnog met mn ouders mee op vakantie naar China! :D