Vakantie met mijn vriend, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Youknowme

Vakantie met mijn vriend, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 11:30

Hoi!

Dit jaar willen mijn vriend en ik op vakantie met elkaar maar we weten totaal niet waarheen.

Buitenland, Nederland alles mag maar er zitten wel een paar eisen aan vast.
We willen rond mei/juli gaan, zn 7 tot 9 dagen.
Hotel of appartement maakt niet uit, camping liever niet.
Aan of vlak bij het strand, bij het centrum en er moeten bezienswaardigheden zijn, mijn vriend is geen persoon die de hele dag bij het strand of zwembad gaat liggen.. We willen dus dingen bezoeken, natuur of gebouwen/dorpjes.

Mochten we in een hotel zitten lijkt mij entertainment savonds wel fijn, we zijn geen uitgaanders, dus hoeven niet perce in een uitgaansgebied te zitten.

En we willen niet in een 'vernederlands' gebied als we naar het buitenland gaan.

Iemand suggesties? Onze leeftijden zijn 22 en 29.

Grit

Re: Vakantie met mijn vriend, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:12

Barcelona is een mooie stad aan de kust. En de natuur is er ook gemakkelijk te vinden.
Je kunt er rechtstreeks heen vliegen.

En verder zijn er zoveel sites met hotelaanbiedingen. Even zoeken op de plaats van bestemming, selecteren wat je belangrijk vind en voordat je boekt de reviews lezen van andere gasten.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 17:47

Plaats van bestemming weten we dus niet haha. Tot nu toe kom ik uit op Mallorca, Malta en Kroatië wat ons wel wat lijkt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:04

Jullie "eisen" zijn ook zodanig dat er vele mogelijkheden zijn :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:09

Salzburg? Leuke combinatie van cultuur en natuur.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:27

Egypte, Dominicaanse Republijk, Antillen, Portugal, Dubai, Spanje.jeetje moet ik nog even doorgaan... als u e zo weinig eisen hebt zou ik zeggen, neem de wereldkaart en wijs blindelings een plek aan.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:43

Wat ik erg mooi vond was Portugal. Ik ben daar met mn ex geweest in mei 2012. Rond de 20 - 25 graden. Prima temperatuur om in je shirtje te lopen en om wat te doen. De hele Algarve gezien in een week tijd. Niet te duur rond die periode en het was heerlijk.
Wij zaten in Cerro Mar Atlantic in Albufeira. Net buiten het centrum, maar het centrum is op loopafstand. Uitzicht op zee. Vlakbij een Lidl waardoor je best goedkoop zelf kon koken, hoewel het eten in het centrum ook niet duur was. Wij hebben daar een prachtige vakantie gehad! :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:46

Rhodos, Griekenland! Mooi eiland, cultureel genoeg te zien, Rhodos stad is erg mooi en je hebt nog wel meer leuke bezienswaardigheden. Ook lekker strand en zee, goede combi lijkt me!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:49

Mallorca is leuk! Zon, zee, cultuur, natuur en niet al te prijzig :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 00:54

Absoluut Barcelona!

Ahh
Ben verliefd op die stad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 01:00

Mallorca, Barcelona of Valencia :D

Onze eerste vakantie samen was een combinatie: 2 nachten Barcelona (in Badalona, 15 min van de stad met de metro, maar wel aan het strand) en 7 nachten Mallorca. (Met Ryanair voor 20 euro gevlogen van Barcelona naar Mallorca). Op mallorca lekker autootje huren :D

Valencia zijn we dit jaar 9 nachten geweest, hebben in een huisje buiten de stad geslapen (in Olocau), gingen met de auto naar de metro en dan 20 minuten met de metro naar hartje stad. En ook valencia ligt aan het strand :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:08

Gran Canaria! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:09

Portugal! :)
Ik ben helemaal fan :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:10

Bonaire, kun je ook gewoon naar de Albert Heijn :) Als je even bij www.arke.nl kijkt kun je soms al voor 600 euro heen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 02:38

vuurneon schreef:
Portugal! :)
Ik ben helemaal fan :)

Hihi... heb jou hier nog niet voorbij zien zwemmen!! LOL

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:06

milatje schreef:
Wat ik erg mooi vond was Portugal. Ik ben daar met mn ex geweest in mei 2012. Rond de 20 - 25 graden. Prima temperatuur om in je shirtje te lopen en om wat te doen. De hele Algarve gezien in een week tijd. Niet te duur rond die periode en het was heerlijk.
Wij zaten in Cerro Mar Atlantic in Albufeira. Net buiten het centrum, maar het centrum is op loopafstand. Uitzicht op zee. Vlakbij een Lidl waardoor je best goedkoop zelf kon koken, hoewel het eten in het centrum ook niet duur was. Wij hebben daar een prachtige vakantie gehad! :)

Haha heb het ook weleens gehad in feb bijna al 30 gr in Portugal en toen ik hier een x naar toe ging i april mei en piet paulusma zei dat officieel NL een hittegolf had, zat ik met de kachel aan in portugal...hihih

maar goed dat blijf je houden met een vakantie in Europa,daarom geven wij de voorkeur aan 99% zon garantie vakanties..

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:20

Zo eind maart/april stopt het met regenen, en dan blijft het droog tot minstens eind september.
Tegen die tijd verlang je ook wel naar een lekker buitje hoor.
Maar goed, vlak aan de kust heb je een zeeklimaat en de zowel de Alentejo als de Algarve hebben meer dan 300 ZONdagen per jaar. Zelf vind ik het voorjaar, april/mei de allermooiste periode om hier vakantie te vieren.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:27

Oostenrijk?? Geen zee maar meer! Net zo leuk om even lekker te gaan zwemmen en te wandelen in de bergen!