vakantie met paard Noord-Brabant

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

vakantie met paard Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 22:06

Hallo bokkers *\o/*

dit jaar gaat misschien een droom in vervulling, op vakantie met mijn eigen paard!
Het plan is om dit in de meivakantie te doen (vanaf 25 april 2 weken) en samen met 2 vriendinnen en hun pony's. Dit allemaal zonder ouders.

Omdat we niet te ver kunnen rijden (onrustig paard op de trailer :+ ) is het alleen mogelijk in Noord-Brabant maar ik weet zeker dat hier genoeg te vinden is!
We moeten het zelf betalen dus het kan ook niet te duur zijn, wij dachten zelf aan een camping waarbij je kan kiezen of je je paard in de wei of de stal wilt hebben.
Het volgende eventuele probleem, vanaf wanneer mag je zonder ouders op een camping staan?
Ikzelf ben 16 jaar en mijn vriendinnen 15 en 14.

Ons oog hebben we al een beetje laten vallen op boerderijcamping de Kommer dichtbij de Loonse en Drunense duinen. Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.dekommer.nl/

Ik ben benieuwd met wat jullie komen!
Alvast bedankt :)

jilleke2

Re: vakantie met paard Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:49

Is wel een stukje verder lopen naar het bos geloof ik.. Ik heb met mijn paard op pension stal Duinzicht in Loon op zand/udenhout gestaan. Ik geloof dat je daar ook je paard neer kan zetten.. Is maar klein stukje lopen naar het bos.Er zit ook vlakbij een camping bij.http://www.zoover.nl/nederland/noord-br ... ve/camping. Ik heb hier een paar verschillende sites.. kun je kijken;)..http://www.vanloonshoekske.nl/, http://www.paardenbed.nl/boerderij-camp ... kant.html#, http://www.stalscheepens.nl/34584/herberg-de-brand.aspx.

Succes haha

saral

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:57

Hoi,

Bij de Kommer zit je nog steeds een stuk van de duinen af. Als je paard conditie heeft en goed verkeersmak is, is het niet zo'n probleem, maar het is net niet comfortabel. De Drunense Duinen moet je absoluut kunnen bereiken als je hier op vakantie bent, anders is het een groot gemis, het is een waanzinnig mooi gebied. Camping Duinhoeve ligt tegen de duinen aan en 100 meter verderop ligt een stalling/manege, zou je even na moeten vragen.

Succes en vooral veel plezier!

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:07

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:31

saral schreef:
Hoi,

Bij de Kommer zit je nog steeds een stuk van de duinen af. Als je paard conditie heeft en goed verkeersmak is, is het niet zo'n probleem, maar het is net niet comfortabel. De Drunense Duinen moet je absoluut kunnen bereiken als je hier op vakantie bent, anders is het een groot gemis, het is een waanzinnig mooi gebied. Camping Duinhoeve ligt tegen de duinen aan en 100 meter verderop ligt een stalling/manege, zou je even na moeten vragen.

Succes en vooral veel plezier!

Ja precies!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 14:46

Ah oke, toch wel een stukje lopen dus?
Jammer!
Ik zal straks de links eens gaan bekijken! :)

Deaglán, die had ik inderdaad ook gezien, volgens mij ook een fijne camping!

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:50

Een vriend van ons heeft er gestaan met zijn tinker en die had het er reuze naar zijn zin. Ook hebben kennissen van ons al verschillende vakanties daar doorgebracht en die hadden vonden het ook heerlijk

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 13:22

Oke, bedankt! :)
Weet iemand de minimale leeftijd om alleen op een camping te staan?

jilleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:12

Volgens mij is dat per camping verschillend. Moet je even goed navragen

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 18:40

Oke!
Ja waren we al van plan maar misschien is daar een algemene regel voor :)

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:53

Heey, de leeftijd op campings verschilt als je wil reserveren moet je dat gewoon vragen en duidelijk zeggen. Zelf ben ik met mijn paard al 2keer bij camping zandkant geweest. Je steekt de straat over en je rijd zo een ruiterpad op. Ook zijn we een keer naar een andere camping vlak bij de loonse en drunise duinen geweest... enkle moest je daar over die autoweg en vonden onze paarden het nogal eng van die snel rijdende autos onder hun door zoevend. Dus ik raad zeker www.zandkant.nl aan. Hierbij is ook keuze uit het stallen of op de wei zetten vd paarden! Bij die andere camping ook maar ik zou de naam op moeten zoeken als je die wilt weten.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 18:57

Jaa, als we daar mogen en we alles geregeld kunnen krijgen gaan we waarschijnlijk naar de Zandkant!
Fijn dat het zo dichtbij is :)

Hoe zit het eigenlijk met een vergunning? Ik dacht dat je een vergunning ofzo moest hebben om te rijden in de drunense duinen? Of klopt dat niet?

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:23

Robin_Rikkie schreef:
Jaa, als we daar mogen en we alles geregeld kunnen krijgen gaan we waarschijnlijk naar de Zandkant!
Fijn dat het zo dichtbij is :)

Hoe zit het eigenlijk met een vergunning? Ik dacht dat je een vergunning ofzo moest hebben om te rijden in de drunense duinen? Of klopt dat niet?

Leuk, ja je moet vergunning hebben om daar te rijden maar als je naar de zandkant gaat kun je die daar kopen.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:24

Oke top!
Nog een vraagje,
Ben jij daarheen gegaan zonder ouders? Of met? :)

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:36

Ik heb nog wel een suggestie, een pensionstal in mijn straat heeft ook een mooie b&b waarbij je gelijk je paard ook voor je neus hebt staan, als je het erf afloopt ben je in het bos en je kunt zo naar de heide (5min vd stal) hier is de site voor als je toch nieuwschierig bent.
http://www.vanoeffelen.com/ (=onder het knopje b&b)

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:37

Ik ben er heen geweest met mijn ouder zusje en een verzorgster van 1 van onze paarden. Dus ik kan je niks over die leeftijden vertellen.^^

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 20:56

Okee haha, jammer :)
BOKTMANDYY, bedankt, zal.er eens naar kijken!