"Last minute" Fins Lapland.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

"Last minute" Fins Lapland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 22:45

Bokkers,

Ik en mijn vriend willen graag een weekje naar Fins Lapland toe, het liefst dit jaar nog en ook het liefst wanneer er nog sneeuw ligt. Een soort van wintersport dus.
Nu duurt de winter niet meer bijzonder lang en de meeste verstandige mensen hebben een dergelijke vakantie al lang een breed geboekt waardoor veel reizen al volgeboekt zijn.

Nu hoeven wij geen volledig bezigheidspakket voor die week, een accomodatie alleen is al prima (ervanuitgaande dat er ter plekke nog excursies te boeken zijn) en natuurlijk een vlucht.

Nu ben ik opzoek naar tips op alle vlakken. Zijn er geweldige accomodaties die ik niet mag missen? Excursies die ik echt niet mag vergeten? Of kan ik misschien toch beter voor volgende winter boeken?

Ik ben benieuwd!

Winged

Re: "Last minute" Fins Lapland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 09:27

Nou, meestal ligt de sneeuw in Fins Lapland er tot ongeveer eind April. Misschien nog wel langer.

In Kemi heb je een ijskasteel. http://www.visitkemi.fi/en/snowcastle
Verder natuurlijk sneeuwscooter, sleeën met huskies... Eventueel langlaufen.

Tip: Kleed je wel goed aan, het is er koud ;)

LoveBodin

Re: "Last minute" Fins Lapland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:45

Er wordt in de winter naar Rovaniemi gevlogen dacht ik, en anders kan je naar Helsinki vliegen (met Finnair) of naar Lappeenranta of Tampere (uit m'n hoofd). Vanaf Helsinki is 't zeg maar 12 uur met de trein naar Rovaniemi :) .

Het is maar waar je heen wilt, je kan op een aantal plekken skiën, er zijn amethystmijnen (in het oosten), je kan idd sleeën, langlaufen, hiken met sneeuwschoenen.. Er is echt heel erg veel te doen.

Wat ik zeker kan aanraden is een hike met sneeuwschoenen, je komt dan namelijk echt op plaatsen waar de sneeuw totaal niet aangetast is. Supermooi.