Goedkope stedentrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Goedkope stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 10:45

Ik ben eigenlijk 'met spoed' opzoek naar een goedkope stedentrip. Een vriendin en ik zouden graag een midweekje naar Londen o.i.d. gaan. Dit willen we nog eind januari doen (26/30 januari)..

Ik ben al druk bezig met zoeken, maar vind een stedentrip waar je in totaal 500,00 kwijt bent toch nog wel wat veel voor in januari. Ook omdat ik in de zomervakantie al op zonvakantie ga en dus ook al veel geld kwijt ben.

Heeft iemand een goede site of weet iemand toevallig een goedkope stedentrip naar Londen o.i.d (in de buurt). Wij zouden het liefst met het vliegtuig gaan.

xkimmx

Re: Goedkope stedentrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:53

Hou Groupon in de gaten, die heeft vaak leuke stedentrips voor maar 89 euro. Parijs, Londen noem het maar op! :D Wel even de kleine lettertjes lezen ! ;)

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:56

Londen is zowiezo niet bepaald goedkoop!

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:59

Je kunt eens op kras kijken

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:51

Er bestaat sinds kort een nieuwe website die de prijzen van stedentrips vergelijkt http://www.goedkoopstestedentrip.nl/citytrips-londen. Maar ik denk alleen dat je als je zo last minute kijkt je niet zo snel iets super goedkoops meer zal vinden, zeker niet als je wilt vliegen want die vliegtuigen zitten snel vol. Maar onder de 500 moet zeker lukken. Als je echt goedkoop wil moet je naar stedentrip met ferry kijken

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:52

Staat er niks op vakantieveillingen? Of doen ze er daar niet aan?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:03

Kijk voor tickets eens op ryanair.com, als je het goed plant kun je voor een paar tientjes al retour vliegen. Voor de overnachtingen zou je kunnen denken aan een bed & breakfast of een hostel, veel hostels bieden ook wel goedkoop privékamers aan. Op die manier ben ik wel eens voor minder dan 100 euro all in naar Barcelona geweest :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:25

Vliegen met Ryanair... En slapen in een hostel.
Heb je nog voorkeuren voor steden?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 16:07

eclair98 schreef:
Staat er niks op vakantieveillingen? Of doen ze er daar niet aan?

Ja, maar daar moet je vaak met een groep rond trekken en heb je allemaal activiteiten gezamelijk. Wij willen gewoon lekker zelf door Londen heen struinen en eten etc.

Mo_86 schreef:
Kijk voor tickets eens op ryanair.com, als je het goed plant kun je voor een paar tientjes al retour vliegen. Voor de overnachtingen zou je kunnen denken aan een bed & breakfast of een hostel, veel hostels bieden ook wel goedkoop privékamers aan. Op die manier ben ik wel eens voor minder dan 100 euro all in naar Barcelona geweest :)

Dat is wel heel erg goedkoop zeg! 100 all in naar Barcelona.
Ik heb gekeken bij Ryanair maar dan betaal je al rond de 90,00 per ticket + dat je dan nog voor je koffer moet betalen..

swaatjuh schreef:
Er bestaat sinds kort een nieuwe website die de prijzen van stedentrips vergelijkt http://www.goedkoopstestedentrip.nl/citytrips-londen. Maar ik denk alleen dat je als je zo last minute kijkt je niet zo snel iets super goedkoops meer zal vinden, zeker niet als je wilt vliegen want die vliegtuigen zitten snel vol. Maar onder de 500 moet zeker lukken. Als je echt goedkoop wil moet je naar stedentrip met ferry kijken

Hier heb ik ook op gekeken maar dan heb je maar 1 dag dat je even door Londen kan lopen. De andere 2 dagen zit je op het schip en dat lijkt me ook niks. Ik ga het liefst met de boot of vliegtuig heen, maar dan word het al gauw zeer prijzig op korte termijn .. -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:16

Hoeveel kleding wil je meenemen naar een citytrip (hoeveel dagen wil je?)
Bij Ryanair mag je 10kg handbagage meenemen. (wel letten op het formaat van de koffer, 20x40x55 cm) Die van de action hebben bijv. het goede formaat.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 18:15

Het was ook wel echt geluk hebben hoor, ik heb ook ruim van tevoren geboekt, dat heeft natuurlijk ook een hoop gescheeld. Hoe later je boekt, hoe duurder het wordt. Heb je anders de mogelijkheid later te gaan? Dan kun je eventueel wel nog voor het lage tarief vliegen :). Volgens mij kun je tot drie weken voor vertrek voor het goedkope tarief, later lopen de prijzen op naarmate je dichter bij je vertrekdatum komt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:28

budaprst. Riga, Praag zijn ook wat goedkopere steden.

Dublin raad ik je aan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:17

Dublin zat ik ook aan te denken. Overall is het misschien net wat goedkoper, en erg gezellig.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:25

Dublin vond ik persoonlijk leuker dan Londen.
Als je naar Londen wil kan je ook eens kijken of de trein geen optie is. Ik deed er toen 7uren over en kwam in het centrum aan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:32

Die vergelijking kan ik niet maken, omdat ik nooit in London ben geweest. Dublin vind ik erg leuk voor een paar dagen. Het mooiste van Ierland vind je wel buiten Dublin, maar neemt niet weg dat het een leuke bestemming is voor een stedentrip.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:36

Je hoeft toch geen koffer mee op stedentrip? Kan toch makkelijk allemaal in je handbagage?
Scheelt al een hoop natuurlijk :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 15:50

We hebben nu Brussel in ons hoofd. We zien dat dit niet erg veel kost met de trein. Nu zijn we alleen op zoek naar een hotelletje voor 3 nachten in Brussel centrum..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:05

Wij hebben heel veel gehad aan deze website in Spanje destijds. Hele bijzondere plekjes kunnen bezoeken hierdoor.
Vriendlief heeft in een super luxe appartement in Edinburgh in het centrum gezeten voor 22,- pp per nacht.

www.http://www.bedandbreakfast.eu/

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:09

Slangenreizen.nl

hebben een aantal keuzes

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:05

Gewoon kijken naar welke bestemmingen Ryanair en Easyjet vliegen. Ik ga binnenkort een lang weekendje naar Oslo en dat kost me bij Ryanair maar €32. Naar Stockholm ben ik ook al voor €50 gevlogen. Bagage bijbetalen is bij een citytrip echt niet nodig, met 10kg handbagage kom je echt ruim toe.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:14

Londen kun je in die periode heen vliegen voor 121 euro vanaf Eindhoven.
Prima verbinding met Ryan air.
Je landt dan op Stansted en vanaf daar kun je met de bus heel goedkoop naar Londen.

Zelf een ho(s)tel zoeken moet te doen zijn. Dan kun je t ook zo duur maken als je zelf wilt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:15

andere optie:
Ga naar http://www.skyscanner.nl
Vul in van: Nederland
Naar: (niks invullen)

Dan zie je waar je goedkoop heen kunt vliegen op je aangegeven data. Je kunt dan per land bekijken. Wel even goed doorklikken want de daadwerkelijke prijzen zie je pas later.
Barcelona is bijvoorbeeld maar 79 euro als je van 26-30 jan wilt gaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:35

Hostels kan je makkelijk boeken op www.hostelworld.com
Daar staan bij ieder hostel ook altijd veel handige reviews en ieder hostel heeft een score in % gebaseerd op locatie, schoonheid, sfeer/gezelligheid, etc etc. Je betaalt bij het online boeken een voorschot van 10% en de rest betaal je bij het inchecken.

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:52

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:06

Antwerpen is ook een hele leuke stad. En niet zo ver:)