Bali, 2 weken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Bali, 2 weken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 16:25

Aangezien mijn reismaatjes wat vertraging hebben en ik eigenlijk niet zo'n zin heb om 3 weken in Darwin door te brengen kwam ik op het idee om misschien voor even naar Bali te gaan. Het enige wat ik nu nodig heb is tips! Tips voor een budget trip in het regenseizoen. Wat moet ik echt zien, waar moet ik echt heen (hoe kan ik van K-uta (bokt maakt hier poedersuiker van als ik er geen streepje tussen zet haha) naar Ubud en van het vliegveld naar K-uta?), waar kan ik het beste gaan duiken en wat moet ik echt doen?

Shoppen staat niet op de planning maar iets echt cultureels en kleins zou ik best mee willen nemen, verder lijkt yoga me wel wat, hebben monniken en kloosters me altijd geïnteresseerd, fotografeer ik graag, houd ik van mooie natuur, ben ik ontzettend geïnteresseerd in cultuur en vind ik het best lekker om te zonnen en te luieren.

Alvast bedankt :D

c_esther

Re: Bali, 2 weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:27

Ik denk dat Kehdra wel leuke plekken weet, die heeft er 2 jaar gewoond en gewerkt. Misschien kan je haar een pb sturen ?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 16:30

Ah goede tip! Haar topic volg ik nog ook, dat ik daar niet aan gedacht heb haha. Bedankt!

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:32

ik ben een maand in bali op vakantie geweest!
als je nog vragen hebt moet je het even zegge

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 16:35

Wat gaaf paardjesfan! Wat vond jij het leukste dat jullie daar hebben gedaan of het mooiste dat jullie hebben gezien?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:47

Ik ben er 4 keer geweest. Wat ik het leukst vond waren de plekken die niet zo bekend waren bij toeristen. Wij regelden dan een taxichauffeur (niet gewoon op straat want die zijn duur, maar eentje met een fatsoenlijke auto die je gewoon de hele dag rondrijdt) en vroegen naar plekjes die niet toeristisch zijn. Moet je wel mazzel hebben, de ene chauffeur is daar beter in dan de ander. Ik heb onder een waterval gezwommen, vers geplukte aardbeien gegeten ergens langs een verlaten weg, een práchtig rijstveldengebied met tienduizend trappen bewandeld waar niemand anders te zien was, een vliegerfestival bijgewoond waar wij de enige blanken waren..dat zijn hele bijzondere ervaringen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 17:07

Dat klinkt inderdaad heerlijk Dani! Weet je ook hoeveel je daar ongeveer voor kwijt was? En waar die taxichauffeurs te regelen zouden zijn?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:17

Die taxichauffeurs staan overal op straat of in die kraampjes waar ook toers aangeboden worden. Daar kan je onderhandelen over de prijs. Om te duiken raad ik duikschool q dive aan. Van daaruit zijn er allemaal boottochten te maken naar mooie plekjes. Mooie plekken zijn chrystal bay, mantapoint, oud wrak ergens bovenin. Je kan ook nog naar de Gili's

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:33

@Dani je moet inderdaad net even de goede taxichauffeurs hebben. je moet wel zorgen dat je 50.000 Roepia betaalt voor een taxi, het liefst iets minder. Als ze dat nie:t doen doorlopen naar de volgende! er zijn er namelijk genoeg die dat wel doen. De gili eilanden vond ik het leukst. als je wilt duiken en paardrijden moet je naar Gili trawangan gaan!!