Andalusië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Andalusië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 12:51

Omdat het hier nog steeds herfst lijkt ben ik me vast maar wat aan het oriënteren op een {:} bestemming!!
Een van de opties is een rondreis (met huurauto) door Andalusië. Nu zijn er vast bokkers die hier ervaring mee hebben.

We willen dan uiteraard de highlights bezoeken aan steden, maar ook eindigen met een aantal dagen relaxen aan het strand. Anders wordt het één lange stedentrip en de ervaring leert toch wel dat dat toch een ander soort (minder relaxte) vakantie is. Kortom een combinatie van beiden.
Wie heeft dit al eens gedaan en hoeveel tijd hebben jullie er voor uitgetrokken? Welke periode in het jaar is fijn? Het hoeft van mij niet zo heet te zijn, maar wel aangenaam warm (rokjes/topjes-weer zeg maar).

Brand los :)

Liex

Re: Andalusië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:00

Ik heb afgelopen zomer 2,5 week gebackpacked door Andalusië. Prachtig!

Ik ben begonnen in Málaga, daarna door naar Granada, Cordoba, Sevilla, Jerez, Puerto de Santa Maria, Cádiz, Tarifa, Ronda, dagje Marbella en toen weer terug naar Málaga. Ik vond persoonlijk Cádiz en Ronda échte aanraders! Granada, Cordoba en Sevilla zijn ook prachtig, maar had ik na een paar dagen wel gezien. Cádiz en Ronda zou ik graag nog een keer naar terugwillen.

Denk wel om de temperaturen, ik was er in juli (niet echt handig ;) ) maar dan ben je wel genoodzaakt om een siësta te houden. Wel echt heel fijn want de avonden/nachten zijn superlang en met name heeeeeel gezellig!

Mocht je vragen hebben, brand los!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 09:58

Tnx!!!
We gaan eind mei/begin juni of eind sept/begin okt. Dus dat komt wel goed qua temperatuur :)
Kon je dat alles in 2,5 week heel relaxed doen?? Of was het wel erg druk om al die steden te bekijken??

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:51

Ik moet zeggen, het was wel veel in 2,5 week. Maar het voelde niet alsof ik moest haasten. De plekken die ik wat leuker vond, daar bleef ik wat langer, en de steden die me niet zo aantrokken daar bleef ik slechts 1 nachtje.

Bear in mind dat de gehele dagindeling in Andalusië anders is in de zomer. Je kunt 's ochtends en met name 's avonds enorm veel doen! Het maakt je dag wel ontzettend lang, maar de siësta is er niet voor niks en ik raakte daar al heel snel aan gewend. Even liggen of een dutje op het heetst van de dag, heerlijk! :) Het verbaasde mij dat mensen om 0:00 nog gewoon rustig zitten te dineren op het terras. Heel gezellig en geeft een hele gemoedelijke sfeer.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 20:33

Wij zijn 2jaar geleden als studierreis gegaan. Ik studeer(de) toerisme. Bij ons was er geen ontspanning, vooral veel gidsingen en dus soms weinig tijd om echt te genieten.

We bezochten de grote trekpleisters zoals Cordoba, Granada, Sevilla en nog enkele maar weet niet meer wat precies. Het Alhambra vond ik zeer mooi, echt de moeite waard. Cordoba zelf vond ik niet zo speciaal, eigenlijk is er niet veel meer dan de mezquita. Wel heel mooi hoor maar niet voor de hele dag rond te lopen dus eventueel kan je daar een halve dag gaan.

Wij hebben de steden bezocht maar ook een dag in de bergen met jeeps. Het grote voordeel is dat je op relatief zeer korte afstand van zee naar hoog gebergte kan gaan. Wel leuk, helemaal anders, klein dorpje en na 1u30 rijden (lees: hobbelen met jeep over bulten..wegen?:p) zijn we gestopt om te eten boven op de bergtop. Prachtig!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:33

Ik ben 2 jaar geleden gegaan. Ik studeerde toen in Madrid en ik ben vandaar uit in een week naar Cordoba, Sevilla, Cadiz, Marbella, Malaga en Granada gegaan. Elke dag een stad. We hadden zelf een auto gehuurd en dit was prima te doen! Wij hebben alleen in Malaga op het strand gelegen, verder vooral veel rondgelopen. Maar dit is misschien anders als je meer tijd hebt.
Ik vond het fantastisch! Sevilla is super mooi, maar Cadiz inderdaad ook! Marbella is niet de moeite waard tenzij je alleen maar Nederlanders wilt zien. Dus hier zijn wij maar 1 uurtje geweest ongeveer. Ik zou zo weer teruggaan!