Strandvakantie zomer, maar niet te heet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Strandvakantie zomer, maar niet te heet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 21:15

Mijn vriend en ik willen een strandvakantie boeken voor de zomer (juli / augustus), maar ik kan niet zo goed tegen de hitte.. Een gemiddelde temperatuur van 25 - 30 graden zou voor mij het fijnste zijn. Spanje en Italië hebben we al regelmatig gehad, Tenerife zijn we ook al geweest. We hadden nu Turkije in ons hoofd, maar dat blijkt toch echt te warm te zijn.

We zoeken een vakantie in een hotel, all inclusive, dicht bij strand, waar ook nog wat buiten het hotel te doen is (excursies), ook 's avonds.

Wie heeft ideeën?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 07:31

Portugal
Kroatië

Weet alleen niet of je daar snel all inclusieve hebt :)
Anders buiten Europa?

Liesbetje

Re: Strandvakantie zomer, maar niet te heet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:15

Portugal! In Algarve vind je zeker wat je zoekt. Op het warmste van de dag kan je best iets anders doen wil je geen zonneslag, maar in de voormiddag en vanaf ongeveer 16u is't superfijn op het strand!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:20

Op de Griekse eilanden is het ook altijd super weer. En doordat je dan op een eiland zit heb je ook niet zo snel een benauwde lucht.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 11:32

We zijn nu een beetje aan het kijken naar Rhodos, gem. max. temperatuur in juli is rond de 29 graden.. Maar Rhodos klinkt me toch aardig heet in de oren. :P

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:27

Tip voor de Griekse eilanden: zorg dat je naar de noordkant van een eiland gaat. Mijn ervaring is dat daar gemiddeld meer wind staat dan aan de zuidkant.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 13:04

Thanks, dat is inderdaad wel handige informatie. :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 13:15

Wij gaan naar Gran Canaria, daar is het gemiddeld 28 graden

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:05

Fuerteventura heeft hele mooie stranden en een goede temperatuur. De kaapverdische eilanden (Sal of Boa vista) prima weer en met de wind niet al te warm. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:06

Malta, sicilië?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:07

Griekse eilanden is inderdaad (vind ik) lekker qua temperatuur :j Portugal ligt er echt aan waar je zit, mijn zus werkt daar en waar zij zit (Albufeira) is het op z'n heetst 50 C, echt wel veeeel te warm dus.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:14

Ik zou in juli en eerste helft augustus Turkije overslaan maar laatste gedeelte van augustus is Turkije wel te doen!
Ik denk dat het in alle zon landen dan te warm is voor je.
Kan je niet in juni of september? Dan is het ideaal!
En voor al jou 'eisen' klinkt Turkije wel ideaal. En is ook nog eens betaalbaar!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:34

Afgelopen zomer scheelde Turkije maar een paar graden met Kroatie, Kroatie lijkt me dan te heet voor je, rond de 40 graden. Zover ik weet is het op een eiland altijd wat minder warm dus ik zou daar voor gaan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:41

Wij waren afgelopen zomer op Corfu. Erg fijn daar!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 02:36

BaileyMix schreef:
Griekse eilanden is inderdaad (vind ik) lekker qua temperatuur :j Portugal ligt er echt aan waar je zit, mijn zus werkt daar en waar zij zit (Albufeira) is het op z'n heetst 50 C, echt wel veeeel te warm dus.

??? Nee joh... ik denk dat je je vergist! 30 graden is redelijk normaal voor die regio van Portugal.
We hebben hier, (ik zit 175 km. hoger) weleens zomertemperaturen gehad van 37 graden en dat is voor deze regio behoorlijk warm. Maar, als je aan de kust zit... is het gewoon goed te doen!
De Algarve is over het algemeen wel ietsje warmer als hier, zo'n 100 km. onder Lissabon. Veel scheelt het echter niet.
Maar nogmaals, wij zitten aan de kust, dan heb je dus een zeeklimaat.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 10:51

We hebben een vakantie geboekt naar Rhodos. :)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:18

countrygirl schreef:
BaileyMix schreef:

??? Nee joh... ik denk dat je je vergist! 30 graden is redelijk normaal voor die regio van Portugal.

We hebben hier, (ik zit 175 km. hoger) weleens zomertemperaturen gehad van 37 graden en dat is voor deze regio behoorlijk warm. Maar, als je aan de kust zit... is het gewoon goed te doen!
De Algarve is over het algemeen wel ietsje warmer als hier, zo'n 100 km. onder Lissabon. Veel scheelt het echter niet.
Maar nogmaals, wij zitten aan de kust, dan heb je dus een zeeklimaat.

Ik was in 2011 in juni in Albufeira en het was op sommige dagen te koud voor het strand.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 02:12

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:40

Kijk eens op www.waarschijntdezonwel.nl daar kan je voor juli en augustus een minimum en max. temperatuur instellen + je max. reisbudget. De site geeft dan precies aan wat de beste zonvakantie bestemmingen in die periode voor jou zijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:12

Rhodos is op zich wel warm, maar als je aan de westkant van het eiland zit dan heb je altijd wind en is het goed uit te houden! In Rhodos-stad zelf kan het wel vrij warm worden, maar als je dat gewoon niet midden op de dag gaat bekijken is het wel te doen!

Waar gaan jullie heen op Rhodos?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:55

LiiNd_Y schreef:
Wij gaan naar Gran Canaria, daar is het gemiddeld 28 graden

Twee keer geweest in het hoogseizoen en twee keer gehad dat het 44 graden was op het strand :n Zelfs de lokale bewoners klaagden over de hitte.
Ik zou de gok niet nemen. Ik zou dan eerder kiezen voor Madeira.

Wij zijn ook jaren op Mallorca geweest en dat vond ik ook altijd wel prima te doen, maar als je echt dingen wilt ondernemen, zou ik toch nog voor een land kiezen waar het koeler is :j

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:25

IMJ schreef:
Malta, sicilië?

Als je niet tegen hitte kan zou ik die allebei juist eigenlijk afraden. Zeker Malta vond ik buitengewoon warm in het zomerseizoen (ik was er begin juni), maar ook in Sicilië ging 't over de 30 graden...

De Griekse eilanden vind ik vaak heel fijn, vanwege de wind die er staat (zeker op de kleinere eilanden) aan de kust, dat scheelt enorm. Hoor ook positieve verhalen over Madeira en het klimaat daar schijnt heel fijn/niet te warm te zijn!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:29

Kunnen jullie niet beter in Juni of September gaan?

Zelfs in Juni en September heb ik in Turkije en Kos 40+ gehad