Rondtrekken Engeland/Schotland (met auto) zomer 2014, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Rondtrekken Engeland/Schotland (met auto) zomer 2014, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:11

Ik en m'n vriend hebben het plan opgepakt om (een week?) rond te trekken in Engeland.
In principe willen we met eigen auto gaan en hebben we eigenlijk vrij weinig interesse voor steden.
In m'n jeugd (15 jaar geleden) ben ik ooit met m'n ouders van B&B naar B&B getrokken, waarschijnlijk wordt dit nu een duur grapje.
We willen eigenlijk met tent rondtrekken naar campings/boerderijen (in de wilde natuur is niet heel veilig).
Daarnaast zijn we beide natuur/dieren mensen.

Heeft iemand enig ideeën, van dingen die de moeite waard zijn om te bezoeken (geen museum's dus ;)). Of tips om zo'n reis te plannen? Het liefst zit ik niet 'vast' aan verplicht elke dag 100km rijden naar de volgende plek (omdat die al geboekt is) en willen we beetje de vrijheid hebben om te beslissen of we die dag rijden en hoe ver. Dus een lijst van mogelijke overnachtingen enz lijkt me dan nodig, maar is dit wel 'normaal' in Engeland?

Thanks alvast :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:28

In het hoogseizoen kan het in populaire plaatsen noodzakelijk zijn om van te voren te boeken; anders valt het zeker op campings erg mee.

1 tip: een week is relatief kort, ik zou me dan tot 1 gebied beperken. Als je van natuur / dieren houdt zou ik dan denken aan Zuid-west Engeland (cornwall / dartmoor / exmoor) of Wales (Snowdonia / Breacon Beacons). Lake district is iets verder rijden maar zeker in de nazomer de moeite waard.

Voor Schotland zou ik een week aan de korte kant vinden; ik vind de westkust en eilanden het mooist en dan ben je relatief lang onderweg die kant op.
Mocht je wel die kant op gaan: Glen Nevis camping and caravaning park ligt prachtig aan de voet van de Ben Nevis.

Om je vast in de juiste sfeer te brengen een paar foto's:

Wales:
Afbeelding

Schotland (skye):
Afbeelding

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 18:50

Pfoe, een week is wel kort. Ik zou je dan heel goed focussen op een bepaald gebied, en daar alles bezoeken. Zelf ben ik eens door Schotland getrokken en heb daar ruim een week voor uitgetrokken. Voor mijn gevoel heb ik nog steeds veel gemist, maar de week zat propvol (meer hadden we in die tijd niet kunnen doen). Om maar aan te geven hoe snel de tijd vliegt...

Is de week tijd inclusief de oversteek, of heb je echt een volle week de tijd in de UK?

Misschien heb je wat aan de tips die in mijn topic genoemd worden: [BEU] Zuid/west Engeland 2014 . Dat is wel een heel specifiek gebied, maar ik weet niet in welk deel van Engeland je voorkeur ligt (of is dat alleen Schotland, zoals in je titel?).

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:17

Wauw, mooie foto's hierboven!

Als je echt in het hoogseizoen gaat, of in de zomervakantie is het idd wel verstandig om te boeken.
Campings zitten idd snel vol (helaas ervaring mee)-wij hebben nu al geboekt :Y)
Sommige campings hebben een speciaal hoekje voor 'late arrivals' en dan kun je altijd wel terecht en betaal je de volgende ochtend voordat je weer vertrekt.
Via eurocampings.nl kun je er 1 zoeken in de buurt waar je naar toe wilt (er zullen mss wel meerdere sites zijn,maar wij boeken altijd via deze)
Ik weet niet hoe het gesteld is met je hygiene,maar als je campings vind lees dan goed de recenties.
Je hebt er soms euhh...netjes verwoord...euhh....niet zulke nette ertussen zitten.

Geloof me ook, een week is echt tekort om rond te trekken.
Een kennis van ons heeft er in 2013 de cannonball run gereden.
Was ook een hele mooie route zeiden ze (volgens mij heeft hij ons wel de route doorgestuurd)
Mss dat je er nog wat kunt vinden op google.

Ik kan je daarin niet zoveel helpen, wij blijven meestal op dezelfde camping plakken,is ons 2de thuis :D

schoonzus is een keer in schotland geweest en daar is het echt prachtig (bij 1 of ander groot meer)
Dan zijn de Highland games ook een aanrader :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:23

Het ligt er ook een beetje aan wat je van een camping verwacht.

Op Skye stonden we echt op een prachtige locatie, rechtsonder mijn tentje. Maar dat was een grasveld met een wc.

Afbeelding

Wij hebben toen wat luxere campings afgewisseld met dit soort plekken.

palousa_boy

Re: Rondtrekken Engeland/Schotland (met auto) zomer 2014, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:29

Een week is inderdaad wel erg kort. De dagen vliegen voorbij daar, en overal kijk je je ogen uit ;)

Kwa verblijf, heb je overal wel b&b dus met een klein beetje zoeken vind je altijd wel wat, maar van tevoren een beetje plannen kan ik wel aanraden.
Verder zijn er, vooral in de highlands van Schotland ook overal stacaravans en kleine huisjes, mocht je niet in een tentje willen zitten is dit wel een uitkomst.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:36

En misschien niet onbelangrijk: ga je met eigen auto, dan zit je stuur dus aan de 'verkeerde' kant. Dat kan verwarrende situaties opleveren en zeker op smalle landsweggetjes belemmert het vaak je zicht erg. Het autorijden is absoluut niet onmogelijk hoor, daar niet van, maar het maakt het wel wat inspannender dus plan niet al te lange afstanden per dag. :)