Yasmine schreef:Mensen die in augustus zijn gegaan, welke periode hebben jullie geboekt? We willen deze maand sowieso de vluchten nog boeken en dan zsm ook de ho(s)tels, hoop dat dat niet te laat is? Ik boek altijd mijn vakanties heel vroeg, maar nu gaat het even niet meteen.
Ik ben toen ook in Augustus geweest (rond de 15de), en heb mijn vliegticket toen welgeteld één maand op voorhand geboekt
. Wel gevlogen vanuit Keulen (dus eerst met de trein naar daar) omdat je van daaruit met een lowbudget (icelandair) kan vliegen. Heb toen nog een ticket kunnen vast krijgen voor 200€ (heen én terug!). Verder ook enkel de eerste nacht een hostel geboekt, en al de rest met de tent.
martina1 schreef:Wij hebben ook rond deze tijd de vlucht geboekt. En we hebben 1 nacht in een hostel geslapen voor de rest zijn we met de tent gegaan. Het hostel in Reykjavik hebben we pas in maart gereserveerd dacht ik.
Wil je een beetje betaalbaar zitten denk ik wel dat je nu al moet boeken. Maar IJsland is sowieso erg duur!
Je kan het wel lowbudget doen als je wil hoor
. Wij zijn tien dagen met de tent weggeweest (nacht één in hostel, en onderweg ook nog één nacht ongepland op een camping binnen geslapen omdat er teveel wind was) en hebben in totaal (inclusief vliegtickets, eten, drinken, verblijf, namiddagje paardrijden, varen met de zodiac, blue lagoon) ongeveer 900€ gespendeerd. Ik vind dat persoonlijk nog heel oke voor 10 dagen....
Ik heb even een aantal foto's geupload. Wij hebben het zuiden gedaan:
- Reykjavik
- Porsmork (start laugavegur trekking, maar in de omgekeerde volgorde)
- Emstrur (heel bizar landschap. Je hebt er overal zwarte ondergrond van het lavazand, terwijl de bergen er bijna fluo groen zijn van het mos. Hier ligt ook hun 'black desert', een gigantische zwarte zandvlakte)
- Álftavatn (héérlijke camping. 0,0 luxe, maar de locatie is goud waard. Je staat met je tentje vlak aan een heel groot meer, dat omgeven is door bergen en gletsjers. Van een uitzicht bij het wakker worden gesproken....)
- Hrafntinnusker (Ijsgrotten, eeuwige sneeuw, stoom die uit de grond komt, kokend water dat naar boven komt pruttelen, lava/rotte eieren geur op bepaalde plaatsen,...)
- Landamannalaugar (heerlijke warmwaterbron, fantastisch mooie bergen)
- Skaftafell (gletsjer, svartifoss, maar ik vond aan beide niet zoveel bijzonders)
- Jokullsarlon (ijsmeer! Vergeet ook net naar het strand te gaan!)
- Reykjavik
http://www.mijnalbum.nl/Album=G3D7ASFD