Wat voor gevaarlijke dieren leven er op....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Wat voor gevaarlijke dieren leven er op....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:47

.... Fuerteventura/andere Canarische eilanden?

Ik ga dit jaar hoogst waarschijnlijk op vakantie naar Fuerteventura en was dus zo her en der een beetje aan het rond kijken naar vakantie verslagen.
Toen mijn ogen op dit stukje tekst vielen dacht ik echt huh?

De Canarische eilanden

Watertemperatuur: tussen de 17°C in de winter en 23 °C in de zomer
Zichtbaarheid: soms meer dan 30 meter
Potentieel gevaarlijke dieren: haaien, roggen, barracuda’s, schorpioenvissen, murenen, vuurwormen en anemonen
Type duiken: Grot-, Wrak-, Nacht- en Strandduiken

Ik ben ook op Gran Canaria en Tenerife geweest en ben ook gewoon de zee in geweest en heb gelukkig niets gemerkt van dit soort beesten, nu heb ik er natuurlijk ook nooit over na gedacht.
Nu ik er wel bij na denk heb ik zoiets van dat het best waar kan zijn, gezien ze daar alweer een stukje zuidelijker zitten en de temperatuur van de zee behoorlijk aangenaam is.
Er zitten daar wel dolfijnen en walvissen dus waarom geen haaien etc?

Nu lees ik op internet meer stukjes dat deze dieren er wel degelijk zitten, maar ook stukjes dat zich hier geen gevaarlijke dieren bevinden..

Over slangen zie ik bijvoorbeeld weer niks staan en dat vind ik wel vreemd, want die zitten ook gewoon in het Giethoornsemeer etc.

Wat is nu waar en wat niet?

Django_Mette

Re: Wat voor gevaarlijke dieren leven er op....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:52

Het lijkt mij dat je die beesten niet zo dicht bij de kust zou vinden, tenminste, dat lijkt mij. Ze zullen er echt wel zitten, maar hoe groot is nou de kans dat je er 1 tegen komt?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:54

De kans zal net zo groot zijn als dat je een dolfijn of walvis tegen komt.. Maar ik denk dat als je er een tegen komt je niet blij zal zijn.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:57

Hihi, dolfijnen en walvissen doen je niks hoor ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:59

Je hebt natuurlijk verschillende soorten haaien, er zullen vast geen grote witte haaien zitten maar wellicht andere soorten...

*edit via Google zie ik idd berichten over bijv. engelhaaien

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:00

Die staan toch ook niet in het lijstje van gevaarlijke dieren? :)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:00

Weet je wel zeker dat je de zee in durft te gaan?
Er verdrinken namelijk veel meer mensen per jaar in de zee dat er doden vallen door de dieren die jij opnoemt.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:03

Die beesten zullen er vast voor kunnen komen, maar de kans dat je ze ook echt tegenkomt is denk ik erg klein hoor. Ik ben ook op Fuertaventura geweest, en helemaal niets interessants gezien daar in de zee. Nog geen haring.
Wij vonden het overigens wel een vrij saai eiland. Maar voor op het strand liggen en helemaal niets doen was het wel prima (en ik was toch ook ziek, dus het maakte niet zoveel uit dat er weinig te doen was).

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:07

Laatst bijgewerkt door Petrichor op 10-01-14 18:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:08

Kir_Ples schreef:

Er staat 'haaien', daar kun je heel veel kanten mee op! Er zijn wel meer soorten haaien gevaarlijk.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:10

Nadir schreef:
Kir_Ples schreef:

Er staat 'haaien', daar kun je heel veel kanten mee op! Er zijn wel meer soorten haaien gevaarlijk.

Nee mijn reactie was niet voor jou bedoeld. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:35

Is dit serieus bedoeld?

Deze dieren zitten in alle zeeën. En ze zijn prachtig om te zien!

Dus als je je hier druk om maakt kun je nergens meer de zee in.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:38

Mag toch hopen dat deze niet in de buurt van Nederland komen zou ook te koud zijn.

Ja mijn vraag is serieus, nu ik de filmpjes heb gezien is mijn vraag ook eigenlijk beantwoord!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:41

In de Noordzee zitten ook haaien, roggen ed

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:46

Ik heb in Bali gedoken en ook op kleine afstand tussen o.a. haaien en een barracuda, maar die waren heel schuw hoor. Denk dat je ze niet in een hoek moet drijven, maar dat zal een dolfijn vast ook niet leuk vinden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:47

In de Waddenzee zit iig niets alleen de hondshaai maar die is dan weer niet gevaarlijk!
Maar goed er kan er altijd een verdwalen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:51

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:54

Ik denk dat je voor die dieren niet heel bang hoeft te zijn. Ze zullen niet zo danig dicht bij de kust komen waar jij aan het zwemmen bent.

Wel zou ik oppassen met eventuele rotsen tussen het zwemgebied.
Toen ik afgelopen jaar op Kreta was ben ik tegen een rots aan gekomen (was niet diep, je kon er staan maar werd door een golf naar achteren geduwd), op deze rots zat een plantje en kon toch mooi 15 minuten daarna met spoed naar het ziekenhuis omdat ik niet meer kon lopen door een flink opzwellend been (wat in de auto erger en erger werd). Heb hier zo'n 4 weken last van gehad, waarvan de eerste paar dagen nadat het gebeurd was ik alleen maar plat kon liggen, op de dag dat we terug vlogen kon ik weer enigsinds zitten (met een dik kussen er nog onder). Nog steeds zijn de plekken hiervan zichtbaar...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:57

Oh wat vervelend was dat plantje een annemoon?

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:59

Je weet dat wilde dolfijnen ook ontzettend gevaarlijk kunnen zijn?

Heb op feurtefetura (geen idee hoe fe het ookal weer schrijft), Egypte, en Cyprus gesnorkeld (heb alle snorkel dyploma's enz)

Ik ben bijna al die dieren wel eens tegen gekomen maar ze doen je niks als jij ze niet lastig valt

In onze noordzee zwemmen ook gevaarlijke dieren denk aan zeehonden enz

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:01

Ik kan alleen over tenerife spreken want heb daar meedere keren gedoken maar de roggen, haaien, murenen, baracuda's enz.. vind je eigenlijk niet in de buurt van de stranden.. kwallen moet je meer vrezen dan al het bovenstaande.. murenen zitten voornamelijk in steile rotswanden onderwater.. ze zoeken een holletje en steken hun kop eruit tot er een vis dichtbij genoeg komt.. baracudas, roggen enz zitten voornamelijk in dieper water.. maar dus niks bij de stranden allemaal verder van de kust!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:07

Ik snap dat het mis verwarring oplevert zeehonden doen toch niks denken de meeste mijn familie brengt ze al jaren van het strand naar ecomare en dat gebeurde niet altijd zonder kleer scheuren ooit is er een stuk van mijn opa zn arm af gebetrn door een zeehond heb ook op ecomare een dag stage gelopen meteen een verzorgsterv gebeten veder leven er nog een hoop giftige visjes in zoals pietermannetjes

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:45

Kir_Ples schreef:
Oh wat vervelend was dat plantje een annemoon?

We weten helaas niet wat het was.
Ik heb wel een paar stukjes gezien dat op mijn been zat en dat was ongeveer 2 cm groot groen met een bruine kop. en een paar mm dik. De mensen op Kreta zijn 'immuun' voor als ze tegen zo'n plantje aankomen (komen op jonge leeftijd vaak al in aanraking hiermee maar meeste gevallen niet zo erg). en ik was er ook flink goed tegen aangekomen want de dokter zei dat het een erg heftige reactie was (mijn gehele bovenbeen tot net over de rand met mijn bil heen, andere boven been een paar kleinere plekjes). Na 1 nacht flink ziek geweest te zijn voelde ik mij al wel weer prima, alleen kon nog niks doen behalve heeeeel langzaam rondwaggelen als een paard dat kreupel is op 3 benen..