Wanneer is het zomervakantie in Italië?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Wanneer is het zomervakantie in Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 15:29

Hoi!

Mijn vriend en ik willen dit jaar graag 8 dagen op vakantie aan de Amalfikust. We zitten niet vast aan de zomervakantie, maar willen toch graag eind augustus/begin september gaan, mede vanwege de temperatuur. En anders moeten we nog zo lang wachten, hihi. :o
Ik heb alleen gehoord dat veel Italianen in de zomer op vakantie gaan in eigen land en dat ze dan massaal naar de kust trekken. De Amalfikust is onder hen ook erg populair. Het schijnt dat er op de kustwegen dan lange files staan en dat er nogal chaotisch kan zijn.

Nu vinden wij het leuk als het gezellig druk is, maar we gaan ook op vakantie voor onze rust. En omdat we met de auto willen gaan en toch wat plaatsjes en bezienswaardigheden willen bezoeken, is het niet erg handig als er lange files staan.

Mijn vraag is dus: wie weet wanneer de Italianen dit jaar zomervakantie hebben? :) Ik heb alleen kunnen vinden dat ze in 2013 tot 7 september vakantie hadden. Over 2014 kan ik niets vinden.

Alvast bedankt!

Groetjes Michelle

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:06

Precieze data heb ik niet voor je, maar mij is altijd geleerd dat 'de maand Augustus' in Italie simpelweg vakantiemaand is. Die zou ik dus in elk geval vermijden dan. Tot hoever in September de vakantie doorgaat weet ik dan weer niet...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:17

Hanmar schreef:
Precieze data heb ik niet voor je, maar mij is altijd geleerd dat 'de maand Augustus' in Italie simpelweg vakantiemaand is. Die zou ik dus in elk geval vermijden dan. Tot hoever in September de vakantie doorgaat weet ik dan weer niet...

Klopt helemaal!

In juni en juli zijn de temperaturen ook heerlijk, er is dan ook echt niemand op strand! Heerlijk :D