Reisverzekering - Annuleringsverzekering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Reisverzekering - Annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 14:17

Joe!

Deze zomer ga ik lekker op vakantie naar Mallorca met vriendinnen, nu hebben wij afgelopen week geboekt en wil ik nog een reis- en annuleringsverzekering boeken. Nu kom ik uit op Univé en Centraal Beheer Achmea. Heeft iemand ervaring met deze organisaties? :) Het verschil in prijs is 6 euro, niet zoveel, maar wel een pizzaatje :))

Alvast bedankt!

Groetjes,
Iris

manzano

Re: Reisverzekering - Annuleringsverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:39

Geen ervaring mee, maar Univé is normaal een prima verzekeraar. Volgens mij hadden mijn ouders die.

Maar wat anders: een annuleringsverzekering moet je normaal binnen 7 dagen na het boeken afsluiten om er gebruik van te kunnen maken voor die betreffende reis. Ik weet niet wanneer je precies geboekt, maar niet te lang zoeken/vergelijken dus :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:41

Hier ook hele goede ervaring met Unive!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:43

Centraal beheer valt onder Achmea en bij sommige labels van Achmea kun je tot 14 dagen na het boeken een annuleringsverzekering afsluiten!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:52

Liezel1 schreef:
Centraal beheer valt onder Achmea en bij sommige labels van Achmea kun je tot 14 dagen na het boeken een annuleringsverzekering afsluiten!

Bij FBTO is het ook 2 weken zie ik.
Het verschilt dus per verzekeraar, maar in ieder geval wel iets om rekening mee te houden. 2 weken zijn ook zo voorbij.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 12:37

Bedankt voor het mededelen, maar dat wist ik al! Daarom ga ik vandaag of morgen meteen een (kortlopende) verzekering afsluiten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:40

Ik deed dat altijd via de ANWB :) als je ouders daar lid van zijn kan dat zelfs met korting geloof ik.

Nu ik vaker naar het buitenland ga heb ik een doorlopende reis en annulering genomen, scheelt in de kosten uiteindelijk :)

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:43

Let wel op, wat voor annuleringsverzekering je afsluit!
Hierbij hebben ze verschillende omschrijvingen.

Je kunt je verzekeren tegen de kosten van annuleren, of je verzekert kosten na annulering. Hierin zit een groot verschil, dus eventjes heeél goed de kleine lettertjes lezen voordat je een verzekering afsluit.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:07

Ik kijk even mee, heb net vakantie geboekt. Moet dus nog een annuleringsverzekering hebben. Centraal beheer komt bij mij tot nu toe het goedkoopst uit. Univé heeft geen losse kortlopende annuleringsverzekering, alleen in combinatie met reisverzekering..

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 12:53

Dat kan kloppen LiiNd_Y, maar ik was sowieso een reisverzekering nodig dus ik kon het combineren :) (Heb Univé gekozen btw)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:56

Oké, ik vind het wel lastig. zoals bij Centraal beheer kan ik niet aanvinken met hoeveel personen ik ben. Dus weet ik niet of de annuleringsverzekering ook voor mijn vriend geldt. Iemand die mij daarbij kan helpen?