Weekendje weg naar Vlieland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dian_Dina

Weekendje weg naar Vlieland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:08

Om mijn - voor m'n gevoel :+ - eeuwig durende examen-periode fijn af te sluiten wil ik samen met m'n vriend aan het einde van de maand graag een weekendje naar Vlieland. Ik ben een aantal jaar geleden met m'n ouders met onze eigen boot over gevaren en ben toen een beetje verliefd geworden op het eiland :o. Dus ik wil er graag nog eens naar toe en stiekem hoop ik op een mooi ondergesneeuwd Vlieland!

Maar nu is de vraag, welk hotel/appartement? Wat is de beste plek om je auto neer te zetten voor een weekend? We willen eigenlijk het liefst van zaterdag tot dinsdag, zou dit mogelijk zijn?

Ik ben naar iets op zoek wat niet al te duur is, maar zie door de bomen het bos niet meer zullen we maar zeggen -O- ..

Heeft er iemand misschien goede tips/ervaringen? Ik hoor het graag!

Eleionomae

Re: Weekendje weg naar Vlieland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:12

http://op-vlieland.nl/

kijk eens op die site, allemaal leuke particuliere huisjes en er zit vanalles tussen, hypermodern tot oma sjiek :j ik vind dat persoonlijk meer gezelligheid en eiland uitademen als een hotel :))

(maargoed ik kom dan zelf al sinds jongs af aan op terschelling (nu niet meer) en Ameland, dit jaar was mijn 27e jaar :+ en heb ook altijd in huisjes van particulieren gezeten :j )

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:25

Dat klinkt goed! Ik zal eens even gaan neuzen! Ben het met je eens dat sfeer uitademt. Ben je zelf ook wel eens op vlieland geweest?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:31

Ja, dagjes, als ik op Terschelling zat, geen hele vakanties :)

Zo'n zelfde site heb je ook voor Ameland, en daar boeken wij ook altijd huisjes :j

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 20:45

Er staat genoeg op zeg! Dat moet ik nog eens goed uitpluizen. Heb je misschien nog een auto-parkeerplaats tip?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:47

Als je wil gaan rijden moet je naar stal edda

je auto kan je kwijt bij tjerk hiddes vanaf daar is et niet ver lopen

een leuke uitgaansplek i tante pe

ik ga er vaak heen ben helemaal verslaafd aan vlieland als ik jou was zou ik naar hotel seeduyn of naar bungalowverhuur zevenster die hebben prachitge huisjes

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:59

Dian_Dina schreef:
Er staat genoeg op zeg! Dat moet ik nog eens goed uitpluizen. Heb je misschien nog een auto-parkeerplaats tip?

Hahah ja, wij hebben altijd een paar eisen zoals wifi en als het kan een openhaard in de winter, zulke zoek opties verkleinen direct al aardig je keuze :))

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 21:01

AfricanLady schreef:
Als je wil gaan rijden moet je naar stal edda

je auto kan je kwijt bij tjerk hiddes vanaf daar is et niet ver lopen

een leuke uitgaansplek i tante pe

ik ga er vaak heen ben helemaal verslaafd aan vlieland als ik jou was zou ik naar hotel seeduyn of naar bungalowverhuur zevenster die hebben prachitge huisjes

Bedankt voor de tips! Ik heb een aantal jaar geleden een buitenrit gemaakt op de ijslanders van stal Edda, wat een ervaring was dat!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:02

Ik ben er al aantal keer geweest je geniet echt het best daar heerlijk vind ik het
waneer willen jullie ongeveer gaan voor sneeuw moet je nog even wachten haha

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 21:08

Die bungalows van de zevenster zijn helaas alleen voor meer personen. We zijn maar met z'n 2en dus hebben niet zo veel ruimte nodig haha. We willen het eerste weekend van februari. Het liefst van zaterdag 1 februari tot dinsdag 4 februari. En aangezien ze vanaf volgende week winterweer opgeven moet dat misschien wel goedkomen!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:10

wat ook wel leuk is om een x met de vliehors express weg te gaan dat is ook gaaf

ik en mijn zusje zijn 1x bij zevenster geweest was 4 of 5 persoons huisje ofzo haha we hadden ook 2 honden bij ons dus elk eigen kamer :P

als je meer wil weten mag je best ene pb sturen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:01

LZP -> BEU

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:43

Wij boeken idd ook altijd een meers persoon huisje, ook als we met zn 2en zijn, heerlijk al die ruimte :))

Daarbij zijn die buiten t seizoen nauwelijks duurder als kleinere huisjes :)

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 10:18

Ik vroeg me nog af hoe de ervaring is met een hond op Vlieland? Ik wil m'n hond graag meenemen, maar m'n vriend eigenlijk niet. Het onhandige is natuurlijk ook dat je een hond niet zomaar in een vreemd huisje alleen kunt laten. Hoe hond vriendelijk zijn de restaurantjes enzo?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:20

Dian_Dina schreef:
Ik vroeg me nog af hoe de ervaring is met een hond op Vlieland? Ik wil m'n hond graag meenemen, maar m'n vriend eigenlijk niet. Het onhandige is natuurlijk ook dat je een hond niet zomaar in een vreemd huisje alleen kunt laten. Hoe hond vriendelijk zijn de restaurantjes enzo?

De restaurantjes zijn zeker hondvriendelijk bijna elke eilander heeft wel een hond
Ze zijn daar overal zeer makkelijk

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 11:29

AfricanLady schreef:
Dian_Dina schreef:

De restaurantjes zijn zeker hondvriendelijk bijna elke eilander heeft wel een hond
Ze zijn daar overal zeer makkelijk

Dus de hond mag bijvoorbeeld ook gewoon mee naar binnen in het restaurant?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:23

Ja wij hadden dat ook daar mochten ze gewoon naar binnen