Parijs, welk hotel? Waarheen? Tips alsjeblieft!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Parijs, welk hotel? Waarheen? Tips alsjeblieft!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:25

Helleuw! :wave:

Omdat mijn vriend halverwege februari afstudeert, en sinds 1 januari is gestopt met roken en dat heel goed volhoud wil ik hem verrassen met een weekend of een midweek (3 à 4 nachten) naar Parijs. Hier is hij nog nooit geweest en wil hij erg graag naar toe.
Ik spreek redelijk Frans, en spreken allebei goed Engels, dus qua taal komt het wel goed, maar.. nu zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik wil er halverwege/eind februari naar toe gaan.

Wat is een fijn hotel in Parijs?
We zullen er met de trein naar toe gaan.
Eisen aan het hotel moeten zijn:
- Goed ontbijt
- Luxe (Elke dag een mooi opgemaakt bed, schone handdoeken etc. (vind hij belangrijk)
- Voorkeur gaat uit naar het 1e, 2e, 6e, 7e of 8e arrondissement
- Dichtbij metro
- Dichtbij minimaal één goed restaurantje
- Dichtbij supermarkt (mag klein zijn, alleen om bijv. flessen water enzo te kopen)
- Betaalbaar, budget van +/- €400,- :$

Wat ik wil gaan doen:
- Eiffeltoren bezoeken
- Misschien een dagje Disneyland
- Winkelen, niet die hard, gewoon enkele uurtjes.

Verder ben ik ook een leek in Parijs en heb ik geen idee wat nog meer de moeite waard is om te bezoeken. Ben er twee keer geweest, maar dat was toen ik nog lief, schattig en klein was. We houden er van om wat te doen, musea's zijn niet echt ons ding, al zouden we het Louvre nog wel leuk kunnen vinden.
Het mag best wat kosten, maar als 't goedkoper kan, graag. :D

Alvast bedankt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:28

Belangrijk wat is je budget? Is die 400 euro voor de hele trip of alleen voor overnachten? Manlief kent aardig wat hotels in Parijs omdat hij er voor zijn werk veel is geweest. Waren meestal de wat luxere hotels met een vaak goede ligging. En heel goede bedden en ontbijt weet ik uit ervaring omdat ik vaak ben meegeweest. :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:32

De €400,- mag voor alleen het overnachten zijn. :j
Goedkoper is natuurlijk mooi meegenomen. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:34

Mooi budget voor 4 nachten 100 euro per nacht. Daar vindt je wel wat voor. Op wat voor dagen heeft de voorkeur? Ook dat bepaald hoeveel je kwijt bent. Met een weekend erbij ben je vaak wat goedkoper uit omdat er dan geen zakenlui zijn.

Ik zal manlief eens uithoren. :j

Wat mooi is, als je tijd hebt Louvre en eventueel Versaille. Montmarte (kunstenaarswijk, veel tekenaars en leuke restaurantjes en een mooie kerk en uitzicht) de metro in het centrum is een mooie belevenis. Homowijk le Marais. Klinkt fout maar is echt een homowijk. :') daar zitten veel restaurants.

De dure winkels op Boulevard Hausmann met oa la Fayette, au Printemps. Je kijkt je ogen uit van de idiote luxe maar grappig om te bezoeken. :j . De Champs Elysee uiteraard, arc de triomph, wat verder weg en niet logisch is het industrieterrein/zakenstuk la Defence met de Grand Arche. Een moderne arc de triomph met mega uitzicht over de lange weg naar het centrum. Notre Dame en de omgeving eromheen. Veel kleine cafeetjes en kroegjes.

Een eigenlijk best fout restaurant is Hippototamus,een grill restaurant keten waar je mjammie kunt eten. Hard rock cafe heel goed eten (ook grill) . Er wordt nu geroepen hier Tour montparnasse. Duurder maar goed, een vast eetpunt van manlief.
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-01-14 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:35

http://www.hotelvieuxsaule.com/

Hier heb ik 2 jaar geleden met mijn man overnacht :)
We zijn 3 dagen naar Parijs geweest waarvan 2 nachten.
Ik vond het een héérlijk hotel, lekker rustig gelegen, kamer was klein maar fijn (en vrij modern!)
Hadden genoeg handdoeken voor onze 2 nachten.
Het ontbijt was MEER dan voldoende (en mijn man is een gigantische eter, zelfs hij vond het goed :D )
Heel vriendelijke mensen, willen zelfs je bagage bijhouden tot je naar huis gaat.
De bedden waren ook zeer goed, ik ben een rugpatiënt en geen minuut rugpijn gehad :)
Er zit een HEERLIJK Thaïs restaurant om de hoek, metro is nog geen 2 straten verder.

Ik was een €550 kwijt aan hotel + TGV + ontbijt + nachtelijke rit door Parijs + Bateau Parisien (via reisbureau).

_Ekenna

Re: Parijs, welk hotel? Waarheen? Tips alsjeblieft!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:39

Ik heb geen voorkeur qua dagen, als het weekend goedkoper is ga ik voor het weekend! Bedankt! :)
Klinkt goed Mi_Amore! Ik ga even kijken!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:41

Mijn man vond de kamer te klein, maar ik was toch elke dag zodanig op van vermoeidheid dat ik me er echt niet aan gestoord heb :D

Je hebt een bureau, bed, douche, toilet, wastafel, tv, wat moet je nog meer hebben? :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:42

Wij hebben zeer goede ervaring met Novotel. Er zijn er meerdere in Parijs. Die van ons lag echt naast het Gare de Lyon. Of het binnen je budget is weet ik niet. Ons gezin heeft er genoten ;) zaten vlakbij wat restaurants, maar t eten in t hotel was ook erg goed. Had ook bijv zwembad in huis.
Zat ook vlakbij een klein supermarktje.

Edit: het heet ook Novotel Paris Gare de Lyon
Kan oa via booking.com
Is 4 sterren
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 06-01-14 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:45

Ik quote mezelf even uit dit topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1759678&view=unread#unread

AmberB_ schreef:
Ik ben afgelopen zomer met mijn vriend naar parijs geweest. We hadden via arke.nl overnachting en vliegreis €250 per persoon. Hotel lag midden in de stad (1ste arrondissement). Iedere dag een opgemaakt bed en schone handdoeken. Eigen douche en toilet. 10min lopen van het louvre. Ze spreken er goed engels en kunnen je ook kaartjes voor het louvre geven voor €11 pp dan kan je de rij overslaan. Onbijt was perfect en naast het hotel een heerlijk betaalbaar restaurantje en goed eten (ook goed engels en heel vriendelijk) en straatje achter het hotel een pinautomaat en mini supermarktje. Erg local, maar prima om flessen drinken te halen en lekkers. Hotel is 24u7 open en geen probleem als je eerder aankomt of weggaat dan hebben ze een veilige plek voor je koffers.

http://www.arke.nl/stedentrip/frankrijk/parijs-ile-de-france/parijs/des-ducs-d-anjou.aspx

Neem je paspoort en studentkaart mee. In vele bezienswaardigheden kan je gratis of met veel korting naar binnen met identificatie! vaak voor mensen t/m 26jaar.

Op het vliegveld hadden we bij de toeristen informatiebalie ov kaart gehaald voor 5 zones 5 dagen dan kun je onbeperkt door reizen door Parijs met de bus, metro en trein (dus kan je ook naar versaille) €57 per persoon

Ik denk wel dat je meer kwijt bent voor eten/drinken dan €40 per dag. Ook omdat je niet uit de kraan kan drinken dus dan wel water moet kopen. Wij waren (ook omdat we uiteten gingen ongeveer €70 a €80 per dag kwijt voor twee personen

[ Afbeelding ]

Stuur maar een PB als je meer wilt weten ;)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 11:47

@ Mi_Amore, precies! Meer hoef ik ook niet te hebben. Ga er geen hele dag in doorbrengen. Alleen zie ik dat de bedden maar 190cm lang zijn, das een beetje klein.. Verder ziet het er goed uit, dus ik hou 'm in m'n achterhoofd! :D
@ Zilfstar, bedankt! Maar Novotel ligt een beetje boven het budget.. maar ik heb wel andere hotels gevonden die mij aanspraken toen ik op Novotel googelde! Mercure heeft wat goed uitziende hotels binnen het budget! :j
@ AmberB_, heb even gekeken, en dat ligt een beetje boven het budget.. Het budget is echt €400,- voor twee personen. €200,- p.p. dus. Voor 3 nachten ben ik daar al €611,- kwijt, met eigen vervoer. Dat kan ik niet betalen, helaas. Toch bedankt! De andere info heb ik wel zeker wat aan! :)

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:30

Ik zou eerlijk gezegd een hotel exclusief ontbijt nemen en zelf iedere dag bij een boulangerie je ontbijt halen. Lekker vers Frans stokbroodje of croissant, heerlijk!
Ik ga in maart 4 dagen naar Parijs waarvan 1 dag naar Disney. We hebben een hotel buiten het centrum vlakbij de begraafplaats Père Lachaise. Mijn favoriete bezienswaardigheden zijn al genoemd en Hippopotamus is inderdaad een heerlijk restaurant! Daar kwam ik ook graag.