Costa rica

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Costa rica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 16:44

Hoi,

Dit jaar willen we op vakantie gaan naar Costa rica. Is iemand hier wel eens geweest? Zijn er dingen waar je op moet letten? We willen met een groepsreis gaan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 12:13

Is niemand hier geweest?

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:58

Ik ben er vier jaar geleden geweest. Eerst zouden we met een groepsreis gaan, maar daar waren toen te weinig aanmeldingen. We zijn zelf met een auto wezen rondtrekken.

Wat voor dingen wil je weten?
Ik vond het een hele leuke vakantie.

JamieC

Re: Costa rica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:01

Mi_Esperanza hier op bokt is daar vorig jaar een tijd geweest!
Vraag haar eens!
(Ze heeft ook gereageerd in mijn foto-topics, kan je haar makkelijk vinden) :)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:10

Ik ben met een groepsreis van Djoser naar Costa Rico geweest.

Wat wil je allemaal weten?
Ik vond het een prachtig land, maar wel erg 'aangelegd' en ontdekt allemaal. En het wemelde er van de Nederlanders :=

Qua groepsreis zou ik erop letten dat je zo min mogelijk tijd hebt in de steden, zoals San Jose. Daar is eigenlijk niets aan. Je moet echt de regenwouden opzoeken, die zijn prachtig :)

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:15

Ik ben hier 2 jaar geleden geweest met mn ouders en broertje echt geweldig! Wij gingen niet met een groepsreis maar hadden wel een reis via snp, die hadden dan alle overnachtingen geregeld we hadden daar ook een huur auto (door snp geregeld) was echt heel handig met tomtom dus we kwamen overal in 1 keer. Bij snp kun je gewoon je eigen reis samenstellen (heet iets met bouwstenen geloof ik) ze hebben ook groepsreizen.

De steden zijn leuk maar richting de regenwouden is het echt prachtig! Het is allemaal wel amerikaans geprijst.... Succes met zoeken!

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:15

Ik heb eventueel ook fotos als je wilt moet je maar even pb sturen!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:18

Wij hebben in 2006 een rondreis met Fox gedaan. Onze eerste reis buiten Europa en we waren meteen verliefd op het land!
Net alsof er iemand bij de ontvangsthal (op het vliegveld) staat waar je je portie "stress" in moet leveren. Zo'n relaxed land! Zulke fijne mensen. En de natuur is ontzettend afwisselend. Het ene moment zit je in de Burgers Bush, en 3 uur rijden verder zit je in droog landschap tussen de cowboys. Zeker een aanrader!!!

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:20

Kamy schreef:
Wij hebben in 2006 een rondreis met Fox gedaan. Onze eerste reis buiten Europa en we waren meteen verliefd op het land!
Net alsof er iemand bij de ontvangsthal (op het vliegveld) staat waar je je portie "stress" in moet leveren. Zo'n relaxed land! Zulke fijne mensen. En de natuur is ontzettend afwisselend. Het ene moment zit je in de Burgers Bush, en 3 uur rijden verder zit je in droog landschap tussen de cowboys. Zeker een aanrader!!!

Wij hebben het inderdaad precies hetzelfde ervaren! Ook voor mijn en mn broertje eerste keer buiten europa! Grappig om dat te horen :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 21:46

Kamy schreef:

Wij zitten ook naar de reis van fox te kijken :j

En zit maar 1 dag bij in sant José de rest is voor zover ik kan zien veel natuur :j

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:26

San Jose valt natuurlijk in het niet bij al dat natuurschoon geweld ;) Maar ik vindt het persoonlijk wel bij Costa Rica horen, en dat je er even een blik op werpt kan geen kwaad hoor!
Wij hadden toen de 17-daagse reis. En de eerste dag kwamen we rond 22u aan in San Jose, dus weinig van gezien. En de dag erna vertrokken we na het ontbijt het land in. Alleen aan het einde van de reis zat een hele dag San Jose. Nou ja, dan ben je blij dat je dat stukje Costa Rica ook meeneemt denk ik dan? Wij hebben alleen het centrum gezien, en dat was geen vervelend stukje of zo. Wij zaten in dit hotel:

http://hotelrincondesanjose.com/nl/

Prima hotelletje en ter tegenover zat een heerlijk restaurant met een terras waar het 'smiddags ook goed toeven was. Maar goed, dat is alweer een aantal jaar geleden... Geen idee of het er nog zit.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:28

Wij hebben meerdere verre reizen gemaakt, en allemaal met Fox. En wij hebben er geen enkele klacht of negatieve opmerking over.
Je moet wel kiezen voor zo'n groepsreis. Want je bent natuurlijk wel een beetje gebonden aan het programma. Excursies zijn uiteraard op vrijwillige basis maar ergens waar jij snel weer weg wil blijven ze 2 dagen en ergens waar jij wel meerdere dagen zou willen zijn, reizen ze in een dag doorheen. Ik noem maar iets.
En wij zijn altijd buiten de vakantieperiodes gegaan, waardoor de gemiddelde leeftijd in de groep meestal wel wat hoger lag :D Maar ook dat hebben we nooit als negatief ervaren.

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:58

Ah, ik heb een gapyear gehad
en ben toen naar Costa Rica geweest. Ik zeg: wees op je hoede, als je daar bent geweest ben je zo verliefd dat je nooit meer ergens anders heen wilt.
Ik heb daar vrijwillegerswerk gedaan.
http://www.toucanrescueranch.org/
Je kunt hier ook overnachten. Het is werkelijkwaar praaaachtig <3
Tucans, luiaarden, papagaaien.. Allemaal opgevangen dieren :)
Lesley is een geweldig mens, en wilt alles uitleggen.
Ook enige tips:
Manuel Antonio en Puerto Viejo en San José zijn moooooi :D

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:29

Wij willen dit jaar ook naar Costra Rica gaan. Echter willen wij graag zelfstandig rondreizen, heeft iemand hier ervaring mee in Costa Rica?

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:34

Jup ik, alhoewel ik niet echt ben wezen rondreizen. Ik zat in een gastgezin en heb van daaruit tripjes gedaan.
zoals in mijn vorige post: ga naar de tucan rescue ranch. Het is best prijzig ; maar voor een nachtje werkelijk waar fantastisch. Het is nog geen half uurtje van het vliegveld in San José en de locatie is fenomenaal <3 Leslie is een fantastisch persoon (komt uit amerika dus spreekt gewoon engels) en de dieren : luiaarden, papagaaien, tucans enz worden daar opgevangen.
Verder zou ik zeker naar Manuel Antonio gaan.
En als je van een feestje houdt : Puerto Viejo is suuper leuk : uitgaan aan het strand:D

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:48

Dank je voor de info :) Ik ga jouw info even googlen.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:54

Is het trouwens nodig om een auto te huren als je echt wilt rondtrekken of kom je met plaatselijk vervoer ook een heel eind?

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:06

Je hebt onwijs veel bus terminals :D en de taxi is suuper goedkoop. Je moet er wel rekening mee houden dat niet alles precies op tijd rijdt zeg maar. Ze proberen het wel, maar er kunnen dingen 'tussen komen' haha. in San José heb je een hele grote bus terminal, van daaruit kan je bijna alle richtingen op :D. Costa Rica zit vol amerikanen die daar reizen, dus ze zijn er wel op ingesteld. Ook het engels is daar goed te doen (ik weet niet of je Spaans spreekt? maar zodra ze een buitenlander zien, zien ze dit als gelegenheid engels te spreken. Heel erg vervelend als je je spaans wilt oefenen XD).

Even wat foto's. Heb ze eventueel ook groter

Bij de rescue ranch:
Afbeelding
Afbeelding

en nog wat in linkjes:
OH nog een tip: ISLA TORTUGA <3:
http://oi57.tinypic.com/dh3evp.jpg

Manuel Antionio
http://oi57.tinypic.com/2n208dd.jpg

Puerto Viejo:
http://oi57.tinypic.com/2dtx3e8.jpg

manuel antonio is trouwens aan de pasivische oceaan, en Puerto Viejo is de caribische

Jeetje wat heb ik een heimwee :-$

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:19

Ziet er erg mooi uit, had de site ondertussen ook al gevonden :)

Wij zijn in Azië aan het rondreizen geweest dus we zijn gewend aan niet op tijd komen van vervoer ;)
Ook het engels oefenen met 'ons buitenlanders' zijn we dus gewend, haha, daar ontkom je niet aan in azië. 'Hello miss, can i practice my englisch with you?'

Krijg er al weer helemaal zin in om te reizen!!!

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:32

haha geweldig :D
Ik kan ook niet wachten tot ik genoeg geld heb om weer naar latijns amerika te gaan. Was afgelopen jaar in Costa Rica en Argentinië. Maar de volgende keer wordt Brazilië en Chili. Daar wonen meiden die ik op mn trip ontmoet heb. Dus hoef alleen mn ticket te betalen :+ nou dat scheelt a lot haha

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:41

Ik ben er zelf 2 x geweest eerste keer rondgetrokken met groepsreis van fox.
Tweede keer laten regelen door mensen die ik daar heb leren kennen. Ze hadden toen een appartementje in de kunst plaats samarah voor ons geregeld. Was er samen met mijn moeder heerlijk paard gereden met de locale boeren. In samarah lopen de paarden over het strand als het nog rustig is. Denk wel dat daar nu meer toerisme is

Mi_Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:10

Wat ik weet is dat in Samara een taalschool zit. Daar zitten veel Duitse en Amerikaanse mensen. Had ik ook kunnen doen, maar heb toen voor Heredia gekozen (10 km van San José). Dus samara is inderdaad druk nu, maar niet minder mooi:D

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:52

Het is zeker een hele mooie school er zit ook een engels talige universiteit. Wel erg laag niveau. Samara is zeker een aanrader om heen te gaan. In het land is goed te reizen en een prachtige natuur en veel dieren.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:08

Even een schopje :)

Ik heb een soort van planning gemaakt. Bedoeling is 3 a 4 weken. Liefst 4, maar dat hangt van het werk van m'n vriend af.
De bedoeling is om het volgende te bezoeken:
-Tortuguero --> Voor zover ik kon vinden is het prettig om hiervoor een tour te boeken, iemand tips?
-BRAULIO CARILLO NATIONAL PARK --> Dat willen we bezoeken vanuit Vara Blanca.
- Arenal vulcano --> Overnachten in La Fortuna
- Tenorio national park --> Overnachten in Bijuaga
- Diria national park --> Overnachten in Samara
- Corcovado national park --> Overnachten in een tentenkamp (had bij 3 op reis gezien dat dat mogelijk is)
- Cahuita national park --> Overnachten in Puerto Viejo

We gaan trouwens een jeep huren :)

Iemand nog tips? Of zit er iets tussen waar je persoonlijk niet voor zou kiezen?

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:42

"Cahuita National park-vernachten in Puerto Viejo"

Puerto Viejo de Limon neem ik aan dat je bedoeld? Zou je er dan niet voor kiezen om in Cahuita zelf te overnachten? Is echt een leuk plaatsje. En het np is niet zo heel groot. PV de Limon is echt een stad, en wij vonden die niet echt sfeervol en prettig zeg maar....