Ik vlieg 13 februari via Singapore naar Brisbane en ik verblijf een jaar bij een heel leuk gezin in de buurt van Brisbane. De vader komt uit Nederland en beide ouders willen hun twee dochtertjes van 1 en 2,5 jaar tweetalig opvoeden. Vandaar dat ze op zoek waren naar een Nederlandse au pair. En dat ben ik geworden!
Nu heb ik ook nog het geluk dat ze veel binnenlandse vluchten nemen, omdat hun familie in Sydney, Melbourne en Perth woont. En het gezin wilt mij graag op sleeptouw nemen

Er is ook een contract opgesteld, waar we het allemaal mee eens zijn

Ik heb al heel slim een lijstje gemaakt met dingen die ik moet regelen voordat ik kan vertrekken en de meeste grote dingen zijn geregeld.
- Auto wordt uitgeschreven en een jaar weggezet, het uitschrijven doe ik zo laat mogelijk omdat dat per jaar gaat. Ook de autoverzekering is stopgezet vanaf de vertrekdatum. Autoverzekering in Australië regelt het gezin (hij was erg blij dat ik 25 ben, daardoor vallen de kosten mee

- visum is geregeld, ticket natuurlijk ook

- telefoonabo loopt helaas door tot eind juni, maar is wel al stopgezet zodat het daarna niet doorloopt.
- internationaal rijbewijs moet ik op het laatste moment halen bij de anwb, is een jaar geldig. Ik ben wel van plan om een Australisch rijbewijs aan te vragen.
De dingen die ik niet zeker weet, misschien weet een van jullie hier meer over?
- de anticonceptiepil moet ik nog een paar doosjes van gaan halen, staat de komende week op de planning. Ik neem aan dat je wel gewoon meerdere doosjes mee krijgt bij de apotheek toch?
- zorg/reisverzekering is ook geregeld. Zorgverzekering is ook op de hoogte van mijn vertrek. Ik heb naast mijn reis/zorgverzekering een EHIC pas nodig. Als het goed is, is dit voldoende en hoef ik niet meer te doen?
- bij de gemeente moet ik zover ik weet aangeven dat ik een jaar in het buitenland ga wonen en mijn nieuwe adres doorgeven. Klopt dat?
Ik ben gek op google, die heeft me de afgelopen maanden zeer goed geholpen!
Nu vraag ik mij alleen serieus af of ik geen dingen vergeet... En de mensen die deze reis al eens hebben gemaakt, hoe is dat bij jullie gegaan, hebben jullie je visum laten zien op het vliegveld (dat is dan gewoon een uitgeprinte mail toch?), welke vragen werden er gesteld...? Ik kan me gewoon een beetje nerveus maken omdat ik niet weet wat ik moet verwachten

Dus bokkers met ervaringen hiermee, deel ze alsjeblieft!