Jeugdcampings Renesse

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Jeugdcampings Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 00:36

Deze zomer kan en mag ik voor het eerst zonder ouders op vakantie, nu hadden ik en vriendinnen het idee om naar een jeugdcamping te gaan bij Renesse. Ik heb al een beetje rond gekeken op bokt en zoover.nl
maar niet alles was recent. Nu wou ik weten of er mensen zijn die afgelopen jaar naar zo'n camping waren geweest en wat jullie ervaring was en of het waard is om een keer terug te gaan of dat het echt een no-go is :j
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de staat van de tenten (we willen d'r één gaan huren) en het sanitair :=
ik weet dat je van een jeugdcamping niet te veel moet verwachten, maar als dr fijn personeel is en de tenten en het sanitair is oké dan vind ik het wel best.

Groetjes

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 21:14

Hopelijk zijn er bokkers of vrienden van bokkers die ervaring hebben met uitgaan en kamperen in de omgeving van Renesse :p ik las namelijk iets over een camping die camping puin en brand word genoemd ipv camping duin en zand? :=

Chantal511

Re: Jeugdcampings Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 21:22

Ik ben op mijn 16e naar de camping Appelhof geweest op Terschelling. Komen ook heel veeeeeeel jongeren en het is echt supergezellig! Heb echt een geweldige vakantie gehad. Misschien ook idee om te overwegen deze zomer :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 00:52

Ja die had ik ook al gezien inderdaad, en ook camping terpstra leek me wel leuk

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:27

Ik ben bij camping Duinhoeve geweest, dat was een klein stukje buiten Renesse, is ons goed bevallen :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 23:40

LiiNd_Y schreef:
Ik ben bij camping Duinhoeve geweest, dat was een klein stukje buiten Renesse, is ons goed bevallen :)

Was dit tijdens het hoogseizoen? of in het voor/naseizoen?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:42

Ik ben zowel in renesse geweest als terschelling, vond het op Terschelling kwa uitgaan gezelliger :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:46

Lillian__ schreef:
LiiNd_Y schreef:

Was dit tijdens het hoogseizoen? of in het voor/naseizoen?

Het was wel in de zomervakantie, maar weet niet meer of het in de bouwvak was ofzo...

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:49

ik ben ooit bij camping duin en strand (of zand?) geweest in Renesse, snap niet waar die naam vandaan komt. Het is een simpele camping, maar de tenten zijn goed en het sanitair is schoon. Tenminste.. 5 jaar geleden.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 23:55

Ik lees dus allemaal verhalen van vorig jaar op zoover over die campings en ik lees alleen maar slechte dingen... dus we twijfelen nu tussen Terschelling en Renesse

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:56

Lillian__ schreef:
Ik lees dus allemaal verhalen van vorig jaar op zoover over die campings en ik lees alleen maar slechte dingen... dus we twijfelen nu tussen Terschelling en Renesse

je hebt altijd mensen die zeuren. en op een jongerencamping moet je niet teveel luxe verwachten.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:57

Camping duin en strand! Geweldig! :D
Vlak bij het strand, leuke disco, toezicht, chille douche.
Echt geweldig :j

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 23:57

Nee klopt, maar ondergekotste wc's die amper worden schoongemaakt en bewaking die je tent in komt als je ligt te slapen (ook bij meiden) word ik wel huiverig van.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:59

Ik ben vorig jaar naar camping Duin en Strand geweest, je kreeg nou niet de geweldigste luxe maar ik vond de douches prima schoon evenals de toiletten. Het ligt heel dicht bij het strand en we hadden hele gezellige mede kampeerders! Ik heb daar echt een leuke tijd gehad. :) Natuurlijk is het buitenland veel leuker, maar bij die camping ging iedereen met elkaar praten enzovoorts. Heel gezellig! En de Schuur is ook best leuk. Ik zou echt voor Duin en Strand gaan. ;)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 00:02

luxe verwacht ik ook niet echt, ik hoef geen jacuzzi's en zwembaden *D maar schonen wc's en normaal personeel is wel heel fijn

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:06

Duin en strand is prima geregeld hoor.
Vooral veel toezicht op het s'nachts buiten de tent herrie maken,dat zit er echt niet in.
Maar je kijkt wel je ogen uit,sommigen nemen een heel bankstel mee voor naast de tent!
En als je niet naar het dorp wilt kun je daar een leuke tijd hebben in de disco.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 00:11

Serieus... als jullie zeggen dat het een prima camping is, waar komen al die slechte beoordelingen van die op zoover staan? van mensen die de camping zijn afgekickt ofzo?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:12

Lillian__ schreef:
Serieus... als jullie zeggen dat het een prima camping is, waar komen al die slechte beoordelingen van die op zoover staan? van mensen die de camping zijn afgekickt ofzo?

waarschijnlijk zijn dat mensen met te veel vrije tijd. Die uitgebreid een negatieve recensie gaan zitten tikken :')
lekker laten zeiken, duin en strand is super gezellig!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:13

Ik vond het verschrikkelijk :') Ik was 16 en ik was naar Terpstra op Terschelling. Het uitgaan vond ik super leuk maar die camping vond ik echt horror _O- We waren er een volle week. Toen we dat vertelden aan onze buren riepen ze meteen "Een hele week? Jullie zijn gek :') " Dus dat zegt genoeg.
Maar er zijn er ok zat die het helemaal geweldig vonden! Maar ik vond het niks :P

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 00:26

En waarom dan niet Marit? ik kreeg namelijk van een vriendin dat ze het helemaal geweldig vond daar maar d'r vriendin die mee was die vond het meh. :') vriendinnetjes waarmee ik op vakantie ga zitten ook stiekem mee te lezen :p

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:29

Nou, wij hadden een eigen tentje. En de buren zaten 1 cm naast ons links, rechts, voor, en achter ons :+ Je kon je tent amper uit en je had geen plek om te eten of te ontbijten buiten. Vanaf 11 uur 'morgens tot 4 uur 's avonds is er vanuit elke tent gigantisch harde muziek, wat betekend dat je ongeveer 384 verschillende soorten muziek door elkaar hoort op hard volume :+ Mensen kwamen bij ons soms te pas en on te pas je tent in banjeren, ookal kende ze je niet. Zat je je om te kleden, kwam een of andere gozer je tent binnen om te vragen of je drank had of een slaapplek of weet ik veel. :')

Mijn vriendin en ik waren standaard van 10 uur 'morgens tot 10 uur 's vaonds de camping af :+ Ik raad je ook zeker aan fietsen te huren of iets zodat je zelf lekker op pad kan. Wij waren met een groep jongens mee die allemaal geen fietsen hadden, en die smeekten ons op een gegeven moment hen mee te nemen achterop want die wilden ook wel eens wat overdag :P

Maar het uitgaan was daar wel echt heel erg leuk. Wij kwamen toen tot de conclusie dat het heel gezellig is, als je 's nachts maar lekker in een huisje slaapt op een park ofzo.

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:37

Marit schreef:
Nou, wij hadden een eigen tentje. En de buren zaten 1 cm naast ons links, rechts, voor, en achter ons :+ Je kon je tent amper uit en je had geen plek om te eten of te ontbijten buiten. Vanaf 11 uur 'morgens tot 4 uur 's avonds is er vanuit elke tent gigantisch harde muziek, wat betekend dat je ongeveer 384 verschillende soorten muziek door elkaar hoort op hard volume :+ Mensen kwamen bij ons soms te pas en on te pas je tent in banjeren, ookal kende ze je niet. Zat je je om te kleden, kwam een of andere gozer je tent binnen om te vragen of je drank had of een slaapplek of weet ik veel. :')

Mijn vriendin en ik waren standaard van 10 uur 'morgens tot 10 uur 's vaonds de camping af :+ Ik raad je ook zeker aan fietsen te huren of iets zodat je zelf lekker op pad kan. Wij waren met een groep jongens mee die allemaal geen fietsen hadden, en die smeekten ons op een gegeven moment hen mee te nemen achterop want die wilden ook wel eens wat overdag :P

Maar het uitgaan was daar wel echt heel erg leuk. Wij kwamen toen tot de conclusie dat het heel gezellig is, als je 's nachts maar lekker in een huisje slaapt op een park ofzo.

precies wat ik met vriendinnen heb gedaan :) , zat iets verder dan terpstra, kwam er langs als we naar midsland gingen of westterschelling. huisje stelde ook niet veel voor maar uiteindelijk goedkoper dan camping en was helemaal goed.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:16

Vorig jaar ben ik een week naar Duin en Strand geweest. :)
We zaten met 4 meisjes in een 7 persoonstent, ruimte genoeg!
Ik vond het allemaal prima daar, douche was netjes, tenten waren goed, en uitgaan was er leuk.
Niks tegengevallen voor een jongerencamping.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:01

Lillian__ schreef:

Dat zal dan wel :)) Ik heb er eens een docu over gezien op tv. Is al wel een paar jaar geleden, maar ze controleren daar wel streng. En als ik zag wat er soms gebeurde is dat maar goed ook :) Bedenk wel dat je buiten de jongerencampings op Renesse (de 'gewone' campings dus) waarschijnlijk niet welkom bent.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 07:52

Ze controleerden op Terschelling ook goed. Als je een bandje van onder de 16 omhad en ze betrapte je met alcohol, kon je gaan. Ook moest het na 4 uur 's nachts echt stil zijn, dan kwam er een of ander mannetje van 20 dat zichzelf als de leider van een leger zag, en als je dan niet stil was kon je ook gewoon vertrekken. Dus regels wel in acht nemen :+