Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 15:53

Hoi :wave:,

Omdat het oude topic al heel oud is en ik laatst nog een pb kreeg met vragen over Nieuw Zeeland, dacht ik.. Misschien is een nieuw topic wel een idee?

Sinds ik in Nieuw Zeeland ben geweest kan ik eigenlijk alleen nog maar denken aan dat ik heel graag terug wil. Ik heb net via de chat met een werknemer van Kilroy gesproken en ik moet aan een budget van 1600 denken (voor 3/4 weken reizen), tickets + evt busticket = op dit moment 2252,38.. Dat geld heb ik nu niet, maar de tickets voor de vlucht kan ik wel al betalen. Niet dat ik het ga doen. Maar god wat wil ik het graag :=.
Dit zou dan voor de Nederlandse zomer zijn, dus Nieuw Zeelandse winter (laagseizoen = goedkoper).

Tenzij het me lukt om dus flink door te sparen en weinig uit te geven.. Zal ik Nieuw Zeeland voor deze zomer wel op mijn buik kunnen gaan schrijven. Maar wie weet ga ik wel over 2 of 3 jaar, of doe ik wel een stage of een uitwisseling of whatever. Terug ga ik sowieso want ik kan mijn Working Holiday visum nog aanvragen en ik heb er vriendinnen wonen :).

Maar goed, door middel van een topic over Australië hier op bokt blijf ik wel gemotiveerd om door te sparen.. Dus ik dacht, misschien dat een topic over Nieuw Zeeland me nog eens extra motiveert.. Ik ben toch vast niet de enige die zo weg is van NZ? :D

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:59

Nieuw-Zeeland.. <3

ik Ben er 2 jaar terug op stage geweest voor 4 maanden. Ook in hun winter. In die 4 maanden ben ik 1 maand met de kiwi experience mee geweest.

sinds dat ik thuis ben gekomen, wil ik alleen maar terug!
misschien (als het geld het toe laat) wil ik daar over 2 jaar een opleiding melkvee gaan volgen voor 2 jaar. Incl baan, huis ect. Dat wordt dan door de school geregeld. En dan moet er hier in nl niks bijzonders op mijn pad komen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:59

Ik ben drie maanden geleden voor 5 weken wezen rondreizen. Autootje gehuurd met een vriendin en overnacht in hostels. Wil ook terug. :D Schitterend land, fantastische mensen, eindeloze wandelingen... <3

Begonnen in Auckland bij familie, Bay of Islands met Hole in the Rock en Waitangi, Waipoua forest met de waanzinnige kauri's, Waitomo caves, Rotorua, lake Taupo, Tongariro NP, Wellington, Marlborough Sounds, Abel Tasman NP, Buller gorge, Charming Creek Walkway, Pancake Rocks, Arthur's Pass, Kaikoura, Erewhon Station (godzijdank trok de auto dat net...) Lake Tekapo, Mt. Cook, Akaroa....

Dus ik heb vooral nog verschrikkelijk veel niet gezien. :))

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 16:16

Yay! Ik ben niet alleen *\o/* *\o/*

evanescence, wat cool! Kiwi Experience heb ik ook regelmatig gezien, ik reisde met de Stray en we kwamen dan bij hostels regelmatig dezelfde mensen van de Kiwi tegen :j. Hoe is de winter daar? Ik was er namelijk in hun najaar.
Wat gaaf ook van die opleiding plannen! Jaloers!! Ik twijfel wel een beetje over een uitwisseling of stage.. Misschien dat ik dat liever in een land doe met leuke studentensteden.. Aangezien de steden nou niet heel spannend waren haha.

Elanor, ik heb ook verschrikkelijk veel nog niet gezien hoor! Bay of Islands ben ik niet geweest, en nog een aantal plaatsen die je opnoemt haha.
Ik heb dus deze reis gemaakt: Auckland - Hahei, hier heb ik de Cathedral Cove gezien <3 - Hot Water Beach - Raglan - Waitomo Caves - Mourea - Rotorua vanaf hier ben ik naar de Hobbiton filmset gegaan en heb hier ook gecouchsurft bij een Maori familie :D - Lake Aniwhenua - Taupo (lake Taupo) - Blue Duck Station - Tongariro NP - Wellington - Abel Tasman NP - Punakaiki Greymouth en de Pancake Rocks - Franz Josef - Wanaka - Queenstown <3 - Mount Aspiring National Park - Glenorchy - Te Anau - Milford Sounds en Doubtfull Sounds met een geweldige tocht door Fiordland en een stukje de Tasman Sea op - Gunn's Camp - Invercargill - Stewart Island - Mt. Cook - Rangitata, Peel forest - Christchurch en Kaikoura..

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:23

Wij waren ook graag richting de Miford Sound gegaan, maar Haast Pass was dicht vanwege een enorme landslip door de vele regen - en het zou echt nog dagen kunnen duren voordat de pas weer open kon. We zijn daarom vanaf de gletsjers weer omhoog gegaan door Arhurs Pass naar de oostkust. Onder het motto: "we moeten toch nog een keer terug". :))

Oh, Hobbiton ontbreekt nog in m'n opsomming. Geweldig was dat!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 18:15

Haast ben ik ook langs gekomen meen ik mij te herinneren. Balen dat je niet naar de Milford Sound kon! Is echt prachtig!! Wij zijn er wel een beetje doorheen gejaagd. Doubtful Sounds waren imo mooier en ik heb daar een overnight cruise gedaan.

Ik zou nog wel graag naar het noorden gaan, Bay of Islands etc.

evanescence

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:56

Milford is echt prachtig!
toen ik er was, was het een strak blauwe lucht, zonnetje er bij! Heerlijk

nou de winter viel mee! 2dagen beetje sneeuw gehad. Ik was net een weekje thuis, toen ze echt een dik pak sneeuw kregen. Dus dat heb ik gemist.
ik heb nog veel zon gehad. Geen t shirt zon. Maar ik hoefde ook geen dikke jas aan.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 16:52

Ik had ook super mooi weer toen ik naar Milford was. Ik had wel regen en mist bij de Doubtfull sound, maar het was alsnog prachtig. Juist door de regen waren alle watervallen goed zichtbaar <3. Ik heb toen trouwens ook de eerste sneeuw op de bergtoppen zien vallen!
Waar zat je? Zuidereiland? Ik heb begrepen dat ze in Auckland bv nooit sneeuw hebben, maar in het zuiden juist veel problemen kunnen hebben met de sneeuw.. (Wegen onbegaanbaar etc).

Ik heb eigenlijk wel moeten concluderen dat ik het deze zomer niet ga halen :n.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:03

Ja ik zat zuid. :) De eerste 10 weken in ben har. Balclutha. Redelijk onder in.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:05

Oh tof!! :) Had je geen last van sandflies? Ik werd heeeeleemaal gestoord van die beesten, zeker in het zuiden :').

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:24

Nee niet echt!
in het begin wel, als ik nog even van de avond zon genoot op de veranda. Maar dat was alleen de eerste 3 weken.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:28

Ik meld me ook. :D Wil ook naar NZ als ik klaar ben met werken in Australië, dus dat zal ergens oktober/november worden. Hoelang weet ik nog niet, heb tijd zat dus denk iets van 2 maanden. :)
Heb nog totaal geen planning, en ook geen idee wat je allemaal voor moois kunt zien dus ik lees graag mee voor tips. :D

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:35

Wat gaaf!
wil je zelf gaan rondreizen of via z'n hop on hop off bus?
ik ben met de kiwi experience geweest. Deze hebben,routes over beide eilanden. En zo stop je bij de mooie plaatsen! Maar ook is er veel bewegings vrijheid! :) Ik vond het toen een mooie oplossing. (was net 18 toen ik vertrok.)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:37

Weet ik nog niet, hoop eigenlijk wat mensen te kunnen vinden zodat we een auto/campervan kunnen huren. Dat vind ik wel het leukst. Zo niet, dan wordt het inderdaad met bus/OV en tours. :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:48

Je hebt een aantal busverbindingen, van Kaikoura ging er een intercity bus naar Christchurch bijvoorbeeld. Intercity is wel de duurste busdienst. Ik betaalde toen 30 dollar, waren enkel nog dure tickets te krijgen omdat ik echt op de dag ervoor boekte. Deze ging toen 2 x per dag. Er zijn ook nog een paar andere bussen waarvan er 1 was, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper (vanaf 1 dollar), maar dat zou ik zo voor je kunnen opzoeken :j.

Verder gaan er nog treinen, maar daar weet ik bar weinig van, aangezien die volgens mij ook vrijwel nergens komen :').

Ik heb zelf met de Stray gereisd, was echt een fantastische tijd, zou het zo weer doen :j.

Auto of camper huren lijkt mij ook heel tof, maar dat was voor mij toen geen optie helaas.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:51

Ik heb Christchurch overgeslagen. Vanwege die aardbeving. Die was net geweest. Had de stad graag bezocht. Maar niet na die aardbeving.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:53

Ik vloog vanaf Christchurch dus moest daar wel heen, ben er maar 1 nacht geweest. Vond het best deprimerend, de helft is nog steeds afgezet, veel ingestorte gebouwen gezien, kerken zonder dak etc..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:54

Tnx voor de info! Auto is inderdaad het leukst, maar lastig als je niemand hebt om mee te gaan. Tegen die tijd ben ik wel 25 dus dan is het (denk ik) goedkoper om te huren, dat scheelt wel.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:00

TammyVN schreef:
Ik vloog vanaf Christchurch dus moest daar wel heen, ben er maar 1 nacht geweest. Vond het best deprimerend, de helft is nog steeds afgezet, veel ingestorte gebouwen gezien, kerken zonder dak etc..

ja ik ook. Maar ben het vliegveld niet afgeweest. En een week later was de aardbeving.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 01:53

Ik zou pas na mijn studie kunnen.. Ik ben tegen die tijd 26 ( :wow: :wow: :wow: ) dus dan moet een auto huren ook makkelijker gaan haha. Maar dat zie ik dan wel weer. Ik ben momenteel ook nog steeds aan het kijken of een semester daar of een stage haalbaar is.. Denk het niet though...

evanescence, heftig!! Gelukkig was jij er dus net op tijd langs geweest.. Als je de schade nu ziet is het ook wel echt heftig hoor. :\

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 02:03

hihi, kom ineens de topic naam nieuw-zeeland tegen wat grappig.

Hier net weer "thuis" van 3 daagjes Te Anau, lekker naar doubtfull sound geweest en vooral lekker genoten van Te Anau. Ik woon dus samen met mijn man hier.

Wil je de kosten laag houden, boek je vliegticket ongeveer een jaar van te voren en boek/vlieg bij/met Singapore Airlines. Ik ben 1.80 m en mijn man is 1.90 m en beide gewoon genoeg beenruimte gehad. Als je een jaar van te voren boekt kun je je vliegtickets voor 800-1000 euro hebben voor een retourtje. Nog een tip om je vakantie goedkoper te houden, ze zoeken vaak mensen die de campers weer terug willen rijden Christchurch-Wellington/Auckland en andersom. Je kunt die campers dan goedkoop huren en de ferry is betaald voor de auto plus 1 persoon. Afhankelijk van de lengte van je verblijf is het goedkoper om een camper/auto te kopen.

Toch nog meer vragen? Shoot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 02:04

Nieuw Zeeland <3 Ik wil graag productie- en assescoiremaker worden in de filmwereld, en zou later heeeel graag bij de WETA (maken alle grote films zoals The Hobbit enzo) willen werken. Het is in Nieuw Zeeland, maar wat zou ik het ongelofelijk gaaf vinden als ik daar uiteindelijk eindig!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 22:55

Daffie, super tof! Te Anau en Doubtfull <3. En bedankt voor de tips, zeker die van de vliegtickets, ik had daar eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dat zoveel uit zou maken :oo. Moet je wel een jaar van te voren al zeker weten dat je gaat natuurlijk..
Ik ga deze zomer hoogst waarschijnlijk niet halen. Heb net nog naar de prijzen gekeken van een studie (study abroad) aan de uni in Auckland, pfoe, wat een bedrag. Dus ik ga maar eens op mijn centen letten :').

Resistance, jaa dat lijkt mij ook heel tof om voor zulke producties te mogen werken. Ik ga me op school bezig houden met film, maar mijn uiteindelijke richting is Fotografie, dus 'Wellywood' gaat hem voor mij helaas niet worden ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:21

TammyVN schreef:
Daffie, super tof! Te Anau en Doubtfull <3. En bedankt voor de tips, zeker die van de vliegtickets, ik had daar eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dat zoveel uit zou maken :oo. Moet je wel een jaar van te voren al zeker weten dat je gaat natuurlijk..
Ik ga deze zomer hoogst waarschijnlijk niet halen. Heb net nog naar de prijzen gekeken van een studie (study abroad) aan de uni in Auckland, pfoe, wat een bedrag. Dus ik ga maar eens op mijn centen letten :').

Resistance, jaa dat lijkt mij ook heel tof om voor zulke producties te mogen werken. Ik ga me op school bezig houden met film, maar mijn uiteindelijke richting is Fotografie, dus 'Wellywood' gaat hem voor mij helaas niet worden ;).

Haha, ik hoop dat het mij ooit zal lukken! Weet niet hoe snel ze daar iemand toelaten, ik denk dat het ongelofelijk moeilijk is. Ik zit nu op een middelbare school voor kunst, en ben al druk bezig met oefenen. Misschien lukt het ooit wel! :)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:56

Resistance: misschien kan je 'binnen rollen' via een stage?
ik heb daar via mijn stage flink genetwerkt! :) alleen heb ik er in Nederland niet zo veel aan nu.. :P