Beginnertje goedkope vliegticket-jagen zoekt een beetje hulp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Beginnertje goedkope vliegticket-jagen zoekt een beetje hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 22:35

Hallo Bokkertjes,

een vriend van me wilt over komen naar Nederland vanuit Finland, nou hoor je af en toe van die geweldige verhalen dat mensen voor 2 of 3 tientjes ergens naar Afrika vliegen of noem maar een exotische bestemming. Echter een retourtje vanuit finland kom ik niet lager als de 132 euro, maar dat wil ik me niet op de kop laten zitten. Ik ben een beginnertje wat dit betreft dus hoop eigenlijk dat iemand mij wat op weg kan helpen om een goedkopere ticket te vinden.

- Die vriend van mij kan vanaf Helsinki tot halverwege Finland op een vliegveld stappen (dus de zuidelijke helft van Finland).
- Hij wilt in maart, april of mei hier naartoe komen, voorkeur is in maart.
- Een overstap maakt niet uit maar tis niet de bedoeling dat hij de wereld rond gaat.
- Reistijd maakt niet uit.
- Ik kan hem overal in Nederland oppikken.
- Hij verblijft minimaal een week in Nederland.
- Het maakt niet uit wanneer of hoe laat hij vliegt.

Wie oh wie heeft de gulden tip?
Dank u, dank u! _/-\o_

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:43

132 euro is echt goedkoop! Toen ik ooit voor een vlucht zocht (2 maanden van te voren, voor oktober/november, was de goedkoopste 250 euro en toen moest ik overstappen met 12-18 uur overstaptijd )

Van/naar Finland vliegen is sowieso vrij duur.

Je zou ook kunnen kijken hoeveel het kost om via Riga te vliegen (baltic airlines) maar denk niet dat het veel scheelt en het kost waarschijnlijk 12 uur extra reistijd/wachttijd.

Voor een aantal tientjes vliegen kan met bijvoorbeeld Ryanair en easyjet, die vliegen beiden helaas niet naar Finland (vanaf Amsterdam) :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:47

Finland is inderdaad geen goedkope "start" plek.
Skyscanner vind ik zelf altijd wel prettig voor het zoeken naar goedkope vluchten.

Maar eerlijk is eerlijk. Ik betaal tegenwoordig liever iets meer. Heel leuk die discounters, maar hou alsjeblieft rekening met het de niet inbegrepen (apart te boeken) ruim bagage! dat tikt aardig aan!
als je geen ruim bagage hebt is het leuk, maar anders scheelt het nog maar heeeeeeeel weinig met een "duurdere" maatschappij die op veel gunstigere tijden (en vaak ook vliegvelden) vliegt ;)

Via Riga kan je op 8 mrt vliegen voor 80 euro met air baltic (11 uur en 5 minuten)

Voor 2 euro meer heb je op 8 mrt met SAS een vlucht met tussenstop die 3 uur en 55 minuten reistijd heeft.
Persoonlijk zou ik voor die 2 euro graag 6 uur minde reistijd hebben ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:50

Mri schreef:
Maar eerlijk is eerlijk. Ik betaal tegenwoordig liever iets meer. Heel leuk die discounters, maar hou alsjeblieft rekening met het de niet inbegrepen (apart te boeken) ruim bagage! dat tikt aardig aan!
als je geen ruim bagage hebt is het leuk, maar anders scheelt het nog maar heeeeeeeel weinig met een "duurdere" maatschappij die op veel gunstigere tijden (en vaak ook vliegvelden) vliegt ;)

Ook een goed punt, waar ik eerst altijd met Ryanair/Easyjet vloog, neem ik nu vaker SAS of KLM. Echt veel relaxter!

Xyris

Re: Beginnertje goedkope vliegticket-jagen zoekt een beetje hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 23:06

Thanks, ik begrijp het. Heb sowieso verder geen flauw idee hoe het nou allemaal zit :).
Ik ben op het moment bezig met airbaltic, die biedt het goedkoopste aan inderdaad. Daar mag je ook 20 kilo bagage meenemen. Aangezien hij bij mij verblijft zal hij echt niet zo veel nodig hebben, hij kan het waarschijnlijk af met handbagage zelfs.

Mri, die 80/82 euro waar je het over hebt das een enkeltje lijkt mij toch?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:08

Sorry, ja enkel.
ik zou zeggen: gebruik skyscanner en kijk ook goed naar de reistijd :)

iklas iets over begin van wereldreis en heb de op niet goed gelezen. Sorry

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:11

Tip: kijk naar twee enkele reizen in plaats van een retour.
Kan ook zeker schelen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:26

Gaat Ryanair nog van Bremen naar Tampere en weer terug? Zit je wel alsnog met de dure treinverbinding tussen Helsinki en Tampere. En Bremen - jouw woonplaats.

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:21

Probeer eens te zoeken met de Matrix: http://matrix.itasoftware.com/ Kan je verschillende start- en aankomstluchthavens opgeven, de periode waarin je wilt reizen enz. Boeken doe je gewoon bij de maatschappij waarmee je wil vliegen. Heel handig voor wanneer je liever niet Low Cost vliegt, en toch graag een goedkope optie vindt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:33

Heeft hij de mogelijkheid om naar Lappeenranta te gaan? En is er de mogelijkheid dat je hem in Weeze (Duitsland, vakbij de grens) ophaalt? Dan zeg ik Ryanair. Die route neem ik ook altijd. 60 euro retourtje, maar er komt nog wel een bedrag bij voor een koffer.

Als je de mogelijkheid hebt om hem naar Köln-Bonn te laten vliegen (dus hem daar op te halen) dan kun je bij Germanwings kijken, die vliegen tegenwoordig weer op Helsinki. 60 euro heen, iets van 80 euro terug. Geen idee of die apart rekenen voor een koffer, daar heb ik sinds ze jaren geleden gestopt zijn met op Finland vliegen niet meer mee gevlogen. Maar dat kun je wel op hun site vinden.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:57

Handig topic dit! Vriendin van mij wilt overkomen eind februari/begin maart. Vanaf de zuidelijke helft van Finland ook :j. Ze had nu tickets gezien van 300,- maar dat vond ze toch best duur. (Aangezien ze al vanaf Australië overkomt naar Finland voor 2 maanden, dus wat betreft budget is het niet veel).

Ik kijk zelf overigens vaak bij Kilroy voor tickets (die doen ook aan studententickets, in case je een student bent kan dit handig zijn). Verder vergelijk ik vaak prijzen op websites als 'cheaptickets.nl' en 'schipholtickets'. En daarna vergelijk ik vaak nog de prijzen als de bagage kosten etc erbij zijn gerekend, daar zit soms ook nog een behoorlijk verschil in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:01

Voor een retourtje zou ik die 132 euro zo neertellen, dat is echt niet duur, zeker niet als je rechtstreeks kan vliegen.

Voor Japan volgend jaar vlieg ik ook over finland, met Finnair en ik ben 600 euro retour kwijt. Ik kon daar wel rechtstreeks ook vliegen, maar dan was ik 1400 kwijt. Over Finland met stop in Helsinki van anderhalf uur was dan snel gekozen. :+

Ik word hier altijd door iedereen aan het werk gezet voor goedkope vliegtickets.. ik vlieg ook graag met Ryanair binnen europa (altijd weinig bagage), maar vanuit Finland haal je dat er niet uit met vervoerskosten naar Weeze bijvoorbeeld.. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:05

Dat ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt. Vervoerskosten van Weeze naar Harlingen zijn anders dan vervoerskosten naar Den Bosch. En of je bijvoorbeeld een auto van de zaak rijdt, of benzine of een gasauto. Maakt allemaal verschil en ik reken dat er allemaal bij uit als het gaat om "zo goedkoop mogelijk" :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:07

Ik heb hele goede ervaringen met skyscanner. Daarmee heb ik al regelmatig goedkope vluchten gevonden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:07

GamblersCup schreef:
Dat ligt er natuurlijk aan waar je vandaan komt. Vervoerskosten van Weeze naar Harlingen zijn anders dan vervoerskosten naar Den Bosch. En of je bijvoorbeeld een auto van de zaak rijdt, of benzine of een gasauto. Maakt allemaal verschil en ik reken dat er allemaal bij uit als het gaat om "zo goedkoop mogelijk" :)

Inderdaad. Vanaf Assen zit ik net zo snel in Bremen dan in Amsterdam bijvoorbeeld :) Probleem met Finland is dat het OV daar aardig prijzig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:21

Vanaf Bussum (Waar TS woont) zit je het dichtst bij Schiphol :) dan is Weeze retour al snel een tank benzine leeg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:24

Oh, ik heb niet gezien dat ze in Bussum woont :)
Maar dan nog, Heen en terug Bussum-Weeze is "maar" 300 km, dat is geen tank vol, dat is (bij mij bijvoorbeeld) een derde tank ;-) En kan dus voordeliger zijn dan een vlucht op Schiphol. Maar dat moet TS dan even uitzoeken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:26

Je kunt vrij goedkoop van Tampere naar Bremen vliegen, maar goed dan ben je nog maar in Bremen, dat is nog wel een eindje naar Bussum. Ik vind de prijs die je noemt helemaal niet gek, lekker boeken zou ik zeggen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:33

Ik vind die 132 euro, als het inclusief koffer is, ook helemaal geen gekke prijs trouwens! Dat is toch wel het gemiddelde. Tenzij je goedkoop vervoer hebt (auto op gas bijvoorbeeld, of studentenprijs in de trein) dan zou ik voor een spotgoedkope ryanair vlucht kijken. Maar dan landt ( :D ) je al gauw in Duitsland of Belgie, daar is het geloof ik ook wat goedkoper.