combinatie reis IJsland en new york/toronto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

combinatie reis IJsland en new york/toronto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-13 10:33

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een leuke reis voor in mei/juni

Eerste instantie zou het IJsland worden. Een rondreis door het land. Echter komen wij op internet vaker de combi reis naar new York of Toronto tegen.

New York natuurlijk helemaal gaaf, bij Toronto ga je naar de Niagara waterfalls wat voor mij echt een droom is.

Echter wil ik ooit ook een rondreis Canada doen dus zou dat ook ter sprake kunnen komenm

New York haar wereldstad Met bezienswaardigheden ook fantastisch.
Zit 100 euro prijs verschil in tussen die 2 steden dus dat is het punt niet.

Iemand ervaringen? Hoe was het? Waar heb je geboekt? Aanrader?

Alvast bedankt

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:16

Ik heb geen ervaring met de combi, enkel met Ijsland. Daar moet je vooral ook stilstaan bij het feit dat je enkel de ringweg zou kunnen doen, omdat je vrij vroeg in het jaar zit. Héél veel wegen die landinwaarts gaan, zijn in Ijsland afgesloten tot eind juni (omwille van nattigheid/modder/gevaar).... En persoonlijk: als je Ijsland doet, mag je écht niet in en rond Reykjavik blijven hangen, maar moet je de natuurparken in. Daar zit de pracht en de kracht van het land. En dat wordt lastig in mei/juni :)

zap

Re: combinatie reis IJsland en new york/toronto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 15:08

Hoe ziet die combi er dan uit? Hoe lang blijf je waar? En wat zijn de prijzen? Voor mijn gevoel is het namelijk geen logische keuze, aangezien toronto/ijsland of new york/ijsland niet echt naast elkaar liggen.

Canada is heel makkelijk te reizen en zelf te regelen. Zeker Toronto (kan je vanaf daar met de bus naar de Niagara Falls of met een georganiseert reisje).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:33

Ik heb 2 jaar geleden de combi gedaan, omdat we weer een shoptripje naar NY gingen doen en ik er dit keer iets bij wilde.

De stopover was gratis en wij mochten zelf bepalen hoelang we in IJsland wilden blijven. Wij hebben het 3 om 4 dagen gedaan, dus 3 IJsland, 4 NY. IJsland was echt geweldig en supermooi, die 3 dagen waren echt veel te kort, maar wel weer een reden om het land nog eens te bezoeken.

Wij hebben toen geboekt met ehm.. reisxperts. Prima geregeld :j.
Ook prima te betalen, wij zaten geloof ik per persoon rond de 900 euro.