Stedentrip Parijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Stedentrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-13 23:45

Tja.. Een stedentrip dus had vriendlief bedacht :Y)

Maar toen ik ging zoeken op internet kwam ik eigenlijk niet heel veel informatie tegen..

Dus nu had ik bedacht dat Bokt me wel weer kon helpen :) Het idee is om het relatief goedkoop te houden, aangezien wij beide student zijn.

Het idee is nu niet zozeer alleen een stedentrip, maar meer 2-3 dagen Parijs en daarnaast de rest van de week ergens in de omgeving te verblijven.
Verder willen we met de trein naar Frankrijk toegaan.
Daarna eerst 3-4 dagen in de omgeving van Parijs
Om daarna 2-3 dagen in een hotel/hostel/appartement te verblijven ergens in of bij Parijs.
Van die laatste is het voordeel dat je ook over een keuken kan beschikken en daardoor dus niet uit eten hoeft oid.

In Parijs wil ik graag naar "de" bezienswaardigheden, Arc, Notredame, Champs d'Elysee, Eiffeltoren, Louvre.
In de omgeving willen we sowieso naar Versailles.

Als ik het goed heb begrepen kunnen jongeren onder de 26 gratis bij musea en bezienswaardigheden naar binnen, klopt dit?

Tot zover hieronder het kostenplaatje:

- Trein retour 2 personen €160,-
- Slaapplek €50,- per nacht voor een week dus ongeveer €350,-
- Eten +/- €40,- per dag dus voor een week €240,-
- Metro €20,-

Ik zou graag hebben dat Bokt met me mee wil denken, over een goede slaapplek. Ook zou ik graag ervaringen horen en de dingen waar ik op moet letten of die ik nu vergeten ben.


Groetjes!


sammiesam

Berichten: 1141
Geregistreerd: 13-08-05

Re: Stedentrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:20

Hoi,

Wat leuk, ik ben ook bezig met een stedenstrip naar Parijs! Dus lees even mee.
Welke ticket heb jij nu gebruikt voor de metro dat je uitkomt op €20,-

Daarnaast kun je heel goedkoop treinticket inkopen! Ik heb vannacht de heenreis geboekt en was 25,- pp kwijt enkele reis.

skyline

Berichten: 2643
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: Almere

Re: Stedentrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:35

Kijk is bij groupon , ik zag dat ze tickets voor een paar dagen parijs in de aanbieding hadden voor 100 euro :P

"Do you know who you are? Do you know what's happened to you? Do you want to live this way?
All it takes is one person, one patient, one moment to change your life forever.
It can change your perspective, color your thinking.
One moment that forces you to reevaluate everything you think you know.
Do you know who you are? Do you know what's happened to you?
Do you want to live this way?"

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Stedentrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-13 18:17

Ik heb ze ook gezien bij Groupon, je kunt hier een datum boeken tot maart. Terwijl we in Juli willen gaan plus je dan wss in het hoogseizoen zit..

@Sammiesam, Wat leuk! Qua metro zijn dit de kosten die ik verwacht, het kan goed zijn dat ik er naast zit!
Maar zoals het er nu uitziet willen we veel lopen en dus maar een paar keer het ov pakken ;)

MarisdB
Berichten: 390
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Stedentrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:23

Waarom wil je in de omgeving van Parijs gaan zitten? Als in: wil je daar dan gaan doen?

Voor leuke appartementen kan je het best via airbnb zoeken. Of ga couchsurfen!

sammiesam

Berichten: 1141
Geregistreerd: 13-08-05

Re: Stedentrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:03

gratis naar binnen onder de 26 is maar zelden volgens mij. Ik weet niet aan welke dagen jullie zitten te denken, maar als je in het weekend gaat, kunnen jullie een Ticket Jeunes weekend nemen, deze is geldig op zaterdag of zondag en kost voor 3 zones 3,65 en kun je onbeperkt reizen, zeer voordelig dus!

ik ben al hele dagindelingen aan het maken, wij vertrekken al eind maart :)

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:27

sammiesam schreef:
gratis naar binnen onder de 26 is maar zelden volgens mij.

Gratis naar binnen onder de 26 is vrijwel overal :D en anders een korting, maar vrijwel alle musea (zeker de wat grotere als het Louvre, Pompidou, Orsay, Quai Branly) zijn dan gratis en ook bijv kastelen als Versailles, Fontainebleau :)

sammiesam

Berichten: 1141
Geregistreerd: 13-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:03


ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:15

Voor Versailles moet iedereen toch gewoon betalen?.
( En anders zijn wij jaren geleden genept :+ )

Celiien

Berichten: 13254
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:19


A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:25

Ik ben afgelopen zomer met mijn vriend naar parijs geweest. We hadden via arke.nl overnachting en vliegreis €250 per persoon. Hotel lag midden in de stad (1ste arrondissement). Iedere dag een opgemaakt bed en schone handdoeken. Eigen douche en toilet. 10min lopen van het louvre. Ze spreken er goed engels en kunnen je ook kaartjes voor het louvre geven voor €11 pp dan kan je de rij overslaan. Onbijt was perfect en naast het hotel een heerlijk betaalbaar restaurantje en goed eten (ook goed engels en heel vriendelijk) en straatje achter het hotel een pinautomaat en mini supermarktje. Erg local, maar prima om flessen drinken te halen en lekkers. Hotel is 24u7 open en geen probleem als je eerder aankomt of weggaat dan hebben ze een veilige plek voor je koffers.

http://www.arke.nl/stedentrip/frankrijk/parijs-ile-de-france/parijs/des-ducs-d-anjou.aspx

Neem je paspoort en studentkaart mee. In vele bezienswaardigheden kan je gratis of met veel korting naar binnen met identificatie! vaak voor mensen t/m 26jaar.

Op het vliegveld hadden we bij de toeristen informatiebalie ov kaart gehaald voor 5 zones 5 dagen dan kun je onbeperkt door reizen door Parijs met de bus, metro en trein (dus kan je ook naar versaille) €57 per persoon

Ik denk wel dat je meer kwijt bent voor eten/drinken dan €40 per dag. Ook omdat je niet uit de kraan kan drinken dus dan wel water moet kopen. Wij waren (ook omdat we uiteten gingen ongeveer €70 a €80 per dag kwijt voor twee personen

Afbeelding

Stuur maar een PB als je meer wilt weten ;)

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 23:51

Ik ben toch mooi 2x gratis naar Versailles geweest :D is gewoon gratis <26 .

http://www.chateauversailles.fr/prepare ... ductions-1

"Pour l'accès aux collections permanentes du Château (Grands Appartements, galerie des Glaces...), aux Châteaux de Trianon, au Domaine de Marie-Antoinette, aux expositions temporaires et aux audioguides, certains visiteurs bénéficient de la gratuité :

les moins de 18 ans, les moins de 26 ans résidents de l’Union européenne, les scolaires, les enseignants affectés dans un établissement français munis de leur Pass éducation, les personnes handicapées et leur accompagnateur, les demandeurs d’emplois français sur présentation d’un justificatif de moins de 6 mois..."

Voor 5 dagen 5 zones kan het dan goedkoper zijn om een navigo découvert aan te schaffen (was 5 euro 2 jaar geleden) en dan is zone 1-5 34.40 euro voor een week. Maar dat hangt er een beetje vanaf wanneer je aankomt want dat is een week van maandag t/m zondag.

En je kan best water uit de kraan drinken, je zal er niet ziek van worden in ieder geval :D smaakt alleen niet overal even lekker maar is wel gewoon drinkwater. Kosten qua eten hangt er erg vanaf waar je gaat eten en of je elke dag een meergangen menu met wijn erbij wil, of alleen een hoofdgerecht met water (ze zijn verplicht gratis water te verschaffen als je ergens gaat eten).

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 00:26

En voor goedkoop eten als je het niet erg vindt om lang in de rij te staan :D :
- au p'tit grec in rue mouffetard
- l'as du fallafel in de marais
- chez gladines

En als het mooi weer is gewoon lekker picnicen in een van de parken :)

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Stedentrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-13 10:34

Oh wauw! Fijn dat jullie zo mee denken! Als ik een computer tot mijn beschikking heb zal ik even op iedereen reageren ;)

Drunten1999
Berichten: 340
Geregistreerd: 13-04-10

Re: Stedentrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 10:46

Wij gaan in het voorjaar ook naar Parijs maar verblijven niet in de stad zelf. Wij zullen in Chantilly een plekje zoeken. Voor een paardenliefhebber is dit de place to be! Groot landgoed met kasteel en prachtige stallen en waar ze ook horse shows geven. ( http://www.domainedechantilly.com/ )
Je bent met de trein binnen een half uurtje op Gare du Nord (rechtstreeks).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, Danseresje, Dimphyl, Isab123 en 150 bezoekers